Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
"Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte dömas för mord, dråp eller vållande till annans död."
Den här domen menar att MA hade ingenting att göra med det som vållade Lindas död, han är helt oskyldig för det.
Du måste inse fakta Klarsyn, MA hade ingenting med vållande till Lindas död att göra, som är bekräftat genom domen i Tingsrätten.
Enligt dina inlägg har du ingenting att komma med som ifrågasätter domen, utan allting blir ditt eget önsketänkande. Vad jag kan förstå har du låst dig vid att MA är gärningsmannen och du kan inte inse verkligheten. "Sanningen är inte alltid vad man tror " Sanningen kan vara grym också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marmoth
Bara en sådan som du gör denna tolkning....läs om, gör rätt!
"Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte dömas för mord, dråp eller vållande till annans död."
Och du skriver:
Den här domen menar att MA hade ingenting att göra med det som vållade Lindas död, han är helt oskyldig för det.
Instämmer med Marmoth,
Lagro: ” Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats STYRKA att han uppsåtligen eller ---osv.” Det är skillnad. Det är fakta.
Mats blir inte mera oskyldig för att mordet inte går att bevisa. En mördare är inte mindre skyldig, om han lyckas att lura rättsväsendet genom att han ljugit eller "glömt" händelser och detaljer.
Som jag förut skrivit, Lagro har jag baserat mina misstankar på Mats eget nonchalerande, raljanta och mycket euforiskt glada framtoning. Inte att förglömma heller hans uppförande mot mig eller Lindas mor och bröder.
Varför ”visste” Mats t.ex. att Linda var död den 8:de augusti?
Även jag har numera läst förundersökningen och jag slås av Mats med familjs negativa och nonchalanta attityd mot de poliser, som höll i förhören genom att humma, glömma och inte alls vara till hjälp. Stackars poliser, vilket tålamod med denna familjs rappakalja. Hur orkade de bara??
Att Mats ljuger är många gånger bevisat -- inte bara om kidnappningen. Den dummaste och största lögnen framför alla andra är t.ex. att Linda duschade, klädde om och gick ut på kvällen den 1 augusti 2009. Hon hittades, som du vet Lagro, i sina kläder hon bar på Citygross -fotot.
Resning eller inte – det begär Mats genom sin advokat. Det är hans val - om det sedan går att genomföra är en annan sak. Jag tycker att Mats ska försöka.
Kopierar lite av dina egna visdomsord fast på mitt sätt. För Mats och hans familj är sanningen inte alltid vad man tror den vara. Sanningen kan vara grym som sagt.
Min önskan liksom många andras Lagro är att Mats ska sluta ljuga och tala om den riktiga sanningen någon gång!! Jag håller fortfarande tummarna för att Mats ska ha fått mera mod!