2013-06-01, 13:14
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Lars Alm säger det här i polisförhöret det borde du väl förstå att det är korrekta uppgifter, du nämner om någon "vidlagesju", sådana personer har ingen trovärdighet, de bakar ihop någonting som skall passa in i deras scenarium, samma sak som du gör själv.

Nej, nej, Sörestad chattade med tidningsläsare denna eftermiddag, fre 18 sept 2009.
Tror du att Lar* A*m satt bredvid honom då, eller?

Signaturen "vidlagesju" har ringt till Sörestad och fått bekräftat att Lar* A*m INTE
var hos honom denna eftermiddag.

Familjen A*m minns lite dåligt vid förhören, tror att Lar* A*m blandat ihop dagarna,
torsdagen den 17 sept var det antagligen som han träffade Sörestad.

Fredag den 18 sept åkte Lar* A*m möjligen förbi Tällberg och plockade upp sonen
för vidare transport till N Bertilsbo, Lar* A*m saknar alibi för tidpunkten ifråga.

Fredagen den 18 sept lämnades en bil till polisen i Falun, tar inte många minuter att
lämna in en bil.
Citera
2013-06-01, 14:02
Bannlyst
Citat:
Lars Alm säger det här i polisförhöret det borde du väl förstå att det är korrekta uppgifter, du nämner om någon "vidlagesju", sådana personer har ingen trovärdighet, de bakar ihop någonting som skall passa in i deras scenarium, samma sak som du gör själv.
Varför bör vi förstå att Lars Alm lämnar korrekta uppgifter i polisförhören? Sedan är du Lagro inte direkt rätt person att avgöra vem/vilka som är trovärdiga här i tråden. Detta med tanke på alla dina uppenbara lögner och förvanskade uppgifter som du har lämnat här.
Citera
2013-06-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Nej, nej, Sörestad chattade med tidningsläsare denna eftermiddag, fre 18 sept 2009.
Tror du att Lar* A*m satt bredvid honom då, eller?

Signaturen "vidlagesju" har ringt till Sörestad och fått bekräftat att Lar* A*m INTE
var hos honom denna eftermiddag.

Familjen A*m minns lite dåligt vid förhören, tror att Lar* A*m blandat ihop dagarna,
torsdagen den 17 sept var det antagligen som han träffade Sörestad.

Fredag den 18 sept åkte Lar* A*m möjligen förbi Tällberg och plockade upp sonen
för vidare transport till N Bertilsbo, Lar* A*m saknar alibi för tidpunkten ifråga.

Fredagen den 18 sept lämnades en bil till polisen i Falun, tar inte många minuter att
lämna in en bil.
På torsdagsmorgon den 17 sept åkte L¤rs till sin arbetsplats för att ordna semester. Därefter åker fyra personer till Falun. När de kommer till lägenheten där MA bodde var det poliser där, när de gick in tog de hand om MA post och andra saker också.
De åkte tillbaka samtliga till Bollnäs på kvällen.
På fredag 18 sept åker L#rs och N¤klas tillbaka till Falun. De bytte lås till lägenheten och sedan hela eftermiddagen satt de tillsammans med Sörestad på polishuset i Falun.

Sedan åker L#rs och N#klas mot Bollnäs, när de kört ca 25 km ringde M#ria som är N#klas fru "att de har hittat Mats" och var på väg i ambulans till lasarettet. Samtidigt ringer H#nna till L#rs.
L#rs och N#klas vände om och körde till lasarettet och satt där i 1,5-2 timmar, sedan ombads de att lämna lasarettet.
Citera
2013-06-01, 14:08
Bannlyst
Citat:
Det kanske är andra som kommit med lögner, det är klart det är någon som ljuger eller kommer med osanningar, när det inte överensstämmer saker och ting.
Att Mat* Al* ljuger i förhören är klart och tydligt bevisat. När Lar* Al* svamlar om ospårbara asiatiska droger hanterar han sanningen avsevärt ovarsamt.
Citat:
Man måste alltid fråga sig vad fanns det för motiv att ljuga ?
Den frågan bör du ställa dig själv Lagro. Du har så många gånger "stått med brallorna nere" efter dina uppenbara osanningar och vantolkningar av fakta.
Citera
2013-06-01, 14:15
Medlem
upsteppers avatar
Nej du Lagro, inte satt de bredvid Sörestad när han chattade med tidningsläsarna,
fredag eftermiddag den 18 sept.

Sörestad har själv uppgett att han INTE hade något möte med Lar* A*m den dagen.

Lar* A*m kör en bil, han kan mycket väl ha tagit vägen via Tällberg-N Bertilsbo och
skjutsat Mats Alm den sträckan, han saknar alibi för tidpunkten ifråga.

Ni*las kör en annan bil, han kanske åkte en annan väg, att lämna in en bil till polisen
tar på sin höjd 10 minuter, eftersom de bara hann köra ca 25 km på hemväg från Falun
innan telefonen ringde har de lämnat Falun ganska sent på eftermiddagen.

Lar* A*m och även Hann* Al* saknar alibi för fredag eftermiddag 18 sept.
Citera
2013-06-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockRulle
Att Mat* Al* ljuger i förhören är klart och tydligt bevisat. När Lar* Al* svamlar om ospårbara asiatiska droger hanterar han sanningen avsevärt ovarsamt.

Den frågan bör du ställa dig själv Lagro. Du har så många gånger "stått med brallorna nere" efter dina uppenbara osanningar och vantolkningar av fakta.
Det har L#rs helt rätt det finns ospårbara droger, eftersom du inte tycks ha några kunskaper om sådant som mycket annat, skall du inte påstå andra ljuger det som du inte känner till själv.

Jag har aldrig stått med brallorna nere.
Den som har kommit med fakta i den här tråden kan jag utan överdrift påstå att det är jag.
Citera
2013-06-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Nej du Lagro, inte satt de bredvid Sörestad när han chattade med tidningsläsarna,
fredag eftermiddag den 18 sept.

Sörestad har själv uppgett att han INTE hade något möte med Lar* A*m den dagen.

Lar* A*m kör en bil, han kan mycket väl ha tagit vägen via Tällberg-N Bertilsbo och
skjutsat Mats Alm den sträckan, han saknar alibi för tidpunkten ifråga.

Ni*las kör en annan bil, han kanske åkte en annan väg, att lämna in en bil till polisen
tar på sin höjd 10 minuter, eftersom de bara hann köra ca 25 km på hemväg från Falun
innan telefonen ringde har de lämnat Falun ganska sent på eftermiddagen.

Lar* A*m och även Hann* Al* saknar alibi för fredag eftermiddag 18 sept.
Eftersom du vägrar inse fakta, utan tror på det som måste passa in i dina teorier, finns det ingenting att göra åt det.
Citera
2013-06-01, 14:34
Bannlyst
Citat:
Det har L#rs helt rätt det finns ospårbara droger, eftersom du inte tycks ha några kunskaper om sådant som mycket annat, skall du inte påstå andra ljuger det som du inte känner till själv.
Utifrån mitt yrke så är jag väl förtrogen med alla slags droger på markanden samt de analysmetoder
som används. Lar* Al*s svammel i förhören är direkt imbecilla.
Citat:
Jag har aldrig stått med brallorna nere.
Den som har kommit med fakta i den här tråden kan jag utan överdrift påstå att det är jag.
Ja du min gode Herre. Detta uttalande påvisar med exakt precision vilken skev självbild du är utrustad med. Gör dig nu inte till mer åtlöje. Försök att nyansera dig.
Citera
2013-06-01, 15:11
Medlem
Citat:
Utifrån mitt yrke så är jag väl förtrogen med all
Eftersom du anser dig själv att du kan allt och vet allt, därför kanske du kan ge mig svar på frågan, hur tog sig MA från Tällberg till N. Bertilsbo den 18 sept ?
Citera
2013-06-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Eftersom du anser dig själv att du kan allt och vet allt,
Det har jag aldrig någonsin påstått. Det är enbart din imbecilla uppfattning.
Citat:
därför kanske du kan ge mig svar på frågan, hur tog sig MA från Tällberg till N. Bertilsbo den 18 sept ?
Ett svar kan jag inte ge dig på grund av att jag inte kan veta svaret på din korkade fråga. Eftersom att ingen i Fam. Alm uppvisar ett hållbart alibi för den aktuella tiden så är alternativen flera. Du Lagro är absolut också ett möjligt alternativ.
Citera
2013-06-01, 17:09
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Utifrån mitt yrke så är jag väl förtrogen med alla slags droger på markanden samt de analysmetoder som används. Lar* Al*s svammel i förhören är direkt imbecilla.
Så som jag uppfattar L*rs uttalanden om droger, så återger han bara vad han fått veta av sina patienter. Själv är han nog inte alls insatt i vilka olika droger som finns, utan eftersom han är övertygad om att Mats talar sanning om kidnappningen och sömntabletterna så försöker han hitta förklaringar i det han själv har hört från missbrukarhåll. Jag upplever inte det som vare sig svammel eller något imbecillt, utan snarare som ett förtvivlat försök att förstå och förklara det som hänt.
Citera
2013-06-01, 17:10
Bannlyst
Citat:
Du har rätt att ha din uppfattning det är upp till dig, men jag går inte mer in i någon debatt, utan avslutar det hela.
Det löftet du gav varade tyvärr inte så länge.
Citat:
Eftersom du vägrar inse fakta, utan tror på det som måste passa in i dina teorier, finns det ingenting att göra åt det.
Lagro.

Det du skriver ovan stämmer som en hand i handsken på den retorik du begagnar dig av. Absolut allt som Mat* Al* och hans familj ljuger och förvanskar i förhören är din enda sanning. Allt annat som folk uttalar är enligt dig lögn och dikt. Hur tycker du att vi andra här ska kunna se dig som en seriös debattör? Vad beror ditt abnorma tunnelseende på? Hur kan du som inte är bekant med "almarna" köpa allt deras humbug? Att du sedan din debut i tråden dessutom själv både ljuger och vantolkar fakta är inte till din fördel beträffande din trovärdighet. Du uppvisar på många sätt ett rent "almskt" beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in