2013-06-03, 00:54
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Beskrivet scenario verkar inte ologiskt vid en första betraktelse men har svaga punkter beträffande mobil- och datatrafik vid de olika tidpunkter som framgått i tråden. Jag tror inte att VB var i stånd att meddela sig med någon sedan hon mötte KJ plus ytterligare någon person som vi kan kalla NN, för tillfället okänd, och att hennes mobil använts av förövarna i vilseledande syfte. KJ är med största sannolikhet inte ensam ansvarig för vad som hände VB den 4 maj, det är jag övertygad om. Troligen finns denne NN inom kretsen som likt KJ är fascinerad av rollspel typ soft air gun, att mordet på VB var planerad och överenskommen med någon inom kretsen av SAG-utövare och att någon form av rollspel med VB naken och jagad som villebråd inleddes någon gång vid skymningen och föregick hennes död vilket jag misstänker var slutmålet i det här spelet. Inga besvärande skrik hördes då förövarna förmodligen först stoppat hennes trosor i munnen och därefter satt på henne en "gagball". KJ verkar vara precis den typen som kan förväntas fantisera om scenarier av det här slaget och någon lik(a)sinnad verkar han i så fall ha inom soft air gun-kretsen. Min teori är att det är i den riktningen spaningsledningen bör rikta sökarljuset.

Du menar alltså att det skulle ha gått till ungefär som i Surviving the game med Ice T i huvudrollen, med skillnaden att BO inte kom undan? Du tror inte att dina 2 GM hade backat inför den väldigt stora risk de skulle löpa att bli tagna på bar gärning med en levande måltavla springandes omkring på detta vis?

Ps. Hur kan du vara så övertygad om att det var fler än en GM?
Citera
2013-06-03, 00:58
Medlem
FistOfFurys avatar
[quote=Fettsugning|43738525]
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Precis. Och kanske tror man inte på en förklaring om frivilligt sex med en tre år gammal flickvän, som kanske hade en annan pojkvän, kk eller liknande som polisen känner till men inte vi. Kanske finns det skador som tyder på våldtäkt, strypmärken i kombination med skador i underlivet mm samt KJ:s sperma men ingen annans. Who knows.

Men bör inte våldtäkt då även tagits upp som brottsmisstanke av åklagarna vid det här laget?
Citera
2013-06-03, 00:59
Medlem
ME077s avatar
På Magn*s Ho*t Olofs*ons facebook roar sig Rob*n Le*f Åkes*on ikväll 2/6:

Ro*in L*if Åke*son Ajaj, bäst vi låter det ligga så då.
Vi vill ju inte att det ska bli lite drama
.
See Translation
about an hour ago

Långsökt men...:

Ma*nus H*lt Olof*son
April 24 via mobile
Om någon hittar en svulten man i svart rock hudandes på en parkering, med ett 3DS i hand, så är det nog jag.

Med tanke på "styckmordsberättelsen" och att han gillat ett ateist-foto den 4/5 blir den ändå lite för mycket.
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 01:31.
Citera
2013-06-03, 01:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Du menar alltså att det skulle ha gått till ungefär som i Surviving the game med Ice T i huvudrollen, med skillnaden att BO inte kom undan? Du tror inte att dina 2 GM hade backat inför den väldigt stora risk de skulle löpa att bli tagna på bar gärning med en levande måltavla springandes omkring på detta vis?

Ps. Hur kan du vara så övertygad om att det var fler än en GM?

Nej, har inte sett filmen(?) du nämner men ett scenario av det slag jag beskriver kan ligga verkligheten rätt nära, det är ju inte direkt långsökt om man begrundar vad KJ verkar vara intresserad av.

Stor risk för gärningsmännen ? Nej, det tror jag inte, en kalkylerad risk som jag inte tror är så stor. Antagligen har VB skadats på något sätt, d.v.s. "vingklippts" för att inte kunna springa ifrån sina förföljare samt bakbundits för att inte kunna frigöra sig från gagbollen och trosan i munnen.

Beträffande antal GM inbillar jag mig att saneringen efteråt underlättas om man är minst två. Samt att rollspel med offer plus endast en jägare skulle upplevas som personalfesten i en enskild firma.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-03 kl. 01:40.
Citera
2013-06-03, 01:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som har någon tanke på hur blodet hamnat i bagageutrymmet? Om vi spekulerar alltså. (Inte att vi behöver tro på att det gått till så).

Att han transporterat BO där. Möjligen kan man också tänka sig att det kommer från verktyg eller mordvapen. Att det har med själva mordet att göra är för mig uppenbart, och jag ser egentligen ingen mening i att lyfta andra möjligheter, som ju endast är att betrakta som teoretiska.

Edit: Ett klädesplagg som i samband med mord eller styckning blivit blodigt är väl också möjligt.
Senast redigerad av Troian 2013-06-03 kl. 01:22.
Citera
2013-06-03, 01:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. Vi pratar om en massa olika sannolikheter. Men tänk på domstolen, som måste ta ställning till skuld bortom rimligt tvivel. Är det bortom rimligt tvivel att VB:s blod kan hamnat i bagageluckan på annat sätt än genom brott?

Fast det är ju inte den frågan domstolen har att ta ställning till heller. Blodet är ett indicium bland flera. Vet inte vad man har mer, men uppenbarligen något eftersom han häktades (om än på den lägre misstankegraden) redan innan blodet påträffades.
Citera
2013-06-03, 01:23
Medlem
ME077s avatar
Ursäkta idiotin nu, men tänk om någon lånat KJ´s bil. Nej nu kanske det blir för osannolikt allt.
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 01:28. Anledning: stavfel som alltid
Citera
2013-06-03, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att han transporterat BO där. Möjligen kan man också tänka sig att det kommer från verktyg eller mordvapen. Att det har med själva mordet att göra är för mig uppenbart, och jag ser egentligen ingen mening i att lyfta andra möjligheter, som ju endast är att betrakta som teoretiska.

Advokaten får försöka grotta i möjlighet om annan person haft tillgång till bilen typ 4-6 maj då hon förmodligen hon planterats på FP1 och FP2, har andra åkt med honom i bilen (exklusive VB) vid tillfällen runt tidpunkten, haft egna väskor, grejor, verktyg etc som lagts i skuffen vid medåkning, det är väl advokatens andra möjliga scenario. Sen må ju givetvis MTGM ha en hållbar historia om han skall bli trovärdig.

Sen skall åklagaren kunna ge en hållbar historia hur blod hamnat just där och när.
Citera
2013-06-03, 01:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Advokaten får försöka grotta i möjlighet om annan person haft tillgång till bilen typ 4-6 maj då hon förmodligen hon planterats på FP1 och FP2, har andra åkt med honom i bilen (exklusive VB) vid tillfällen runt tidpunkten, haft egna väskor, grejor, verktyg etc som lagts i skuffen vid medåkning, det är väl advokatens andra möjliga scenario. Sen må ju givetvis MTGM ha en hållbar historia om han skall bli trovärdig.

Sen skall åklagaren kunna ge en hållbar historia hur blod hamnat just där och när.

Exakt.
Men som sagt lär polisen redan ha annat på KJ. Och det kommer ju fler provsvar från SKL i dagarna. Om vi inte reda på mer från polisen närmsta tiden kommer denna tråd inte att ta ett enda steg framåt. Vi får hoppas på läckor isf.
Citera
2013-06-03, 02:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. Vi pratar om en massa olika sannolikheter. Men tänk på domstolen, som måste ta ställning till skuld bortom rimligt tvivel. Är det bortom rimligt tvivel att VB:s blod kan hamnat i bagageluckan på annat sätt än genom brott?

Eller uteslutande av andra scenario duger bra. Men det är nog inte bara blodet som ska bedömas antar jag, och det innebär att man har en rad andra omständigheter i det här fallet som ska bedömas.
Så utan att veta vad det kan vara är det svårt att avfärda blodet i bagageutrymmet.
Hade hon inte varit mördad och styckad kan det vara intressant med en blodig handduk i bagageutrymmet om det nu är så att man har så lite blod dvs.
Men i nuläget ser det dystert ut för misstänkte och det är massor av prover kvar att få svar på, så det kommer mer det är jag ganska säker på.
Citera
2013-06-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nedå inte alls långsökt och jag reagerade också kan jag säga.

Spontan känns det som att "vi låter det ligga så" tillsammans med "bli drama". är nån form av standarduttryck
Nånting i stil med "ähh vi släpper det där", dvs inget man skall ta för jävla seriöst på.

Men uppenbarligen har ett gäng snillen i den här tråden kommit fram till att airsoft-folket i Boden egentligen är en satanistisk styckmördarsekt som kommunicerar via hemliga kodord på facebook
Citera
2013-06-03, 02:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Spontan känns det som att "vi låter det ligga så" tillsammans med "bli drama". är nån form av standarduttryck
Nånting i stil med "ähh vi släpper det där", dvs inget man skall ta för jävla seriöst på.

Men uppenbarligen har ett gäng snillen i den här tråden kommit fram till att airsoft-folket i Boden egentligen är en satanistisk styckmördarsekt som kommunicerar via hemliga kodord på facebook

Ingen som kommit fram till nånting men jag står för att jag reagerar på vad vissa skriver. Tycker också att polisen bör ta ett snack med dessa, då de umgåtts med KJ och finns i hans omedelbara umgängeskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in