Citat:
Beskrivet scenario verkar inte ologiskt vid en första betraktelse men har svaga punkter beträffande mobil- och datatrafik vid de olika tidpunkter som framgått i tråden. Jag tror inte att VB var i stånd att meddela sig med någon sedan hon mötte KJ plus ytterligare någon person som vi kan kalla NN, för tillfället okänd, och att hennes mobil använts av förövarna i vilseledande syfte. KJ är med största sannolikhet inte ensam ansvarig för vad som hände VB den 4 maj, det är jag övertygad om. Troligen finns denne NN inom kretsen som likt KJ är fascinerad av rollspel typ soft air gun, att mordet på VB var planerad och överenskommen med någon inom kretsen av SAG-utövare och att någon form av rollspel med VB naken och jagad som villebråd inleddes någon gång vid skymningen och föregick hennes död vilket jag misstänker var slutmålet i det här spelet. Inga besvärande skrik hördes då förövarna förmodligen först stoppat hennes trosor i munnen och därefter satt på henne en "gagball". KJ verkar vara precis den typen som kan förväntas fantisera om scenarier av det här slaget och någon lik(a)sinnad verkar han i så fall ha inom soft air gun-kretsen. Min teori är att det är i den riktningen spaningsledningen bör rikta sökarljuset.
Du menar alltså att det skulle ha gått till ungefär som i Surviving the game med Ice T i huvudrollen, med skillnaden att BO inte kom undan? Du tror inte att dina 2 GM hade backat inför den väldigt stora risk de skulle löpa att bli tagna på bar gärning med en levande måltavla springandes omkring på detta vis?
Ps. Hur kan du vara så övertygad om att det var fler än en GM?