2013-06-02, 11:31
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Det kändes sig som att de inte brydde sig så mycket.

Ha ha, de brydde sig inte ett skit!
Citera
2013-06-02, 12:06
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Problemet med det där är att de är oerhört inkonsekventa. Senast på Bruce var det folk som stoppades utanför, medan en kille på nio fick komma upp på scen och jag hade flertalet underåriga runt mig framme vid scen.

De måste bli mer konsekventa.
Det är ungefär som att köra för fort och sen böla till polisen om att man minsann sett en massa andra som kört fort utan att åka fast. De äj ojättvist!

Det finns en tydlig regel och den försökte de kringå. Att sedan gråta ut i kvällstidning för att man inte fick bryta mot reglerna är gott skäl att hamna i denna tråd.
Citera
2013-06-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Man måste ju vara helt hjälplös för att inte klara av att ta sig ner från det där taket själv. Om hon hängt sig i armarna och släppt hade hon fallit 1,5 meter ungefär, vilket hon troligen hade klarat utan några livshotande skador.

Jag hade rekommenderat den metod som funkar bra på katter som fastnat i träd: vänta tills de blir hungriga så kommer de på att det faktiskt inte var så svårt att klättra ner.

Mammans efternamn säger väl allt, Abouu Chaaya, WT så det stinker, rasblandat med någon MENA som sedan lämnat henne efter PUT. Och svårt att gå dit om ens dotter ringer och är i "nöd"? Istället stannar man hemma för en tvåring sover, barnet skulle väl knappt märkt om man stoppat den i barnvagnen.
Citera
2013-06-02, 13:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Såväl Aftonbladet som Expressen kör med puckon som trodde sig kunna prata sig förbi det faktum att det var 13-årsgräns på KISS-konserten. Komplett med sura barn och allvarliga miner.

http://www.expressen.se/noje/stoppades-fran-att-se-kiss---barnen-for-unga/

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article16887096.ab

– Jag är förbannad och ledsen. Min sons dröm har grusats, säger Joakim, pappa till nioårige Alfred som nekats inträde till konserten.

Joakim säger även: "Vi visste att rekommendationen var tretton år, men det är svårt att förstå att vi som föräldrar inte skulle kunna ta ansvar för våra egna barn."

Ticnet website: "Åldersgränsen på det här evenemanget är 13 år, och gäller även i målsmans sällskap"
Citera
2013-06-02, 14:35
Medlem
No-n-sences avatar
Det var inte svårt att förutse att den taksatta 13-åringen skulle hamna här.

Det är märkligt att man tycker det är tillräckligt allvarligt för att anse att polisen skall komma. Mein inte tillräckligt allvarligt att flytta över sin två-åring i en barnvagn och ta sig dit själv.

Det är inte säkert att barnet skulle vakna.
Citera
2013-06-02, 15:32
Medlem
Citat:
Men när det var dags att ta sig ner tog det stopp. Det var för högt.
– Hon ringde till mig i panik och berättade att hon inte kom ner. Men eftersom jag var hemma med hennes tvååriga lillebror som låg och sov så kunde jag inte ta mig dit, säger mamma Theres Abouu Chaaya.
Hon ringde runt till släktingar och vänner men ingen hade någon stege.
– Till slut sa jag: "Ring 112 så får de komma och hjälpa dig därifrån".
Emelie berättar att hon blev kopplad till polisen. Sedan förklarade hon gråtande sin situation.
Då svarade polisen enligt Emelie:
– Har du någonsin sett en polisbil med en stege?
Vilka snälla släktingar och vänner hon har tjejen, det måste vara kul att veta att ingen ställer upp för henne när hon är i nöd.
Senast redigerad av Foolson 2013-06-02 kl. 15:35.
Citera
2013-06-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Förstår att hon är ledsen, att förlora en hund är inte kul. Men jag förstår inte hur hon inte kan vakna?
Hon verkar inte reagerat alls eftersom ambulansen trodde hon var medvetslös. Även om hon inte vaknar borde hon reagerat på något sätt. typ vänt på sig mumlat vad som helst. Jag misstänker piller. Kanske lite tradd eller benzo. Någon som vet kanske kan tipsa om vad hon MÖJLIGEN kunnat ta.

tjejen i fråga är känd narkoman och pundar allt i sin väg favoriterna verkar vara amfetamin samt heroin.. givetvis har hon även en helt öppen blogg där hon skriver om sitt missbruk http://alakangas.blogspot.se/ givetvis har hon även barn som är omhändertaget av soc mm
Citera
2013-06-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocka
tjejen i fråga är känd narkoman och pundar allt i sin väg favoriterna verkar vara amfetamin samt heroin.. givetvis har hon även en helt öppen blogg där hon skriver om sitt missbruk http://alakangas.blogspot.se/ givetvis har hon även barn som är omhändertaget av soc mm

Där satt den!!
Ja då förstår man ambulanspersonalens vilja att nå fram till henne, hon hade lika gärna kunnat ta en överdos.
Den enda som det är synd om är hunden som dog för att han ville skydda matte. Hon kan dra dit pepparn växer.
Citera
2013-06-02, 18:48
Medlem
mindgasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Där satt den!!
Ja då förstår man ambulanspersonalens vilja att nå fram till henne, hon hade lika gärna kunnat ta en överdos.
Den enda som det är synd om är hunden som dog för att han ville skydda matte. Hon kan dra dit pepparn växer.

Undrar hur mycket hon kommer att stämma staten för förlorande av sin hund, samt sveda o värk för att ha åkt ambulans med abstinens...
Citera
2013-06-02, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Den kvinnlige hundägaren lägger sig och sover. Innan har hon bundit sin hund vid trädet där hon sover.

Någon ringer ambulansen eftersom det ligger en medvetslkös okontaktbar kvinna, ambulanspersonalen kommer inte fram för att hunden vaktar.

Polis tillkallas som skjuter hunden.

Get this: Hundägaren vaknar inte av all kalabalik, vaknar inte av de tre pistolskotten, men hon vaknar i ambulansen.

Allt är såklart dumma polisens fel. Hon själv har inget ansvar som lägger sig och sover i en park med sin hund bunden.

Expressenlänk med film:
http://www.expressen.se/gt/polisen-skot-ihjal-rebeccas-hund/

Även cattasbubbla skriver:

Återigen så försvann det egna ansvaret…
http://cattasbubbla.se/2013/06/01/ter-igen-s-frsvann-det-egna-ansvaret/

Även om det var klantigt gjort, lider jag med henne. Fy vad hemskt att vakna upp och din hund har blivit skjuten. Speciellt en sådan fin och snäll hund som Rottweiler.

Edit: Ser nu att hon är pundare. Då är det bara hennes hund det är synd om.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-02 kl. 19:10.
Citera
2013-06-02, 23:37
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Antingen får hon se till att nån annan går dit, och inte fan behöver man en stege för att ta sig ner från det där taket, om det nu (vilket man kan betvivla) var det lättaste stället att ta sig ner. Kunde hon inte bara ha tagit ett varv runt taget där uppe? Någonstans måste det funnits något bättre ställe attta sig ner på. Annars kundehon ha backat ner och släppt. Då hade fallet inte blivit mer än två och en halv meter.
Varför skriver de om sånt här? De kanske hoppas på ett nytt upplopp...
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vilka snälla släktingar och vänner hon har tjejen, det måste vara kul att veta att ingen ställer upp för henne när hon är i nöd.
Tänkte på samma sak - misstänker att tjejen har det jobbigt hemma och stannade uppe på taket för att se om mamman skulle bry sig eller inte.

Ta ett varv runt taket kan hon inte göra - på båda sidor om platsen där bilden tagits är det flyglar hon knappast kan ta sig över. Antar att hon klättrat upp genom att ställa sig på fönsterblecket, sedan på den utskjutande triangeln där dörruppehållaren är fäst och sedan hävt sig upp på det lilla taket.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16887739/952/normal/5bfc187094f38/02s16-ett-219
Citera
2013-06-03, 00:42
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
När det gäller bostadsköp finns det (i princip) inget bindande avtal innan själva köpeavtalet är påskrivet.
Vanligtvis brukar man säga att även muntliga avtal är bindande, men det gäller inte vid bostadsköp.
Du kan tacka ja till ett annat bud när du sitter och ska skriva på kontraktet med köparen. Det är givetvis svinigt gjort, men det är fullt lagligt.
Är såna här avtal lagliga då: "efter påstötning ringde mäklaren och sa om Elina bjöd 25 000 till så skulle inga fler köpare kontaktas."?

Tycker det låter som ocker.

Hur kan man låna miljonbelopp på en receptionistlön? Lär ju bli skuldsatt för resten av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in