Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-10, 21:43
  #4201
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
På Balder utsätts man för kraftiga negativa g krafter så hon skulle flugit ut som en kanonkula vid första krönet efter första brantaste backen.

Det hade i och för sig också varit en attraktion...
Citera
2012-07-10, 22:04
  #4202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
I kölvattnet av den feta kriminella ungen och hans patrask till morsa som snyftat en skvätt kommer nästa.

Hundar saboterar en mobiltelefon totalt och den fattar eld.
Och allt är sony ericssons fel, t.om. att puckot har det ostädat hemma med massa utspridda tidningar som kan fatta eld.

För övrigt vad är det för idiot till granne som inte larmar då han hört brandlarmet tjuta i en timme?

Här finns artikeln:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...087912,00.html


Vad är det som driver alla idioter att gå till tidningen?
Hade jag haft så korkade jyckar skulle jag avliva dem och hålla käften om incidenten.









Det är ingen ny trend att kvällspressen ligger närmare s.k. "damtidningar" i sin journalistik än nyhetsmedier.

De läses främst av en grupp människor som inte engagerar sig i samhällsdebatt eller är särskilt allmänbildade utan endast kan ta till sig något som skulle kunna hända i deras eget liv, på ett icke abstrakt utan konkret vis.
Något trivialt som blåses upp på ett par sidor som de kan diskutera under kafferasten med varandra.

Folk i allmänhet är inte särskilt intellektuella så vill man nå den stora gruppen läsare ska man helt enkelt ägna sig åt trams.
Citera
2012-07-10, 22:06
  #4203
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det hade i och för sig också varit en attraktion...
Haha. Kanske är något att satsa på? Man får ju dock se tillmatt sätta uppmskyddsnät så att inte någon av oss smala människor blir träffade.
Citera
2012-07-11, 15:39
  #4204
Medlem
wonderlands avatar
Stina som är för fet för Balder anser att personen i kassan skulle säga att hon var för tjock? Det blir ju fel det också, finns ju något som heter eget anser och borde väl inse att hon väger allt för mycket för deras största (no pun intended) attraktioner.

Lite som med flygplatssätena, inser de inte att dom tar upp två säten? Nånstans måste det finns ett grovt förnekande.
Citera
2012-07-11, 16:12
  #4205
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Stina som är för fet för Balder anser att personen i kassan skulle säga att hon var för tjock? Det blir ju fel det också, finns ju något som heter eget anser och borde väl inse att hon väger allt för mycket för deras största (no pun intended) attraktioner.

Lite som med flygplatssätena, inser de inte att dom tar upp två säten? Nånstans måste det finns ett grovt förnekande.

Även då hade hon gnällt ut i tidningen! "Var för tjock - Förnedrades. "Kassapersonalen lät mig inte köpa ett åkpass."

Man ser ju även den rubriken framför sig.
Citera
2012-07-11, 18:52
  #4206
Medlem
Dubbelfels avatar
Tjocka Stina fick inte åka bergochdalbana - hånas av Aftonbladet.

Aftonbladets artikel om Stina som var för tjock för att få åka berg och dalbana har fått stor uppmärksamhet. Inte minst på Flashback. Flera trådar har startas där Stina hånas med elaka kommentarer och elaka bilder. Somliga debattörer är upprörda över Stina-hånet, vilket naturligtvis resulterar i ännu fler elaka inlägg.

...och allt är Aftonbladets fel.

Aftonbladet fattar självklart att man inte kan vara hur tjock som helst och åka bergochdalbana. Om man inte ryms i vagnen, eller om säkerhetsbältet inte räcker runt magen, då kan man inte åka. Konstigare än så är det inte. Riktigt smällfeta människor kan inte åka flygplan, buss, bil, cykel - eller bergochdalbana. Det fattar alla - även Aftonbladet.

När AB:s reporter och chefer låter tjocka Stina gråta ut är man inte upprörd å Stinas vägnar och tycker att Lisebergs agerande är förkastligt. Nej, man gör det i den fulla vetskapen att folk kommer att fnissa åt människan och att elaka trådar kommer att startas på Flashback.

Om Aftonbladets medarbetare hade tillstymmelse till hjärta skulle de vänligt och artigt ha förklarat för Stina att hennes bergochdalbane-story inte håller måttet och att en artikel inte kommer att gynna henne. Istället publicerade man en artikel på bekostnad av den stackars kvinnan.

Jan Helin får mig återigen att må illa.
Citera
2012-07-11, 19:18
  #4207
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Är man för tjock så är man, helt enkelt. På samma sätt kan man vara för lång... förhoppningsvis fungerar denna uthängning och hånet som en liten motivations morot för henne att börja träna och bli smal, i alla fall tillräckligt för att få åka Balder.
Citera
2012-07-11, 19:43
  #4208
Medlem
en sak är säker iallafall, när stina nu har bantat ner sig till en rimlig gräns, då jävlar är de nån som ska åka balder vill ja lova!
och ja, hånet blir en morot för henne.
Citera
2012-07-11, 19:46
  #4209
Medlem
Bengrots avatar
Jag förstår inte riktigt hur tjocka Stina tänker när hon låter hela Sverige få reda på att Liseberg tycker att hon är för fet för att få använda deras åk-attraktioner. Attention whore?
Citera
2012-07-11, 20:31
  #4210
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur tjocka Stina tänker när hon låter hela Sverige få reda på att Liseberg tycker att hon är för fet för att få använda deras åk-attraktioner. Attention whore?

Precis. Det lär ju hända varje dag att för feta blir stoppade. Dock inser de flesta detta istället för att gråta i aftonbladet...
Citera
2012-07-11, 21:54
  #4211
Medlem
pelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Aftonbladets artikel om Stina som var för tjock för att få åka berg och dalbana har fått stor uppmärksamhet. Inte minst på Flashback. Flera trådar har startas där Stina hånas med elaka kommentarer och elaka bilder. Somliga debattörer är upprörda över Stina-hånet, vilket naturligtvis resulterar i ännu fler elaka inlägg.

...och allt är Aftonbladets fel.

Aftonbladet fattar självklart att man inte kan vara hur tjock som helst och åka bergochdalbana. Om man inte ryms i vagnen, eller om säkerhetsbältet inte räcker runt magen, då kan man inte åka. Konstigare än så är det inte. Riktigt smällfeta människor kan inte åka flygplan, buss, bil, cykel - eller bergochdalbana. Det fattar alla - även Aftonbladet.

När AB:s reporter och chefer låter tjocka Stina gråta ut är man inte upprörd å Stinas vägnar och tycker att Lisebergs agerande är förkastligt. Nej, man gör det i den fulla vetskapen att folk kommer att fnissa åt människan och att elaka trådar kommer att startas på Flashback.

Om Aftonbladets medarbetare hade tillstymmelse till hjärta skulle de vänligt och artigt ha förklarat för Stina att hennes bergochdalbane-story inte håller måttet och att en artikel inte kommer att gynna henne. Istället publicerade man en artikel på bekostnad av den stackars kvinnan.

Jan Helin får mig återigen att må illa.

Ja du, ditt inlägg är nog ett av de mest sannaste och mest uppriktiga jag någonsin läst. Helt rätt till 110%, har inget att tillägga. Kul när någon annan skrivit det man själv tänkt de senaste dagarna.

Denna storyn blir bara dummare och dummare ju mer man tänker på det. Dels för den stackars människan Stina, som antagligen är något svagbegåvad, men också på de satans journalisterna som hånar sina läsares intelligens genom att skriva artiklar av sådant slag. Det säger också rätt mycket hur de ser på sina läsare. Som om att ingen skulle ifrågasätta en sån in i helvetes dum artikel.
Citera
2012-07-11, 22:50
  #4212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelvis
Ja du, ditt inlägg är nog ett av de mest sannaste och mest uppriktiga jag någonsin läst. Helt rätt till 110%, har inget att tillägga. Kul när någon annan skrivit det man själv tänkt de senaste dagarna.

Denna storyn blir bara dummare och dummare ju mer man tänker på det. Dels för den stackars människan Stina, som antagligen är något svagbegåvad, men också på de satans journalisterna som hånar sina läsares intelligens genom att skriva artiklar av sådant slag. Det säger också rätt mycket hur de ser på sina läsare. Som om att ingen skulle ifrågasätta en sån in i helvetes dum artikel.

AB valde idag i sin pappersupplaga att skicka ut en av sina "reportrar" i en fat suit.
Varför? För att påvisa hur diskriminerade överviktiga människor är i samhället är idag. Detta med några uttalanden från Överviktigas Riksförbunds Ordf.
Jag ska vara helt ärlig och erkänna att jag inte förstår syftet med denna påbyggnadsartikel då AB själva står för en stor del av de isunda ideal som finns idag med ständiga löp om hetsbantning.
Eller var det så att artikel nr 2 skrevs för att täcka misstaget med Stina-fadäsen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15102791.ab

Det är egentligen hemskt vilken genomslagskraft artikeln fick och jag lider med stina då hon inte klarade av att tänka två steg längre och med denna artikel enade Sverige i en kollektiv skrattattack. Dock så visade ju AB sitt rätta jag som valde att, om vi nu ska vara dramatiska, offra stina för några klick.
__________________
Senast redigerad av Saffrose 2012-07-11 kl. 23:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback