2013-06-02, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Efter ca 3 veckors tråd vet vi verkligen inte mycket. Men pga blodfyndet i bagageutrymmet (ej helt bekräftad plats?) kan man väl säga att vi nu bara är nere på 2 huvudteorier:

1. KJ gjorde det (ev med hjälp?)
2. Någon försöker sätta dit KJ (isf vem?)
3. Någon gång, kanske efter ett träningspass, har VB kastat en blodig tröja eller handduk i bagageutrymmet.
Citera
2013-06-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
3. Någon gång, kanske efter ett träningspass, har VB kastat en blodig tröja eller handduk i bagageutrymmet.
Mkt sällsynt att man blöder i karate om man inte kör fighting
Citera
2013-06-02, 22:46
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Efter ca 3 veckors tråd vet vi verkligen inte mycket. Men pga blodfyndet i bagageutrymmet (ej helt bekräftad plats?) kan man väl säga att vi nu bara är nere på 2 huvudteorier:

1. KJ gjorde det (ev med hjälp?)
2. Någon försöker sätta dit KJ (isf vem?)

Skulle kunna kasta in två varianter till:
3. KJ begick inte mordet, men är medkumpan.
4. *o Fors*berg har rätt, det finns naturliga förklaringar.

Trean kanske håller i teorin, men fyran vetitusan...
Citera
2013-06-02, 22:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det är väl ännu inte verifierat vilka kroppsdelar som hittats och i vilket skick de var. Rätta mig gärna om jag missat detta.

Enligt en polis (som förmodligen slant med tungan) är det bara händerna som fattas. Men hur kroppen är styckad eller i vilket skick den är vet vi inte. Bara att dödsorsaken är stickskador mot vitala organ. (En ganska pricksäker mördare med andra ord, och kunnig inom anatomi, hur man dödar...)
Citera
2013-06-02, 22:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Enligt en polis (som förmodligen slant med tungan) är det bara händerna som fattas. Men hur kroppen är styckad eller i vilket skick den är vet vi inte. Bara att dödsorsaken är stickskador mot vitala organ. (En ganska pricksäker mördare med andra ord, och kunnig inom anatomi, hur man dödar...)
Med nio knivhugg (motsvarande) vore det väl själva fan om man inte lyckades träffa ett eller annat vitalt organ
Citera
2013-06-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De är bra på att "frisera" sanningen om det gagnar dem.

De jag har träffat som har diagnosen asperger har haft extremt svårt att ljuga och extremt svårt att hantera stress. Har arbetat inom mentalvården i många år så jag har träffat en del med den diagnosen. Det finns givetvis undantag.
Citera
2013-06-02, 22:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Med nio knivhugg (motsvarande) vore det väl själva fan om man inte lyckades träffa ett eller annat vitalt organ

Jo, det har du rätt i. Men det var någon i tråden som la upp en bild på en kropp. Den kroppen hade nio markerade punkter, ställen där det är meningen att man ska sticka kniven om man har avsikt att döda... den där bilden förföljer mig en hel del. Den var tagen från nån militärsida på nätet.
Citera
2013-06-02, 22:59
Medlem
highfives avatar
Kanske hade KJ en kompis/släkting till sin hjälp iaf. Vad är det som talar för och emot? Statistiken talar emot, men om man studerar just detta brott?
Citera
2013-06-02, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mkt sällsynt att man blöder i karate om man inte kör fighting
Säg att hon blödde en gång på hundra. Hundra gånger har VB fått skjuts hem. En gång har hon blött. Av det blir det en blodfläck som polisen hittar idag.

Påhittade siffror, men du förstår vad jag menar.
Citera
2013-06-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

De gånger jag jag tränat (boxning) slängde jag bara ihop allt sedan in i bagaget med skiten handskarna låg alltid utanför väskan så blodspår gick säkert att hitta om så var så det kan vara samma sak här. Är det bara någon droppe/fläck så känns det som det borde vara mer
Citera
2013-06-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
De jag har träffat som har diagnosen asperger har haft extremt svårt att ljuga och extremt svårt att hantera stress. Har arbetat inom mentalvården i många år så jag har träffat en del med den diagnosen. Det finns givetvis undantag.
Ja de har extremt svårt att ljuga, men friserar sanningen så det passar dem. Har stor erfarenhet av NEP och personer med AS. Och det stämmer med att hantera stress. Tycker att KJ borde krackelerat vid det här laget om han är skyldig, men det kan ju vara så att diagnosen inte stämmer, han är oskyldig eller har ngn tilläggs diagnos.

Arbetade en gång med en klient som levde i rollspelens värld och hade tappat uppfattning om verklighet och fantasi. Hade AS. Kom på att för att nå klienten så var jag tvungen att gå in i rollspelens välden och detta var ett effektivt sätt. Kanske är det samma med KJ, för att få honom att tal och förstå vad som hänt så måste man möta honom på hans arena.
Citera
2013-06-02, 23:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ja de har extremt svårt att ljuga, men friserar sanningen så det passar dem. Har stor erfarenhet av NEP och personer med AS. Och det stämmer med att hantera stress. Tycker att KJ borde krackelerat vid det här laget om han är skyldig, men det kan ju vara så att diagnosen inte stämmer, han är oskyldig eller har ngn tilläggs diagnos.

Arbetade en gång med en klient som levde i rollspelens värld och hade tappat uppfattning om verklighet och fantasi. Hade AS. Kom på att för att nå klienten så var jag tvungen att gå in i rollspelens välden och detta var ett effektivt sätt. Kanske är det samma med KJ, för att få honom att tal och förstå vad som hänt så måste man möta honom på hans arena.

Du har nog en framtid som advokat. Det är ju precis vad KJ´s advokat gjorde. Bodens fästningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in