2013-06-02, 20:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Enligt uppgift från presskonferensen var dödsorsaken stickskador mot vitala organ. Skador i övrigt lär hon ju ha eftersom hon är styckad
Ja, men jag svarade på vad åklagarna anförde när mt häktades på skälig grund och man då bl a åberopade att den rättsmedicinska obduktionen indikerade vissa saker som kan antas ha pekat i riktning mot mt (eller i vart fall fanns med vid bedömningen). - Vad som då avsågs vet vi inte. - Förutom stickskador; vad kunde i övrigt observeras på likdelarna; styckningssätt, olika spår, osv?
Citera
2013-06-02, 20:04
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Någon som vet om KJ brukade röka gräs? Om han kan varit påverkad av mer än bara alkohol menar jag?

Det var ju bara det som fattades, att någon ska slänga in teorin om en haschpsykos eller liknande..
Citera
2013-06-02, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här är det fråga om signaltolkning, och f.ö. fick pressen vetskap om den sista svaga signalen i ett något senare skede. - Först lade man all kraft på 18:30-signalen (som kan antas ha varit sms:et - och dess innehåll).
Källa på detta, inklusive att signalen var svag.
Citera
2013-06-02, 20:07
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men jag svarade på vad åklagarna anförde när mt häktades på skälig grund och man då bl a åberopade att den rättsmedicinska obduktionen indikerade vissa saker som kan antas ha pekat i riktning mot mt (eller i vart fall fanns med vid bedömningen). - Vad som då avsågs vet vi inte. - Förutom stickskador; vad kunde i övrigt observeras på likdelarna; styckningssätt, olika spår, osv?
Ok. Ja det vet vi ju inte eftersom åklagarna inte släppt denna info. Möjligen kan stickvapnet vara något ganska ovanligt, som man visste att MT hade i sin ägo? Annars borde det väl vara DNA om det ska kunna kopplas just till MT, men det kompliceras ju av att de hade setts samma dag och haft en kärleksrelation tidigare och kanske haft sex med varandra den 4 maj innan hon försvann. Kan det röra sig om sperma från KJ som återfunnits i hennes kropp månne?
Citera
2013-06-02, 20:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vad har du för diagnoser människa? Peka på vilket uttalande av advokaten som bryter mot yppandeförbudet? Nej, just det. Han har inte brutit mot något yppandeförbud och därmed kommer han inte få några konsekvenser heller för något han inte har gjort. Han har bara sagt att AB brukar veta vad dom skriver om, dvs en uppgift som redan finns i media. Det är knappast att bryta mot yppandeförbudet. Han har dessutom inte sagt att AB hade rätt angående just den saken.

Tycker han är tuff som törs tala i media trots yppandeförbud. Är nog många advokater som skulle vägra uttala sig överhuvudtaget eftersom dom är för fega helt enkelt. Den här advokaten står upp för sin klient så gott han kan. All heder.

Jag är nyfiken på vad det är för uppgifter som har hamnat i media och som inte advokaten kände till. Har du någon hum om vad det kan vara?
Citera
2013-06-02, 20:08
Medlem
Tror att RLÅ har mer inblandning i detta än vad många tror, kan det vara så att han varit hemma hos KJ när Vatchareeya var där? Något gick snett och helt plötsligt blev det 2 män kvar med en död kvinno kropp. Dom beslöt sig för att täcka upp för varandra vid eventuella förhör med polis etc.

Bara en tanke efter lite samlad läsning i tråden.

Någon som är fri där ute vet nog mer än vad polisen vet.
Citera
2013-06-02, 20:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Det var ju bara det som fattades, att någon ska slänga in teorin om en haschpsykos eller liknande..

Varför är inte det en berättigad fråga?
Citera
2013-06-02, 20:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på detta, inklusive att signalen var svag.
Presskonferenser - som nu är borttagna. - Observera att man haft spaning på mt hela tiden - och att man därför behövt sålla vad man sagt till pressen.
Citera
2013-06-02, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vilken dag det handlar om är väl ganska lätt för polisen att ta reda på. Då vet de också om vittnesuppgiften är av värde vid en rättegång. KJ har ju erkänt att han anlänt till lägenheten tillsammans med VB. Sedan ska han ha burit på en systemkasse den aktuella dagen. Och om han handlat på kort så finns det ju även elektroniska uppgifter att tillgå.

Det vet jag inget om hur en polis skall tvinga ett vittne att kunna ange en tid och ett datum som han säger sig inte minnas direkt. Grannen säger sig sett en systembolagskasse vad den
innehåller vet inte jag och säkert inte grannen heller.
Citera
2013-06-02, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-

Ja, det är ju precis vad tråden behöver , ännu en möjlig teori om vad som kan ha föranlett brottet, men ärligt talat haschpsykos känns väldigt långt borta.

Det är nog KJ,s andra problem med verklighet och fantasi som har spelat större roll.
Citera
2013-06-02, 20:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Jag är nyfiken på vad det är för uppgifter som har hamnat i media och som inte advokaten kände till. Har du någon hum om vad det kan vara?
Ingen aning. Möjligen att åklagarna på häktningsförhandlingen vägrade att säga var man hade hittat blodet mer i detalj och att det sedan stod i AB att det var i bilen. Det skulle förklara advokatens något irriterade och kryptiska kommentar om vad som stod i AB om den detaljen. Det är ju svårt att bygga ett försvar när man inte har någon information. Tanken med yppandeförbudet är ju att se till att advokaten, som ska få mer information än media och allmänheten, inte ska läcka denna information till media. Nu är det ju liksom tvärtom, så jag förstår hans irritation.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-06-02 kl. 20:14.
Citera
2013-06-02, 20:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Tror inte du får svar på det faktiskt och det är inget från åklagaren som droppats i alla fall.
Polisläckorna kan man ta med en nypa salt det räcker med blodiga kallingar och annat trams.
Advokaten rider på sin UFO story om att blodet kan förklaras enkelt typ, och att åklagarna inget har,.
Han kanske sov på häktningsförhandlingen då man satte misstänkte på sannolika skäl vilket är högsta misstankegraden innan åtal.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in