2013-06-02, 19:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ja det är uppfattat. Du och jag pratar om samma sak, iakttagelsen vid bostadsområdet.
Inga oklarheter från min sida. Du anger att grannen sagt den 4 Maj, jag korrigerar och berättar
att vittnet inte är säker på vilket datum han gjort iakttagelserna.

Sen om vittnet är den "kvittrande pippin" eller inte har jag ingen aning om. Men du säger så
och att han i sina PM till andra skribenter fyller på sin historia. Jag tycker inte och
vill inte tro att ett vittne skall sitta och skicka PM om vad som kan ha stor betydelse
i en så här tragisk historia. Kanske försvaret är av en annan åsikt.

Vem som har skickat PM eller inte har jag ingen aning för det var inte jag som tog emot det, jag noterade bara att PM innehöll i stort samma information som ett vittne uppgivit till media.

Vi vet både två att det sannolikt handlar om den 4:e maj som vittnet gör sin iakttagelse och hör skriken, samma skrik som en annan granne noterar vid samma tidpunkt.

Tycker du att det är tragisk, du skulle ju börja rota ännu mer i den sörjande familjens förehavanden då du inte ville acceptera att det sannolikaste i detta var det rätta, och nu är du grinig för att jag sa att det vore bra och vänta innan man vänder ut och in på deras liv och därav dina påhopp nu för petitesser.
Citera
2013-06-02, 19:12
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson

Har 22-åringen konfronterats med uppgifterna om var blodet hittades, hur stora mängder det handlar om?

– Ja, mer information än vad ni i media har fått i alla fall. Men jag kan inte berätta exakt vad som är sagt till honom, säger Anna Bergström.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687679

Odds på erkännande under morgondagen?
Förr eller senare.Han verkar inte så stark att ha kan löpa linan ut i sitt nekande. så.....
Citera
2013-06-02, 19:12
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: "Polisen vet nu att det sista spåret efter Vatchareeya Bangsuan är en signal från hennes telefon som fångats av en av telemast vid Sävastklinten".

Ok tack, intreesant att det går 2 dagar innan: Tisdag 7 maj på eftermiddagen anmäler en vän till familjen till polisen att Vatchareeya Bangsuan är försvunnen.
Citera
2013-06-02, 19:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är en del av spelet mellan åklagare och advokater. De företräder var sin uppfattning om läget. Ovanligt mycket gnäll på denna advokat, jag tycker inte att han har gjort något anmärkningsvärt felaktigt. Han verkar så långt göra ett fullgott jobb. Han har ju för fan ingen information och vad är meningen med ett yppandeförbud om han inte får någon information kan man ju undra, vilket säkerligen även han gör. Dels mindre info än medierna får, dels yppandeförbud. Vore ju bättre att förordna en journalist på Aftonhoran som offentlig försvarare då! Jag förstår att han är irriterad.

Visst, men han har inga rättigheter att vara det oavsett. Så ser det ut så han tjänar ju inget på att motarbeta mordutredningen och babbla på då åker han åt helvete och får böter på topp.
Domstolarna gillar inte fall som dras i media, så är han smart kniper han igen istället.
Sen kan han se lite mer prydlig ut och inte som en slafsig bonnläpp det är inte representativt.

Babblar man i media kan man förstöra hela fallet, så jo han gör fel.
Citera
2013-06-02, 19:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Har 22-åringen konfronterats med uppgifterna om var blodet hittades, hur stora mängder det handlar om?

– Ja, mer information än vad ni i media har fått i alla fall. Men jag kan inte berätta exakt vad som är sagt till honom, säger Anna Bergström.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7687679

Odds på erkännande under morgondagen?

Att det kommer under de närmsta förhören är jag ganska övertygad om så för min del är inte oddsen höga.
Citera
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Gm skulle ha vunnit ännu mer tid om han gömt kroppsdelarna med lite större omsorg. - Varför skulle gm ha velat sätta dit just mt?Det är inte enbart blodanalysen utan en hel rad andra resultat som enligt åklagarna ligger till grund för häktningsframställan. - Vad detta innebär i klartext är på nuvarande stadium inte känt.

Vilka övriga "resultat" talar du om? Den samlade bedömningen kan väl innehålla vittnesmål, KJ:s egna utsagor, kanske telefon och datatrafik, BO, och slutligen blodet i bilen?
Det låter på dig som att det måste finns mer användbara grejer från SKL...
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: "Polisen vet nu att det sista spåret efter Vatchareeya Bangsuan är en signal från hennes telefon som fångats av en av telemast vid Sävastklinten".
De där uppgifterna härrör från den 8 maj; "det sista spåret" lär syfta på signalen 18:40.
Citera
2013-06-02, 19:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De där uppgifterna härrör från den 8 maj; "det sista spåret" lär syfta på signalen 18:40.

He he. Det finns inget som går ihop längre med tiderna på master och klockslag om mobilerna.
Jag tror jag avstår den delen helt och inväntar telefonlistorna. Det verkar vara många bud om detta med hennes telefon.
Citera
2013-06-02, 19:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Visst, men han har inga rättigheter att vara det oavsett. Så ser det ut så han tjänar ju inget på att motarbeta mordutredningen och babbla på då åker han åt helvete och får böter på topp.
Domstolarna gillar inte fall som dras i media, så är han smart kniper han igen istället.
Sen kan han se lite mer prydlig ut och inte som en slafsig bonnläpp det är inte representativt.

Babblar man i media kan man förstöra hela fallet, så jo han gör fel.
Så länge han inte bryter mot yppandeförbudet skiter domstolen fullständigt i vad han säger i media. Det är ointressant ur rättsapparatens synvinkel. Ur domstolens synvinkel ska rättegången ske i domstolen, med muntlighets- och omedelbarhetsprincipen som styrande, inte vad som har återgetts i media. Och inte fan får han några böter

Du har aldrig sett en offentlig försvarare uttalat sig kritiskt om hur åklagarna beter sig tidigare? Då har du inte läst om många rättsfall. Det är hans förbannade skyldighet att leverera en mer nyanserad bild av sin klient och vad som skett än den som företräds av motparten, som vill fälla hans klient samt, i förekommande fall, kritisera hur utredningen bedrivs. Det har ju till och med Anne Ramberg sagt, att yppandeförbudet är ett stort problem för advokaterna, eftersom de så har svårt att ge denna nyanserade bild till allmänheten. Om MT sedan släpps finns en risk att allmänheten ser honom som skyldig eftersom de bara fått åklagarnas bild av det hela.
Citera
2013-06-02, 19:19
Medlem
Spindelfridas avatar
"Vi måste kunna konstatera vad alla inblandade har vetat sedan tidigare, säger Anna Bergström, kammaråklagare."

Slant hon med tungan där?
Citera
2013-06-02, 19:20
Medlem
Citat:
Mmmm, det är åklagaren som avgör vad dom droppar till media och inte och det har dom full rätt till.

JA självklart, men vad är poängen med att droppa detaljer till media som sedan kommer som en överraskning för advokaten när media frågar honom om det?

Citat:

Han har ju yppandeförbud, så han är ju FFS inte ute efter att kunna läcka smaskigheter till media, det sköter pengakåta "poliskällor" så jävla bra ändå.

Han vill nog bara helt enkelt få reda på de detaljer i fallet som media får INNAN media får dem. känns på något sätt rätt solklart
Citera
2013-06-02, 19:21
Bannlyst
Någon som vet om KJ brukade röka gräs? Om han kan varit påverkad av mer än bara alkohol menar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in