Citat:
Ursprungligen postat av
Soulsurfer
Bra att man kan sitta någon annanstans och plugga. Kan ofta vara svårt för mig att fokusera hemma när man har mycket annat som stör. Finns det lämpliga platser att plugga på i skolan där man verkligen kan sitta dygnet runt? Även helger? Är det vanligt att folk pluggar in på småtimmarna? Säg 02.00, eller kommer folk anta att jag är från vettet som pluggar på så udda timmar om det ens går? Nyfiken.. basår är helt klart ett alternativ för mig om jag inte kan bestämma mig vad jag vill plugga i framtiden. Min dygnsrytm är kass, och har har alltid föredragit att plugga sent. Kan dock varit tufft att ha lektioner tidigt dagen därpå, så man borde nog försöka vänja sig vid en normal dygnsrytm..
Det brukar inte vara några problem att hitta någonstans att sitta. Studieplatser finns det gott om i bibliotek och när det är stängt är det aldrig problem att hitta någon studieplats/sal att sätta sig i om man vill ha lugn och ro. Som student har man tillgång till universitet dygnet runt, alla dagar i veckan.
Vid 02.00 är det nog tomt, möjligtvis att det finns någon hardcore forskare som är kvar eller student som har ett arbete med deadline.
Vad folk kommer tycka? Tja, antingen att du är extremt överambitiös eller har skev dygnsrytm. Ingenting att rekommendera om man har 08:15-lektion dagen efter hur som helst