2013-06-02, 17:53
Medlem
vill bara poängtera en sak, boden är en jääävligt liten stad (bor själv i luleå, luleå är större men känns fruktansvärt litet när man pratar styckmord)
OM det är så att denne GM skulle vara någon som till vardags glider runt i lång svart rock (o nu till o med hatt) så är det HELT GARANTERAT någon som inte går obemärkt förbi. låter kanske sjukt trångsynt men denna utstyrsel är väldigt väldigt ovanlig i dessa städer o de ytterst få som går klädda så är "kända" av allmänheten.. kanske inte så att ALLA kan peka ut dessa få personer med namn osv men alla "vet" vilka det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Skägget kallas Fr*lsar*n

Intressant! Kan det möjligen ha samband med det tidiga inlägget här "djävla satanister"? Har frågat om det tidigare, vem lade in det nlägget och varför???
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Sandidan vid Lule älv

Sandian Är en bostadsrättsförening
Citera
2013-06-02, 17:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enimaengden
Var och fikade hos en släkting i boden här i dagarna och såklart språkade vi en del om de fruktansvärda som hänt. min släkting pratade om en massa teorier och skvaller som jag var föga intresserad av då jag klassade det som just teorier och skvaller och inget faktabaserat.

MEN hen nämde att hen har en vännina som brukar jogga i markerna runt berget och hon hade sett en man i svart rock och svart hatt i skogen när hon var och joggade, hon tyckte de var så obehagligt att hon vände om och joggade tillbaka utan att undersöka saken närmare.

Så nu till er bodendetektiver, vem tror ni hon såg i skogen?

Brukar KJ eller någon av hans runkpolare klä sig i rock och svart hatt?

* Denna iaktagelse gjordes under tiden mellan försvinnandet och upphittandet av kroppsdelar.

Det kan också vara Föreningen Trollpack, som kör lajv rollspel. Dom håller till då och då i skogen. Dom är utklädda ibland med hatt och svarta rockar. Och allt möjligt krams.

"Dom kör även med Soft air guns"
Senast redigerad av henkess 2013-06-02 kl. 17:57.
Citera
2013-06-02, 18:00
Bannlyst
Mannen med rock och hatt kan vara en simpel blottare. Har nog inget med detta att göra
Citera
2013-06-02, 18:07
Medlem
DocWatsons avatar
Ger inte mycket för den där gula kassen från ICA. Känns kontraintuitivt att GM ska köra skitmycket längre bort från stan med BO:s underkläder än kroppsdelarna. Att han dessutom skulle dumpa de i en illgul kasse som han, om han råkar vara KJ, sedan tänker berätta för polisen att BO hade? Känns som ett villospår.

Låt oss säga att BP är Mjösjöberget, varför i helvette skulle han då stycka kroppen OCH föra delarna närmare människobyn?

Jag skulle hellre rikta blicken ungefär en halv kilometer österut från FP1 och 2. Antar att de här områdena är helt finkammade dock?
Senast redigerad av DocWatson 2013-06-02 kl. 18:10.
Citera
2013-06-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubse
Vet ni om KJ har nån vän som heter Ax*l (kort efternamn)?

En vän till mig som var vän med VB berättade att hon hade berättat att den där Ax*l hade tvinga henne att ha sex med honom!

Hur kort efternamn då, det finns fyra A*el med korta efternamn i Boden, födda på 90-talet. En A med inte så kort efternamn bor dock i huset/porten bredvid där VB bodde.
Citera
2013-06-02, 18:10
Medlem
Mouchinos avatar
Kan det vara detta område som innehas av BRF Sandidan Som Mediumet fick uppgifter om, för de som tror på sånt här. Kan detta vara svaret? Jag såg hur du avslutade dina sista timmar, jag såg vart du låg. All min kärlek till dej . Vad betyder Sanjadra? Kanske mkt felstavat." Kan det vara BRF Sandidan? Kan Vb haft svårt att uttala det ordet?

Några spontana tankar? Vilka gator inbergriper Brf Sandidan. Hittade kungsgatan som ligger i närheten men tänkte om nån vet?

Eller en hint om att det är någonstans i närheten?

http://www.sandidan.se/
Citera
2013-06-02, 18:11
Medlem
Nu har åklagaren gått ut och bekräftat att det handlar om ETT ställe de hittat blod från BO, alltså inte flera ställen!

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687679
Citera
2013-06-02, 18:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubse
Min vän säger att han har talat det för polisen... Men poliser verkar inte bry sig...
Är det Axe* Va*lstr*m?
Citera
2013-06-02, 18:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag diskuterar iakttagelsen vid bostadshuset. Blanda inte in ödehuset i ditt svar till mig.
Datumet för detta vittne tillika kvittrande pippi är inte säker på datumet den 4 Maj.

Jag diskuterade att iakttagelsen skedde vid bostadshuset och inte vid ödehuset.

Hade varit bra om du hade sagt att det inte berörde denna diskussion utan att du bara hakade upp dig på att jag sa att det var den 4:e.
Citera
2013-06-02, 18:18
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan det vara detta område som innehas av BRF Sandidan Som Mediumet fick uppgifter om, för de som tror på sånt här. Kan detta vara svaret? Jag såg hur du avslutade dina sista timmar, jag såg vart du låg. All min kärlek till dej . Vad betyder Sanjadra? Kanske mkt felstavat." Kan det vara BRF Sandidan? Kan Vb haft svårt att uttala det ordet?

Några spontana tankar? Vilka gator inbergriper Brf Sandidan. Hittade kungsgatan som ligger i närheten men tänkte om nån vet?

Eller en hint om att det är någonstans i närheten?

http://www.sandidan.se/

Kolla på kartan. Dammvägen. Det verkar finnas en damm i bruk som släpper ned rikligt med vatten där.
Senast redigerad av DocWatson 2013-06-02 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in