2013-06-01, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Asiatiska familjer är inte som svenska alla gånger. Mitt ex, från Burma, var hos mig tre dygn i rad utan mobil. Efter en krogkväll. Oplanerat.
Då var hon 18. Hennes pappa hade skickat ett sms, mer än så var det inte.
Och det är ändå en jävligt ordningssam förälder. Så det är helt enkelt lite olika social kontroll.

Håller helt med dig där..

Kultur grej
Citera
2013-06-01, 03:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
En kanske dum fråga men kanske inte vara så oväsentlig.

När polisen gör avspärrningar, i detta fall 3 + 2, lgh, f-hem, sommarhus och FP1 samt sedemera FP2. Bevakar polis platserna hela tiden med egen personal för det är/blir personalkrävande. Anlitas inte vaktbolag för just bevakning intill avspärrningar tas bort. Några glada polismän var ju posterade i lokaltidning vid stugan, mer än så visste de ej men de stod inte där dygnsvis.

Bara en tanke att det då kan sippra ut uppgifter om beslag etc just för att v-bolag finns ju där fysiskt och kan i vissa fall t.o.m. se vilka beslag som göres. Då företrädesvis utomhus, in i lokaliteterna lär de aldrig få sätta sin fot så länge polisen är där och jobbar.

Bara en fundering om hur en sådan stor utredning skulle kunna läcka.

Fick lite vibbar att akrobat*n jublade frisk häromkvällen och då ett beslag verkade vara viktigt.

Hoppar in igen efter bandageutredning, kanylfakta, sändningskvalitet etc., och konstaterar att tråden egentligen inte kommit längre än Akrobatens "RÖÖÖKT". Kan man säga att det är rätt uppfattat vad beträffar framsteg i trådutredningen?

Själv har jag solat, badat partajat hela dagen, man passar ju på när vädret tillåter, man bor ju i rätt ände av landet.

Läst sporadiskt under dag och kväll, och har jag inte missat något väsentligt så vidhåller jag min tro, polisen har fler misstänkta.
Senast redigerad av OY 2013-06-01 kl. 03:09.
Citera
2013-06-01, 03:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Intressant yrke. Och rätt äckligt.
Dagens uppgifter gjorde väl gällande att man fortfarande tror att döden inträffade 4-5. Blir intressant om man kommer fram till att kroppen legat hela tiden i skogen eller om den kan ha mellanlagrats...

Har säkert missat något, men skogen, vad menar du med skogen, gula huset?
Citera
2013-06-01, 03:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Okki
Men här kom det aldrig något meddelande
Och hon skulle enligt en intervju vara hemma vid 21 den
Och den andra kl 19 alltså två olika tider som Mamman säger i tidningen Onsdag
Och Torsdag denna vecka i Norrlandskuriren
Om hon vad så punktligt..Varför reagerade dom inte snabbare ex att ringa runt
Bara tankar här.

Kanske därför att KJ och VB mamma hade ett kk förhållande, de är kanske GM båda två, de ville undanröja VB för att kunna få ha sitt prassel ifred?
Citera
2013-06-01, 03:22
Medlem
MBoudines avatar
Förmodar att KJ är en tämligen ömklig figur som blivit vapen- och våldsfixerad som resultat av att han vid mönstringen klassades som kronvrak och i syfte att kompensera sin kronvrakstatus av och till inte har alla indianerna i kanoten, och vid det här olyckliga tillfället, i ren fascination vid tanken på att släcka ett liv, inte lyckades tygla en sjuk impuls.

Edit: En bagatellartad händelse/motgång kan trampa igång en process av det här slaget.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-01 kl. 03:30.
Citera
2013-06-01, 03:37
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Tror på denna teori om kompisen. Tror dock att det var planerat. Vet inte riktigt vad jag ska tänka dock om kompisens inblandning. Osäker på om denne var med hela tiden eller kom in i bilden sen (vid styckningen) och sen resten av kvällen / dagarna
Är inne lite på samma banor. Ska man göra en så stor sak och övertala sin kompis att hjälpa en så tar det ju tid. Självklart är det planerat.
Citera
2013-06-01, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Jodå, så här står det på polisens hemsida;
Och så här står det i NSD
Det är kammaråklagarna Anna Bergström och Ulrika Schönbeck som kommit fram till att den tekniska bevisningen är tillräcklig för att höja misstankegraden mot den 22- årige mannen.

Han är nu på sannolika skäl misstänkt för mord den 4-5 maj 2013 i Bodens kommun.

-Det är en samlad bedömning, där analysresultat från SKL som nu kommit är en viktig del, som gör att vi nu höjer misstankegraden mot mannen, säger Anna Bergström.

Och så här på polisens hemsida
Kammaråklagarna Anna Bergström och Ulrika Schönbeck har under morgonen anmält till tingsrätten att den man som misstänks för mordet på en 20-årig kvinna från Boden numera är på sannolika skäl misstänkt för mord den 4-5 maj 2013 i Bodens kommun.

–Det är en samlad bedömning, där analysresultat från SKL som nu kommit är en viktig del, som gör att vi nu höjer misstankegraden mot mannen, säger Anna Bergström.
Citera
2013-06-01, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Okki
Men här kom det aldrig något meddelande
Och hon skulle enligt en intervju vara hemma vid 21 den
Och den andra kl 19 alltså två olika tider som Mamman säger i tidningen Onsdag
Och Torsdag denna vecka i Norrlandskuriren
Om hon vad så punktligt..Varför reagerade dom inte snabbare ex att ringa runt
Bara tankar här.

Alltså här talar vi om en 21 årig kvinna och inte om ett barn. Helt naturligt att hemmaboende i den åldern kommer och går som de vill och inte ringer om de sover borta nån natt. Sen att det skulle var konstigt att vara inloggad på facebook både sin egen och den försvunnnas när dottern är borta känns ju helt normalt, jag skulle ha gjort detsamma.
Senast redigerad av Itoy 2013-06-01 kl. 05:49.
Citera
2013-06-01, 07:39
Bannlyst
Citat:
Fyndet gjordes i bakluckan, uppger en källa för Aftonbladet.

– De var goda vänner, han har uppgett en förklaring till varför blodet fanns där, säger den mordmisstänktes advokat Bo Forssberg.

Han inser nu att han inte kan komma undan.
Citat:
Till en början såg 22-åringen samlad ut, men när rätten strax efter klockan två meddelade att han nu är häktad på den starkare misstankegraden begravde han ansiktet i sina händer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16884137.ab
Citera
2013-06-01, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha

Trodde jag om Mats Alm också som är det enda mord jag följt så här tätt i ett forum som detta. Så vi får väl se vad för lögn han kört om blodet i bagageluckan och om den i vårt godtrogna land gör att bevisen inte räcker. Alms lögner gjorde att man nästan satt och skrattade när man läste om dem men ändå blev han inte fälld för mord.

Är det nån som vet om man kan tidsbestämma hur länge blod varit på en plats om det bara är en fläck? Med "man" menar jag supersupersuper experter förstås.
Citera
2013-06-01, 07:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Intressant. Blodet hittades i bakluckan på KJ:s bil. Jag undrar vad han har för förklaring till det. Gjorde hon illa sig när de lekte kurragömma?
Citera
2013-06-01, 08:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Intressant. Blodet hittades i bakluckan på KJ:s bil. Jag undrar vad han har för förklaring till det. Gjorde hon illa sig när de lekte kurragömma?
Ja, det är lite festligt att han menar att det inte är så konstigt - de var ju kompisar. Vem har inte styckade kompisars blod i bagageluckan, liksom..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in