2013-06-02, 16:34
Medlem
Reimers avatar
Nu är jag verkligen besviken, jag känner mig lurad på konfekten, skribenten Lagro lovade bevis i sitt nästa inlägg och så kommer han med en ny saga.

Du får en chans till nu Lagro, kom med bevisen och dra inte en ny saga för oss.
Citera
2013-06-02, 17:16
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidlagesju
Upstepper törs lita på detta, men om Trojkan runt Lagro inte gör det, varför inte Ringa eller SKRIVA och fråga - det är mitt förslag --- och redovisa i tråden.

Efter att i PM frågat en mycket ansedd skribent hur jag skulle formulera mig, så skrev jag som jag gjorde. Jag nämde polisen - inte personen.

Eftersom jag ställde frågan - allmänt angående fredagen den 18e och fått svar, - så preciserade jag till "efter tre" och vad som stod i Fup. Han kände till detta och svarade att ingen kontakt eller möte förekommit. Jag frågade även om - en bil lämnats in den dagen. Samtalet avslutades med att Sörestad betonade att: ingen kontakt - av något slag - har förekommit under den dagen!

Det var så tydligt och klart att jag tackade för svar och så var det klart. Han svarade i en positiv ton och jag "tror" han fått frågan många gånger. Det var alltså Lars Alm frågorna gällde (förtydligande) och det var Tisdagen den 9e april kl.15:46 som jag ringde.
Tack för den förtydligande redogörelsen. Jag ser inget skäl att ifrågasätta dina uppgifter, men däremot känner jag mig synnerligen tveksam till polisens påstående att ingen kontakt av något slag förekommit den dagen.

Enligt beslagsprotokollet (FUP sid 2977) hämtades Volvon, som Lars lämnat i garaget under Mats bostad fredagen den 18 sept, samma kväll kl 20:30 av polisassistent Ann Eriksson och polisaspirant Jonas Fridell, som flyttade den till garaget i polishuset i Falun. Eftersom det förutsätter att L*rs lämnat över bilnycklarna så måste han ha haft kontakt med polisen den dagen.
Citera
2013-06-02, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du borde inse själv snubben blir fast i Tällberg därför det är inte MA som finns där, hur kunde han annars hamna i N. Bertilsbo vid kroppen på eftermiddagen.
Sluta svamla Lagro! Presentera dina utlovade bevis. I nuläget har du -0 i trovärdighet. Du gör enbart ett mer och mer patetiskt intryck med ditt agerande här. Du är inte kapabel att förstå skriven text. (fup och dom) Du är inte heller kapabel att föra en diskussion på en anständig nivå mellan normalbegåvade vuxna personer. Ditt logiska tänkande får mig att tänka på amöbor och toffeldjur. Än en gång Lagro. Tidigt i morse så utlovade du att presentera bevis för dina ståndpunkter. Berätta nu för oss alla nyfikna. När har du tänkt att realisera detta? Om du inte är förmögen att göra så, då må du lägga ner det du utan framgång har drivit här över ett år.
Citera
2013-06-02, 18:09
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Tack för den förtydligande redogörelsen. Jag ser inget skäl att ifrågasätta dina uppgifter, men däremot känner jag mig synnerligen tveksam till polisens påstående att ingen kontakt av något slag förekommit den dagen.

Enligt beslagsprotokollet (FUP sid 2977) hämtades Volvon, som Lars lämnat i garaget under Mats bostad fredagen den 18 sept, samma kväll kl 20:30 av polisassistent Ann Eriksson och polisaspirant Jonas Fridell, som flyttade den till garaget i polishuset i Falun. Eftersom det förutsätter att L*rs lämnat över bilnycklarna så måste han ha haft kontakt med polisen den dagen.

Javisst har Ni*las eller La*s A*m lämnat in bilnycklar till polisen, men de behöver inte ha
varit i kontakt med Sörestad. Att lämna in nycklar är väl ett vanligt receptionsärende.
Citera
2013-06-02, 18:14
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Javisst har Ni*las eller La*s A*m lämnat in bilnycklar till polisen, men de behöver inte ha varit i kontakt med Sörestad. Att lämna in nycklar är väl ett vanligt receptionsärende.
Som jag sagt tidigare tror jag att L*rs har blandat ihop dagarna och kontakten med Sörestad. Vad jag tycker är märkligt är att polisen på frågan om en bil lämnats in den dagen svarade att ingen kontakt - av något slag - har förekommit under den dagen!

Jag kan inte tolka det svaret som annat än att man menar att ingen bil lämnats in den dagen. Men bevisligen har ju Lindas Volvo lämnats in den dagen.
Senast redigerad av Pethrus 2013-06-02 kl. 18:20.
Citera
2013-06-02, 18:29
Medlem
upsteppers avatar
Om man räknar baklänges tidsmässigt fredagen den 18 sept så är det troligtvis så att
det finns utrymme för La*s A*m att skjutsa Mats Alm från Tällberg till N Bertilsbo
och ändå hinna med de ärenden som uträttades i Falun.

De hade hunnit åka ca 25 km när samtalen kom om att Mats Alm visat var han gömt
Linda Chens kropp. Kanske 20 minuter efter att de lämnat Falun.
Klockan borde ha varit bortåt 5, alltså runt kl 17. Mats Alm rusade väl ut ur skogen
efter kl 16 nånstans, tjugo minuter över?

Iakttagelsen av Mats Alm i Tällberg var efter kl 14, närmare 14:30 om jag minns rätt.

Lar* Al* kan ha kört via Bollnäs-Edsbyn-Rättvik-Tällberg-N Bertilsbo innan han anländer
till Falun.

Tidpunkten var väl vald, de flesta som intresserade sej för fallet (och inte jobbade då)
satt antagligen och följde chatten med Sörestad.

Ni som sitter med FUP lättillgänglig får gärna korrigera de tider som jag angivit.
Citera
2013-06-02, 18:33
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Som jag sagt tidigare tror jag att L*rs har blandat ihop dagarna och kontakten med Sörestad. Vad jag tycker är märkligt är att polisen på frågan om en bil lämnats in den dagen svarade att ingen kontakt - av något slag - har förekommit under den dagen!

Jag kan inte tolka det svaret som annat än att man menar att ingen bil lämnats in den dagen. Men bevisligen har ju Lindas Volvo lämnats in den dagen.

Nu var det Sörestad som PERSONLIGEN svarade på frågan, SÖRESTAD uppger att HAN SJÄLV
inte har haft någon kontakt med La*s Al* den dagen.

Vilka som har haft kontakt med någon person inom polismyndigheten som helhet
kan väl inte Sörestad svara på?

Om jag fattat dej riktigt så hämtades bilen av poliser från garaget under Linda Chens
lägenhet, således var det bara bilnycklar som lämnades in, inte en bil som lämnades in.
Senast redigerad av upstepper 2013-06-02 kl. 18:37.
Citera
2013-06-02, 19:06
Medlem
Angående 18/9 och påstått besök hos Sörestad och eventuell bilinlämning.

Jag upfattade det som det gällde polisen - inklusive han själv och att han mycket väl förstod att det gällde både och. Det var ju just det jag betonade i frågorna!

Ser nu att jag skall precisera ytterligare och med en ny fråga, som jag inte ställde då. Jag gör det skriftligt så inga missförstånd uppstår. Hur lång tid det tar vet jag inte, men jag skickar frågorna inom några dagar och redovisar det så fort jag fått svar.
Senast redigerad av vidlagesju 2013-06-02 kl. 19:27.
Citera
2013-06-02, 19:47
Bannlyst
Citat:
Nu var det Sörestad som PERSONLIGEN svarade på frågan, SÖRESTAD uppger att HAN SJÄLV
inte har haft någon kontakt med La*s Al* den dagen.

Vilka som har haft kontakt med någon person inom polismyndigheten som helhet
kan väl inte Sörestad svara på?

Om jag fattat dej riktigt så hämtades bilen av poliser från garaget under Linda Chens
lägenhet, således var det bara bilnycklar som lämnades in, inte en bil som lämnades in.
Det låter som en synnerligen korrekt och trovärdig uppfattning. Nu är det enbart att vänta på Lagros sedan tidigare utlovade bevis. Lagro har sedan starten haft en "offensiv" attityd. Inget ont i det. Problemet för Lagros del är att så snart h*n ska leda sina påståenden i konkreta bevis så havererar Lagros retorik fullständigt. Alla vet att Lagro utan några medel försvarar Mat* Al*. Lagro upprepar sina gamla mantra igen och igen. Ska vi i praktiken bemöta gammal skåpmat?
Citera
2013-06-02, 19:54
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Nu var det Sörestad som PERSONLIGEN svarade på frågan, SÖRESTAD uppger att HAN SJÄLV inte har haft någon kontakt med La*s Al* den dagen.
Vilka som har haft kontakt med någon person inom polismyndigheten som helhet kan väl inte Sörestad svara på? Om jag fattat dej riktigt så hämtades bilen av poliser från garaget under Linda Chens lägenhet, således var det bara bilnycklar som lämnades in, inte en bil som lämnades in.
Det är lite svårt att veta exakt hur polisens svar ska tolkas (jag uppfattade det som att ingen på polismyndigheten haft kontakt med L*rs eller tagit emot någon bil den aktuella dagen) men jag tror att om vidlagesju gör en ny förfrågan som utlovat så kanske vi kan få klarhet i detaljerna.

När det gäller din sista kommentar om inlämnandet av bilen, så är det nog ganska sällsynt att man tar in en hel bil på polisstationen, utan det är nog alltid bara nycklarna som avses när man "lämnar in en bil till polisen".
Citera
2013-06-02, 20:11
Bannlyst
Citat:
När det gäller din sista kommentar om inlämnandet av bilen, så är det nog ganska sällsynt att man tar in en hel bil på polisstationen, utan det är nog alltid bara nycklarna som avses när man "lämnar in en bil till polisen".
Har du någon erfarenhet av detta?
Citera
2013-06-02, 21:00
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Det är lite svårt att veta exakt hur polisens svar ska tolkas (jag uppfattade det som att ingen på polismyndigheten haft kontakt med L*rs eller tagit emot någon bil den aktuella dagen) men jag tror att om vidlagesju gör en ny förfrågan som utlovat så kanske vi kan få klarhet i detaljerna.

Det kan väl inte en enskild anställd veta, exakt vem som har haft någon kontakt med
någon annan anställd inom en så stor myndighet, antagligen finnes en intern anteckning
om när nycklarna lämnades in. Det kan ju ha varit Ni*las som lämnade in nycklarna.
Att lämna in en bil till polisen kan ju gå till så att man parkerar bilen inom myndighetens
område, du har ju fantasi ibland.

De första rapporterna om att Mats Alm sprungit skrikande och viftande ut ur skogen
(här på flashback) var runt kl 17. Det förefaller ligga helt inom det möjligas gräns
med att Lar* A*m har skjutsat mellan Tällberg-N Bertilsbo.

Det viktigaste var ju att Sörestad inte har haft kontakt med La*s A*m den18 sept!
Alibi saknas.
Senast redigerad av upstepper 2013-06-02 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in