2013-06-02, 15:57
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att det är ett passande namn, låt oss kalla honom så, och syna den här personen i sömmarna, det tror jag är en bra ide.

Ja Fr**s**ren och Sk*gg*t då. Två personer att kolla upp tycker jag!!
Citera
2013-06-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Även om blodet inte syns finns spår kvar. Finns otal med exempel där GM har tvättat med rengöringsmedel och områden trots det lysts upp med "luminol" eller liknande.
Tyvärr så lyser även andra ämnen, inkl Klorin (!), upp luminol. Upp till erfarna kriminaltekniker att tolka utseendet.
Citera
2013-06-02, 16:01
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Det sa jag inte, det är en möjlig förklaring. Men du har kanske en bra förklaring till bilen med de två personerna i? Personligen så tror jag att den iakttagelsen har med fallet att göra, vem som satt i bilen vet jag inte. Tror att man haft kroppen upphängd i huset och att huset är styckningsplatsen.

Sommarstugan menar du?
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Det framgår inte i artikeln att systempåsen setts i samband med att han såg KJ med en mörkhårig person i en bil, enbart att det handlar om den dagen. Det kan handla om två olika tillfällen.

Ja och då har en bil alltså setts utanför Ödehuset med två personer, varav en hade mörkt hår!
Citera
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag tror nog att 22 svenska styckmord räcker väl som underlag för att kunna uttala sig om var man oftast finner den skyldige.

Måste lägga till en tanke till det där.

Hur många ouppklarade fall har vi? Kan det vara så att de ouppklarade fallen är ouppklarade just av den anledningen att det INTE är en närstående som begått brottet? Betänk att vi samtidigt löser nästan alla de fall där mördaren är en närstående. Blir inte statistiken skev då?

Jag har inget facit, bara några tankar.
Citera
2013-06-02, 16:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja Fr**s**ren och Sk*gg*t då. Två personer att kolla upp tycker jag!!

Om vi hittar något som tyder på att skägget har med saken att göra så ska jag genast plocka ner min lilla rosa ask från hyllan, däri finns lite smått och gott, men än så länge finns det inget riktigt komprometterande för honom vad jag kan se.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja och då har en bil alltså setts utanför Ödehuset med två personer, varav en hade mörkt hår!

Sluta nu, det här iakttagelsen skedde vid KJs bostadshus den 4 maj och ingenting annat.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Sommarstugan menar du?

Nej, stugan är sommarstugan, huset är det gula huset där MPS gjorde ett fynd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Kan vara en bra teori, vb tar en dusch efter motionspasset men har inga ombyteskläder, lånar kalsingar av kj
En påse med herrkalsonger som har haft en kvinnlig bärare har ju upphittas i närheten av fp och som vad jag förstår tillvaratagen av polisen

Det jag blir imponerad är att en upphittare kan se att det är kvinnligt sekret i kallingarna, eller kanske han luktade sig till att det var kvinnligt sekret. Om jag kikade i min tjejs trosor så skulle jag med stor visshet kunna ana att det är kvinnligt sekret och förmodligen från henne också.
Citera
2013-06-02, 16:04
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Men du har kanske en bra förklaring till bilen med de två personerna i? Personligen så tror jag att den iakttagelsen har med fallet att göra, vem som satt i bilen vet jag inte. Tror att man haft kroppen upphängd i huset och att huset är styckningsplatsen.

Var det inte någon tidigare i tråden som hade en ev. förklaring till bilen som tvärvände när de såg poliserna? Någon sa ju att det var dennes kompisar och att de även hört av sig till polisen och berättat detta.

Edit: Menar du bilen vid bostadshuset så tar jag tillbaka mitt inlägg. Syftade på ödeshuset.
Senast redigerad av KenLoach 2013-06-02 kl. 16:06.
Citera
2013-06-02, 16:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sluta nu, det här iakttagelsen skedde vid KJs bostadshus den 4 maj och ingenting annat.

Det finns två iakttagelser om två personer i en bil, den ena vid KJ bostad, den andra gjord av EL som var ute med hundarna, gick förbi det gula huset mot Gammelängsfortet, när hon efter en stund går samma väg tillbaks står bilen kvar vid huset, men hon ser ingen i bilen.
Citera
2013-06-02, 16:05
Medlem
henkesss avatar
Skriver det jag hört om skägget.
Flera som talats om hans inblandning av en 21 årig som vart våldtagen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7191499

Hon vart våldtagen av 2st, på kaptensgatan, Mr skägget bor några gator bredvid.
En slump att Skäggisen bor i närheten av våldtäkten?
Kanske. Ingen har gripits för våldtäkten.
Senast redigerad av henkess 2013-06-02 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in