2013-06-02, 11:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
,,, och placerat VB:s blod i KJ:s bil/bagage, din konspirationsteori känns inte hållbar.

VB var aldrig i KJ:s lght, hon mördades av KJ i stugan alt. på avlägsen plats.
Jag tror KJ:s plan var att placera VB i ödehuset och bränna ner det.

Väl på plats lyckades han inte baxa in hela kroppen utan fick helt enkelt gömma kroppen en bit ifrån, stycka och bära in del för del. I detta skede blir han rädd för upptäckt eller liknande.
Kanske om uppg. stämmer med avsaknaden av tänder kan KJ försökt försvåra identifieringen med att avlägsna tänder samt händerna.

Jag tänkte på en grej, kan kj ha bjudit hem nån mer den dagen med tanke
På att det var hockey? Och därav pilsnern och denne andre person istället skjutsade vb
i KJs bil, då är vissa delar ur ovanstående teori mycket rimlig anser jag.
Citera
2013-06-02, 11:49
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Skriver IGEN, Det är absolut inte ovanligt att människor går omkring med militärkläder!
Inte bara i Boden...utan även andra ställen...
Vad är det som är konstigt med det???
Har sj en grabb på 21 och inte fasen går han klädd i militärkläder till vardags.
Att ha ett intresse är väl en sak men fasen inte att ett liv endast kretsar kring det,det TYCKER jag är ONORMALT!!!!!!!
Citera
2013-06-02, 11:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har även sett den 11:e nämnas i flera artiklar.

Jag tror i af att det inte var någon slump att MPS började söka med några få vid Mjösjöberget. Samtidigt borde någon försökt provocera KJ lite och därför kanske någon från MPS ringde KJ och frågade om han tänkte delta i söket vid Mjösjöberget. KJ som inte anade att det var en fälla skyndade sig dit och därmed visste MPS och ev polisen att det var ett högintressant område.

Frågan är om det var någon från MPS som gjorde detta på eget iniativ eller om det var ett samråd mellan polisen och MPS?
Citera
2013-06-02, 11:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
/.../ Alternativet att hon aldrig varit i KJ's lgh känns mest logiskt om han är skyldig.
Mot det argumentet kan ju då anföras att han lika gärna kunnat säga att han skjutsat VB till en neutral plats, vilken som helst.
Citera
2013-06-02, 11:50
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Enda gången man kommer gåendes i militärkläder på stan är när man skall hem från militärtjänstgöringen eller skall dit. Annars är det bara skruvat och fel på folk.

Då är det nog DU som är skruvad!
Det är en klädstil! Svårt att förstå???
Finns väl många olika klädstilar...och tur är väl det!
De jag känner som spelar soft air gun och klär sig i militärkläder på fritiden också är helt vanliga normala killar...
Va inte så trångsynt!
Du har väl själv en klädstil DU gillar
Citera
2013-06-02, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror i af att det inte var någon slump att MPS började söka med några få vid Mjösjöberget. Samtidigt borde någon försökt provocera KJ lite och därför kanske någon från MPS ringde KJ och frågade om han tänkte delta i söket vid Mjösjöberget. KJ som inte anade att det var en fälla skyndade sig dit och därmed visste MPS och ev polisen att det var ett högintressant område.

Frågan är om det var någon från MPS som gjorde detta på eget iniativ eller om det var ett samråd mellan polisen och MPS?

Nej ingen slump att de letade där. Det var insidertips inom MPS. Jag vet vem också men kan inte outa honom här.
Citera
2013-06-02, 11:53
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Enda gången man kommer gåendes i militärkläder på stan är när man skall hem från militärtjänstgöringen eller skall dit. Annars är det bara skruvat och fel på folk.

Ja så tycker jag också,jag har aldrig sett någon gå omkring på det viset.
Citera
2013-06-02, 11:53
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Har sj en grabb på 21 och inte fasen går han klädd i militärkläder till vardags.
Att ha ett intresse är väl en sak men fasen inte att ett liv endast kretsar kring det,det TYCKER jag är ONORMALT!!!!!!!

Har själv en grabb på 21 år som 98% av tiden går i militärkläder, mer eller mindre.
Jag tycker det är snyggt
Han spelar också soft air gun och är helt normal, och en son jag är stolt över på många sätt!!!
Även hans kompisar är bra människor!
Döm inte andra då du inget vet!!!
Citera
2013-06-02, 11:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag tänkte på en grej, kan kj ha bjudit hem nån mer den dagen med tanke
På att det var hockey? Och därav pilsnern och denne andre person istället skjutsade vb
i KJs bil, då är vissa delar ur ovanstående teori mycket rimlig anser jag.

Inte omöjligt, men varför berättar inte KJ det då? Han kan ha ställt upp som medhjälpare, det kan vara en förklaring.
Citera
2013-06-02, 11:55
Bannlyst
Citat:
Då är det nog DU som är skruvad!
Det är en klädstil! Svårt att förstå???
Finns väl många olika klädstilar...och tur är väl det!
De jag känner som spelar soft air gun och klär sig i militärkläder på fritiden också är helt vanliga normala killar...
Va inte så trångsynt!
Du har väl själv en klädstil DU gillar

Så du tycker det är fullt normalt i samhället att man kommer till skolan i full militärmundering och gasmask? Och dina airsoft-polare . Du jag har sett många videos nu på dessa efter detta mordet och större töntar får man ju leta efter. Fattar varför de inte får göra lumpen. Nämligen för att de inte fungerar normalt.
Citera
2013-06-02, 11:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har själv en grabb på 21 år som 98% av tiden går i militärkläder, mer eller mindre.
Jag tycker det är snyggt
Han spelar också soft air gun och är helt normal, och en son jag är stolt över på många sätt!!!
Även hans kompisar är bra människor!
Döm inte andra då du inget vet!!!

Tycker du att det är snyggt när killar tar en löprunda iförd camouflagekläder och skyddsmask? Jag tycker att det är fult och dessutom tyder det på någon form av störning, det är inte normalt. KJ har gjort det.
Citera
2013-06-02, 11:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Nej ingen slump att de letade där. Det var insidertips inom MPS. Jag vet vem också men kan inte outa honom här.

Var det i samråd med polisen eller var det ett eget initiativ från den som du känner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in