2013-06-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Att stycka en kropp,men inte våga köra en bil när man har druckit en öl, är väl ingen som tror på eller ?

Läs om, läs rätt! Det var VB som inte ville åka med honom för att han druckit en öl. Han, liksom många andra i Norrland, hade nog inga betänkligheter.
Citera
2013-06-02, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var det i samråd med polisen eller var det ett eget initiativ från den som du känner?

Kan säga så här att det var en som känner till KJ och som visste att KJ brukade leka krig kring detta området där kroppsdelarna blev funna.
Citera
2013-06-02, 12:00
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Så du tycker det är fullt normalt i samhället att man kommer till skolan i full militärmundering och gasmask? Och dina airsoft-polare . Du jag har sett många videos nu på dessa efter detta mordet och större töntar får man ju leta efter. Fattar varför de inte får göra lumpen. Nämligen för att de inte fungerar normalt.

Japp! (Gasmask är väl lite överdrivet)
Så har min son gått klädd i många år nu
Vad vet du om dom gjort lumpen eller inte???
Och de som inte gjort det vet du heller inte varför!
Min son är helt normal...och som jag skrev, jag är stolt över honom och hans val i livet!
Önskar fler hade detta intresse än att sitta på krogen på helgerna!
Citera
2013-06-02, 12:02
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tycker du att det är snyggt när killar tar en löprunda iförd camouflagekläder och skyddsmask? Jag tycker att det är fult och dessutom tyder det på någon form av störning, det är inte normalt. KJ har gjort det.

Gasmask är väl överdrivet!, men nu är jag LESS på att behöva försvara dessa människor!
Känner ni någon!?
Döm ingen då ni inte vet!
En klädstil gör väl ingen till mördare???!!!
Citera
2013-06-02, 12:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är inte alls otroligt, det finns fall där polisen vetat kroppsdelar fraktats med bil men likspårhundarna har inte markerat.
Ett exempel var i Örebro där de visste delar fraktats ut med bil, de hittade också kroppsdelar väl inplastade. Den här personen var kemikunnig och säkert kände till vad som behöver stoppas in i paketen för att hundarna inte sedan skall få vittring.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, bra, länka till den information som styrker vad du påstår, just det jag efterfrågade. Det är relevant i det här fallet, det vänder upp och ner på vad som känt är.

Jag skulle vilja säga så här tills du kan styrka det du säger. Polisen kan ha en teori och vara helt övertygad om att en kropp fraktats i en viss bil, när hunden släppts lös på bilen så har föraren missat eller misstolkat hundens markering, mest sannolikt tycker jag.
I EM-fallet var knappast paketen preparerade, det var en helt vanlig jycke som gjorde första fyndet.

Det var nog så att bilen recondades efter en ev transport.
Citera
2013-06-02, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Om ngn skapar en användare på http://www.berget-events.com/ kan den läsa alla 36 inlägg som KJ gjort. Jag kommer bara åt ett par stycken via google. T ex dessa från april 2013:

- is it ok to bring a 30cm pink latex dildo and use as a knife?

- just for saying that I´m going to sneek up behinde you and poke you in the butt with my pink dildo

Är det någon som har luskat mer kring KJ:s inlägg på detta och andra internetforum där han varit medlem?
Citera
2013-06-02, 12:05
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kan säga så här att det var en som känner till KJ och som visste att KJ brukade leka krig kring detta området där kroppsdelarna blev funna.
Sluta trolla och tala ur skägget!
Har man inget att tillföra förutom indicier kan man faktiskt vara tyst tycker jag!
Har inte mycket tillit till nyreggade
Men då kanske du kan Svara på varför inga kroppsdelar hittade då de var i det området och letade de först dagarna VB var försvunnen!?
Citera
2013-06-02, 12:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag tror mig minnas (har letat men inte hittat) att någon tidning uppgav att hon enligt polisen smsat en vän och berättat att hon var irriterad över KJ som lovat köra henne hem men druckit öl varför hon avstod från det. Jag har även för mig att någon kvinnlig talesperson för polisen sa det under de första intervjuerna. Vem hon smsat har dock inte framgått. Detta tolkar jag som att hon smsat efter det hon lämnat KJ och var på väg därifrån. Kanske hon smsade för att få skjuts av mottagaren istället?

Tror inte VB har messat någon efter hon sammanstrålat med KJ över huvud taget. Eventuella sms med kryptiskt innehåll eller av oklar betydelse förmodar jag att KJ själv har skickat från VB:s mobbe för att vilseleda om tider och platser där han har kunskap om masttäckning, och därefter stängt den, grävt ner den eller slängt den i älven. Tror mordet är ganska noga genomtänkt ..
Citera
2013-06-02, 12:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Sluta trolla och tala ur skägget!
Har man inget att tillföra förutom indicier kan man faktiskt vara tyst tycker jag!
Har inte mycket tillit till nyreggade
Men då kanske du kan Svara på varför inga kroppsdelar hittade då de var i det området och letade de först dagarna VB var försvunnen!?

Tror inte att de sökte just vid Mjösjöberget de första dagarna. Den första tiden koncentrerade man sig väldigt mycket till forten som finns på norra och södra sidan av Luleälven inte så långt från KJs bostad i Bodsvedjan.
Citera
2013-06-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Har sj en grabb på 21 och inte fasen går han klädd i militärkläder till vardags.
Att ha ett intresse är väl en sak men fasen inte att ett liv endast kretsar kring det,det TYCKER jag är ONORMALT!!!!!!!

Boden har varit en av Sveriges största militär städer och under den allmänna värnplikten så fanns det årligen 3000-4000 värnpliktiga i rörelse i Bodens kommun, där av inte ovanligt att se folk gående i militärkläder(dock bara några hundra kvar numera).
Att sedan försvarsmakten sålt ut överskott av militärkläder som vanligt folk köpt och ibland använder på fritiden då dom ex hugger ved, röjer på tomten etc är inget konstigt.
Citera
2013-06-02, 12:13
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag tror mig minnas (har letat men inte hittat) att någon tidning uppgav att hon enligt polisen smsat en vän och berättat att hon var irriterad över KJ som lovat köra henne hem men druckit öl varför hon avstod från det. Jag har även för mig att någon kvinnlig talesperson för polisen sa det under de första intervjuerna. Vem hon smsat har dock inte framgått. Detta tolkar jag som att hon smsat efter det hon lämnat KJ och var på väg därifrån. Kanske hon smsade för att få skjuts av mottagaren istället?

Behöver ju inte vara så.. Ofta kan man ju messa någon om skjuts redan INNAN man tar sig därifrån?
Citera
2013-06-02, 12:13
Medlem
det verkar som att fruktansvärda mardrömmar som näst intill låter som rent psykos-babbel förföljer KJ nattetid..

Citat:
Ursprungligen postat av StairwayToHeaven
Om det stämmer så känns det som att han snart kommer att bryta ihop och sjunga ut hela historien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in