Citat:
Till viss del p.g.a. att du nu är så ohederlig att du har omformulerat frågaställningen och dens parametrar.
Citat:
Jag frågar dig, tror du på Gud? du kan svara nej. Sedan frågar jag dig tror du spagettimonstret, och du svarar något helt åt skogen. svara ja jag tror på spagettimonstret, eller nej det gör jag inte, eller det vet jag inte.
Jag är FORTFARANDE inte medlem av din falska dikotomi-klubb.
Citat:
igen, tror du på spagettimonstret, tror du inte på spagettimonstret eller vet du inte om spagettimonstret existerar/inte existerar?
Och jag har redan svarat .... som JAG vill svara på mina villkor ... och inte som du vill jag skall svara. Har du helt förlorat vad liten rationalitet du kanske har haft, sen du tror du kan diktera mina argumentations-parametrar?
Citat:
börja inte om med din gamla klassiska retorik med dumfrågor och hela sagan, den känner vi redan igen.
Du vet .... det där med att kalla en spade för en spade. Naturligvis mycket obekvämd för en semantisk akrobat som du, som efterrationaliserande vill snicke-snacke allting så det passar till din predeterminerade konklusion.
Citat:
Om du svarar att du inte tror på spagettimonstret, hur förklarar man då att du vill försvara spagettimonstret? om du tror på spagettimonstret, hur kom du fram till denna insikt? är det genom empiri, filosofi, användes logik osv.
Du kunne ju börja med att uppställa en fråga- och argumentations-form, som inte är baserad på dumfrågor.
Citat:
försök undvika ironi och var ärlig.
Varför det? Denna tråd ÄR ironisk.
Citat:
tror du inte på spagettimonstret, säg att du inte gör det.
Du har fått svar redan. Så enkelt är det.
Citat:
Detta är ingen dumfråga eftersom svaret på frågan visar inget annat än att du inte tror på spagettimonstret.
Korrekt, det en åter-till-ruta-étt manöver.
Citat:
Jämför frågan "när slutade du slå din fru?" svaret på frågan kommer i vilket fall som helst visa att du slår din fru, vilket du förmodligen du aldrig gör. Detta är en dumfråga, men du ska aldrig jämföra frågan med följande frågor: "är du hungrig?" "tror du på Gud?" tror du att det regnar imorgon? tror du på spagettimonstret? osv.
Är du så bländat av sofisteriet i dina egna dumfrågor, att du inte kan se att det är dumfrågor?
Citat:
Tror du på spagettimonstet?
Jag har redan svarat.
Citat:
är därför ingen dumfråga. Den är heller inte en dumfråga om en dumfråga.
Korrekt, det är en åter-till-ruta-étt fråga.
Citat:
Försök hålla dig till ämnet så att det inte spårar ur, det finns alltid tendeser att något sådant sker när man diskuterar med dig bogomil, vi får hoppas på att det går att diskutera utan att ämnet spårar ur.
Ämnet är självklart inte primärt dumfrågor, men eftersom det verkar vara den essentiella del av din argumentation ser jag inte hur vi kan undvika det.
Iövrigt är det en del av pastafariansk logik, epistemologi, apologetik och debattform att relatera till sånt, Men det har du ju redan haft en timme eller så till att 'glömma', så jag förstår jag måste upprepa det.