2013-06-01, 23:38
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Gissat att föräldrarna vart chockade då dom kom hem då? Att han var gripen för detta.
Eller var dom hemma före gripandet?
Har hört att KJ:s mamma var ute och cyklade medan de spärrade av deras hus, och när hon kom hemcyklandes och såg avspärrningarna bara fortsatte hon cykla förbi sitt eget hus. Inte så konstigt, måste ha varit en jävla vedervärdig känsla...
Citera
2013-06-01, 23:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad baserar du uppskattningen på, hur har du tänkt kring det här?

KJ såg nog till att ha kvar kontakten med MPS efter han slutat söka. Någon trevlig grabb kanske berättade detta för honom i fall han ville vara med och söka. Då föstod KJ att han var tvungen att försöka gömma delarna från utomhus position till inomhus. Nu klarade han inte mer än benen och kanske händerna som han tog med sig.

Vad jag förstått så fattar MPS sådana beslut inom 24 timmar.
Citera
2013-06-01, 23:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
/.../ KJ är en iskall kille, tror jag, som kommer att erkänna först när han blir ställd mot väggen, och det delar han med andra styckmördare. De behöver förstå att nu är de avslöjade, vägen är stängd, de är körda. Psykopater bryr sig inte om vad andra tycker och tänker.
Mt är inte iskall; däremot väldigt impulsiv:
https://www.flashback.org/sp43407276
Citera
2013-06-01, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jaha han verkar lite mer samlad nu då!

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-pratar-om-fastningen/

Inte bara KJ som verkar mer samlad utan
hela artikeln verkar lite mer samlad än aftonbladets artikel tidigare idag.
Expressen pratar baklucka och liten blodmängd. Aftonbladet skriver blod i bagageutrymme tillsammans med militärkläder och softairvapen.
Media dom kan dom.
Citera
2013-06-01, 23:40
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Kan KJ vara smartare än många tror?
Polisen hittar inte brottsplats tydligen.
Knappast han dödat henne hemma eller i sommarstugan.
Svårt tänka mig att KJ gör det så långt från fyndplatserna.
Polisen och MP har ju checkat av större delen av skogen.
mycket möjligt att någon hjälpt till med efter arbetet.
Jag tror inte han styckat henne (eller ens dödat henne) någonstans inomhus öht. Tror han varit utomhus och att det inte alls behöver vara i anknytning till FP.
Händerna tror jag vi kan glömma tyvärr.
Citera
2013-06-01, 23:42
Bannlyst
Citat:
Kan KJ vara smartare än många tror?
Polisen hittar inte brottsplats tydligen.
Knappast han dödat henne hemma eller i sommarstugan.
Svårt tänka mig att KJ gör det så långt från fyndplatserna.
Polisen och MP har ju checkat av större delen av skogen.
mycket möjligt att någon hjälpt till med efter arbetet.

hur lätt är det att hitta mordplats i en kommun som är typ lika stor som Holland. känns ju som
att det är ett minst sagt svårt, är nog inte där vi skall gräva...mordplats och vapen är nog det sista man (eller aldrig) finner, ändå lyckas TR och HR ändå varje år fälla hundratals individer..
Citera
2013-06-01, 23:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Klart är om det fanns medhjälpare så skulle det inte vara så slarvigt utslängt kort från en körväg.
Nej, det är ingen normal som hjälper till att dumpa delar av ett styckat lik det existerar knappast.

Det är alltid så vid olika mordtillfällen att man tror andra hjälpt till och helst vid dumpning, men facit säger ju något helt annat. Så man kan koncentrera sig på vad som sägs av åklagaren och det finns alltså ingen i dag misstänkt som någon medhjälpare. Jag tror att dom snabbt reder ut den frågan inom kort helt beroende på utplaceringar osv. I fall då någon hjälper någon att dra i väg ett lik eller gömma likdelar skulle det nog ligga mer dolt och inte korta bitar in från en körväg. Det tyder på ensam gärningsman.,

Facit säger något annat? Vilket facit ditt eget eller?
Citera
2013-06-01, 23:43
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Har hört att KJ:s mamma var ute och cyklade medan de spärrade av deras hus, och när hon kom hemcyklandes och såg avspärrningarna bara fortsatte hon cykla förbi sitt eget hus. Inte så konstigt, måste ha varit en jävla vedervärdig känsla...

Ja, den totala polletten trillade nog ned då, men KJ har kanske varit hygglig mot sina nära? Tänker på kidnapparen i Cleveland som alla tyckte var så trevlig, ingen anade att han misshandlade tre kvinnor dagligen och skrämde dem så att de inte ens vågade fly fast dörren stod öppen. Kanske VB råkat ut för samma behandling av KJ. Kan det ligga bakom hennes dåliga studieresultat senaste året? Hur ofta träffade hon KJ egentligen, och varför? Dolde hon problemen? Det är vanligt bland misshandlade att skämmas.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Mt är inte iskall; däremot väldigt impulsiv:
https://www.flashback.org/sp43407276

Det skulle ju vara fruktansvärt om det är honom hon anmält och man inte agerat bättre.
Om det är så kommer det bli media storm och man kommer återigen ta upp fall där män mördar sina fd flickvänner och det trots att dom anmält dom.
Man måste ta anmälningar och hot på allvar för den störde mannen klarar inte att få ett nej eller separera det finns stor chans till både våld och mord.

Citat:
Facit säger något annat? Vilket facit ditt eget eller?
Nej, svenska styckmord, och helst Örebrofallet där alla va medhjälpare men det visade sig vara helt fel.
Du får vara insatt i styckmord och mord vet du så slipper du fråga efter sånt som kallas facit.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men är det inte märkligt att fyndet gjordes av MPS, om nu polisen hade span på KJ?
En hundpatrull borde väl ha skickats till de tänkbara dumpningsplatser han besökte, om nu inte spanet var av det mer sporadiska slaget

Jo, jag håller med dig, och det talar för att varken MPS eller polis har tänkt logiskt och att Gammelängsberget är rätt plats att söka på. De har inte haft något att gå på, de har inte hittat nyckeln. Det har MPS snappat upp här och efter några dagars funderande kommit fram till att de inte har något vettigare att komma med, de gav det en chans, helt övertygad.

Med facit i hand så vet vi att gänget spelat vid huset, parkerat bilar där, de känner området som hand i handske. Förmodligen även använt sig av huset. Detta var nyckeln som knöt KJ till platsen. Bra jobbat MPS, er magkänsla är inte att leka med.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Mamman kanske levde i grotesk förnekelse, loggade in på VBs konto i sökandet efter henne, och gjorde så som hon brukar, det vill säga "gillade" saker? Vi tenderar att göra så som vi alltid gjort, det är lättast så.
Jag loggar aldrig in på facebook, för jag loggar aldrig ut.
Min mamma skulle alltså kunna göra exakt som VBs mor, utan att ens ha tillgång till mitt lösen.
Citera
2013-06-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Polis sade i en artikel ( tror det var AB) att den nu häktade inte uppträdde som gärningsmän vanligen gör. Vad han menade med det vet jag inte

Det skulle kunna vara så att civilpolis avsiktligt vid något tillfälle har gjort KJ medveten om att de följer honom.För att känna honom på pulsen s.a.s Om han då inte har uppvisat något irrationellt beteende så kanske detta uppfattas som onormalt, givet att han också är GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in