2013-06-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jaha han verkar lite mer samlad nu då!

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-pratar-om-fastningen/
Iskallt. Detta låter som en person som har noll förståelse för vad han har gjort. Vore han oskyldig skulle han fortfarande vara förtvivlad, fattade han vad han gjort vore det samma sak. Han har distanserat sig till mordet och därmed ser han inte sin roll i det hela. Skulle inte förvåna mig om han såg VB som ett objekt och inte som en människa. Mycket sjuk, behöver vård.
Citera
2013-06-01, 22:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jaha han verkar lite mer samlad nu då!

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-pratar-om-fastningen/

Lite mediciner får han på rättspsyk så han känner sig lite bättre till mods, och vem vet om han placeras på häktet igen. Den P7an han ska genomgå kommer att anse att det behövs en större RPU det är jag övertygad om. Men jag tror inte han slipper fängelse.
Citera
2013-06-01, 22:59
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför tror du då att KJs föräldrar skulle göra det? Tror du att de också är psykopater?
Å där stannar vi bandet en liten stund!
ADHD ADD och vissa former av autism ÄR mycket ärftligt!
Så det inte helt osannolikt att någon av föräldrarna och evt syskon lider av en mildare form av autism!
Senast redigerad av sleipner8 2013-06-01 kl. 23:01.
Citera
2013-06-01, 23:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var ett exempel på att en mördare kan ha fått hjälp att stycka, och om mördarens kompis kan misstänkas kan en familjemedlem också misstänkas, jag ser inget som talar emot det, tvärtom. Vänskaps och familjeband kan betyda lojalitet, var gränsen går för lojaliteten varierar troligtvis från person till person.

Oväsentligt hur utgången blev i det fall jag länkade till, syftet var att visa att det inte alls är taget ur det blå att spekulera kring eventuella medhjälpare i fallet VB, det kan röra sig om familjemedlemmar eller vänner.

Om det är allt som finns i den här vägen vet jag inte, men jag tänker som så att en normalbegåvad människa förstår mitt budskap genom att läsa ett par rader i den artikeln, att det inte räcker för dig är beklagligt.

Jag ser det inte som helt omöjligt att brodern har hjälpt till att göra sig av med VB, varför skulle han inte, det är ju hans bror vi talar om. Inte vill man väl att brodern ska hamna i buren på livstid, och kan man undvika det så gör man kanske vad man kan.

Det sägs att KJ spelade spel med brodern efter det att VB gick ifrån KJ lägenhet. Har brodern intygad det för polisen? Det kan lika gärna vara en historia de kokat ihop tillsammans. Och hur kom KJ till denna broder om han var onykter, gick han? Varför gick han inte med VB då, eller var det ett infall att åka till brodern för att spela?
Det blir en ganska lång promenad till Sv*rtbyl*den, ca en halvmil.
Brorsan kanske hämtade honom.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-01 kl. 23:05.
Citera
2013-06-01, 23:01
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Iskallt. Detta låter som en person som har noll förståelse för vad han har gjort. Vore han oskyldig skulle han fortfarande vara förtvivlad, fattade han vad han gjort vore det samma sak. Han har distanserat sig till mordet och därmed ser han inte sin roll i det hela. Skulle inte förvåna mig om han såg VB som ett objekt och inte som en människa. Mycket sjuk, behöver vård.

Men shit. Jag säger inte att KJ är oskyldig, men att uttala sig som du gör efter ett uttalande från hans advokat. Som dessutom kör stenhårt på linjen att KJ är oskyldig. Du tänker inte att advokaten också säger det som passar honom och framhåller resp. döljer det han tycker passar? Inget illa ment, men jag är glad att inte folk från detta forum sitter som nämndemän. Hoppas jag.
Citera
2013-06-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Absolut. Hans aspergerdiagnos är nog en fis i rymden jämfört med det han lider av
Citera
2013-06-01, 23:02
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han lämnar ju på det viset öppet för att något hänt henne på hemvägen till U-gatan. - Ingen har sett mt hämta VB , ingen har sett henne vid mt:s bostad; än mindre när hon ska ha lämnat den. Skrik som någon trott sig ha hört behöver inte härröra från relevant dag, och om så är kan skriken sättas i samband med pågående ishockeymatch. - Allting hänger i luften, helt utan fasta hållpunkter.

Mastningen 18:40 kunde lokaliseras till det gamla fortet vid Åberget. VB befann sig således inte vid den tidpunkten i mt:s bostad. Däremot vittnar ett sms avsänt vid denna tidpunkt, alt. något tidigare, att VB irriterats över något. Mot bakgrund av vad VB:s mor berättat om att man 18:30 - 19:30 förväntat sig att VB skulle komma hem, kan man hypotetiskt anta att VB var irriterad över att inte få (eller kunna) åka hem som planerat.

Fortfarande vet vi inte heller om just mt varit den hon tänkt sig att studera tillsammans med, eller om hon planerat att mt bara skulle skjutsa henne till en viss plats.

Ja så är det ju, men att han hämtat henne bör väl ses som klarlagt, det skulle ju vara idiotiskt av honom att ljuga om att han varit med henne oavsett tidpunkt. Sen vet vi ju inte ett skit egentligen.
Citera
2013-06-01, 23:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Absolut. Hans aspergerdiagnos är nog en fis i rymden jämfört med det han lider av

Vet man att han har aspergers? I så fall undrar jag hur man vet detta.

Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja så är det ju, men att han hämtat henne bör väl ses som klarlagt, det skulle ju vara idiotiskt av honom att ljuga om att han varit med henne oavsett tidpunkt. Sen vet vi ju inte ett skit egentligen.

Det är en cementerad uppgift som han själv sagt att han hämtade henne och att hon befann sig hos honom. Skulle han ändra på det är han rökt och i en domstol så kommer man se på den uppgiften som högst sannolikt inget annat. Den som ändrar sig i förhör åker åt helvete sen.
Citera
2013-06-01, 23:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lite mediciner får han på rättspsyk så han känner sig lite bättre till mods, och vem vet om han placeras på häktet igen. Den P7an han ska genomgå kommer att anse att det behövs en större RPU det är jag övertygad om. Men jag tror inte han slipper fängelse.

Han befinner sig i reaktionsfasen. Då går det lite upp och ner. Nästa steg vid normala kriser är bearbetningsfasen. Vi får väl se vilken väg han väljer när han kommer till den fasen. Vilket sätt han har tänkt försöka bearbeta det hela. Om han nu någonsin kommer så långt?
Citera
2013-06-01, 23:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han lämnar ju på det viset öppet för att något hänt henne på hemvägen till U-gatan. - Ingen har sett mt hämta VB , ingen har sett henne vid mt:s bostad; än mindre när hon ska ha lämnat den. Skrik som någon trott sig ha hört behöver inte härröra från relevant dag, och om så är kan skriken sättas i samband med pågående ishockeymatch. - Allting hänger i luften, helt utan fasta hållpunkter.

Mastningen 18:40 kunde lokaliseras till det gamla fortet vid Åberget. VB befann sig således inte vid den tidpunkten i mt:s bostad. Däremot vittnar ett sms avsänt vid denna tidpunkt, alt. något tidigare, att VB irriterats över något. Mot bakgrund av vad VB:s mor berättat om att man 18:30 - 19:30 förväntat sig att VB skulle komma hem, kan man hypotetiskt anta att VB var irriterad över att inte få (eller kunna) åka hem som planerat.

Fortfarande vet vi inte heller om just mt varit den hon tänkt sig att studera tillsammans med, eller om hon planerat att mt bara skulle skjutsa henne till en viss plats.
Du menar VBs telefon?
Citera
2013-06-01, 23:05
Medlem
Citat:
Misstänkte 22-åringen pratar med sin advokat om Bodens fästning. I samma område hittades Vatchareeyas kropp.
Advokaten sa ju att KJ var militärintresserad...tycker det är en skymf mot VB och hennes familj att agera som om det var vilken kille som helst. Advokaten har ju uttryckt att han tror att KJ är oskyldig. Snacka om att ha blivit manipulerad.
Citera
2013-06-01, 23:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det blir en ganska lång promenad till Sv*rtbyl*den, ca en halvmil.
Brorsan kanske hämtade honom.

Precis, eller hämtade både VB och KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in