Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Du trollar på här inne och nu drar du in ett mord från AB om en misstänkt. Hur i helvete ska jag se på detta utan minsta underlag så som en FUP eller annat? Är det allt som fanns i styckmord utan vare sig korrekta faktagrundande underlag utan från en dagstidning? Inte ens utgången har du,.
Kamrater? Jag sa familj så läs lite till så kanske du kan hålla dig lite mer till verkligheten.
Det var ett exempel på att en mördare kan ha fått hjälp att stycka, och om mördarens kompis kan misstänkas kan en familjemedlem också misstänkas, jag ser inget som talar emot det, tvärtom. Vänskaps och familjeband kan betyda lojalitet, var gränsen går för lojaliteten varierar troligtvis från person till person.
Oväsentligt hur utgången blev i det fall jag länkade till, syftet var att visa att det inte alls är taget ur det blå att spekulera kring eventuella medhjälpare i fallet VB, det kan röra sig om familjemedlemmar eller vänner.
Om det är allt som finns i den här vägen vet jag inte, men jag tänker som så att en normalbegåvad människa förstår mitt budskap genom att läsa ett par rader i den artikeln, att det inte räcker för dig är beklagligt.
Jag ser det inte som helt omöjligt att brodern har hjälpt till att göra sig av med VB, varför skulle han inte, det är ju hans bror vi talar om. Inte vill man väl att brodern ska hamna i buren på livstid, och kan man undvika det så gör man kanske vad man kan.
Det sägs att KJ spelade spel med brodern efter det att VB gick ifrån KJ lägenhet. Har brodern intygad det för polisen? Det kan lika gärna vara en historia de kokat ihop tillsammans. Och hur kom KJ till denna broder om han var onykter, gick han? Varför gick han inte med VB då, eller var det ett infall att åka till brodern för att spela?