2013-06-01, 22:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Om man har "God Man" så är man inte myndighetsförklarad.

Som omyndigförklarad har man inte god man, utan en förvaltare. Heter förvaltarskap numer.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-01 kl. 22:42.
Citera
Medlem
Om vi tittar på kvällen den 4:e maj. KJ åkte till sin lillebror som bor hemma eller har egen lägenhet?
Andra kompisar var också där. Stämmer det?
Det är väl hans alibi efter 21?
Citera
Bannlyst
[quote=Mouchino|43725782][quote=pikespeak11|43725660]

Nej där kan jag inte hålla med dig om. Mordet på 10åriga Engla, Rosmarie Hillring, Helene Mordet, Linda Chen, John Rhon, Naturligtvis Vatchereeya Bangsuan Alla dessa är uppseendeväckande och avskyvärda mord och har berört många mycket illa.. Kan nämna fler![/QUOTE

alla dessa är självklart avskyvärda (framför allt engla) sen ang. linda chen har jag följt det mycket intensivt, och är tyvärr rädd att K.J lyckas få det hela till en sådan cirkus son Alm lyckades till.
Citera
2013-06-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Gissat att föräldrarna vart chockade då dom kom hem då? Att han var gripen för detta.
Eller var dom hemma före gripandet?
Pappan var med då han greps.
Citera
2013-06-01, 22:40
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Visste och visste. - Ingen vet väl egentligen så mycket; många av uppgifterna härrör från mt, och hur det hela har gått till är ännu så länge okänt.

Vem hämtade VB? - Kan det ha varit någon annan än mt?

Enligt vissa pressuppgifter fanns tydliga tecken på att VB dödats under rituella former:
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/

Kan mt tillsammans med andra ha deltagit vid en ceremoniell rit av något slag? - Kan han ha deltagit i egenskap av åskådare? - Utnyttjades han bara som ett redskap för att locka VB till en speciell plats? - Övertalades han att hjälpa till med likdelarna?

KJ uppgav att hon gått från honom 21, någon annan har inte uppgett att de sett henne efter det, så jo han var väl den siste man visste sett henne. Jag vet inte varför han skulle säga att han hämtat henne eller att hon varit hos honom om det inte var så.

Det där med rituella grejer vet jag inte vad jag ska tro om, det får vara för min de tills ex åklagarna går ut med den infon.
Citera
2013-06-01, 22:40
Medlem
Mouchinos avatar
[quote=Mouchino|43725782][quote=pikespeak11|43725660]

Nej där kan jag inte hålla med dig om. Mordet på 10åriga Engla, Rosmarie Hillring, Helene Mordet, Linda Chen, John Rhon, Naturligtvis Vatchereeya Bangsuan Alla dessa är uppseendeväckande och avskyvärda mord och har berört många mycket illa.. Kan nämna fler![/QUOTE

För att inte nämna dessa fruktansvärda mord

http://www.expressen.se/nyheter/de-mordades-for-sin-karlek/
Citera
2013-06-01, 22:41
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Alltså, jag kan inte släppa det här med hunden för jag kan inte förstå pappans agerande. Om han nu vet att sonen knappast är kapabel att klara sig själv, han har plågat djur sen barnsben, han är sjukligt intresserad av knivar och vapen osv. Det måste väl ringa en klocka??
Han kommer dit när KJ har dödat och styckat hunden och då tar han istället och städar undan. Han måste då ha insett att sonen var ordentligt sjuk. Då kontaktar man psykvården, hur gammal sonen nu än är.

Jag tycker det är ett väldigt arrogant beteende som tyder på kass empati med andra människor. Inklusive sonen. Fy!

Fast faktum kvarstår att vi inte vet hur föräldrarna hanterat det. Vi vet inte om de kontaktat psykvården etc eller inte. Jag vet flera, många even, föräldrar som kontaktat bup resp. vuxenpsyk men där "barnen" fortfarande kunnat göra grejer efteråt. Vi vet vad vi antar, vi vet vad vi tror, men vi har ingen aning om var föräldrarna egentligen har gjort. Om du inte känner dem och är väldigt nära dem personligen? Bara för att man kontaktar psykvården så betyder inte det att de låser in ens barn, så funkar det inte.
Citera
2013-06-01, 22:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Kort svar tillbaka, Eller så har du helt fel. det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand vid grova brott. Jag tycker helt klart man ska kolla vidare på det, för att utesluta att så vore fallet.

Citat:
Det är OT, vill du kan jag skapa tråd om det. jag är intresserad av detta fall. Med Styckmord tänker jag generellt då menar jag inte bara Sverige som du kanske förstår. Att det händer att anhöriga hjälper till i efterhand i grova brott, är som jag skrev inte ovanligt. Vill du tro på nått annat är det upp till dig.

Så du har inget fall där familjen har hjälpt till då som ett svenskt styckmord?
Det är i Sverige detta mordet är, så då håller man sig till detta landet och lägger upp en förklaring till varför man har fantasier och skuldbelägger hans familj som medhjälpare. Men det är inget som du kan, så då¨konstaterar man snabbt att sånt inte sker mer än i kriminella miljöer.

Gör något åt citeringen det är oläsbara inlägg just nu här inne.
Citera
2013-06-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det är svårt att tänka sig att KJ mördade för att han antagligen ville det, för att han är en ond psykopat. Tyvärr tror jag att det är så nära det går att komma sanningen om det här brottet. KJ bör känna till att det inte är socialt accepterat att mörda (utom i krig...) och därför nekar han. Möjligen kan han ha upplevt sig leva i ett slags krigstillstånd, ett egenpåhittat krigsspel med regler som bara han själv känner till?
OT: Inte ens i krig är det acceptabelt att mörda, utom möjligen "socialt accepterat" polarna i plutonen emellan... Fienden dödar man, men mördar inte. Är de tillfångatagna får man inte ens döda dem. Höga principer i ett krig kanske, men Tredje Genevekonventionen lägger en del hinder:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigsf%C3%A5ngar
Citera
2013-06-01, 22:44
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast faktum kvarstår att vi inte vet hur föräldrarna hanterat det. Vi vet inte om de kontaktat psykvården etc eller inte. Jag vet flera, många even, föräldrar som kontaktat bup resp. vuxenpsyk men där "barnen" fortfarande kunnat göra grejer efteråt. Vi vet vad vi antar, vi vet vad vi tror, men vi har ingen aning om var föräldrarna egentligen har gjort. Om du inte känner dem och är väldigt nära dem personligen? Bara för att man kontaktar psykvården så betyder inte det att de låser in ens barn, så funkar det inte.
Bästa inlägget!
Och även om föräldrarna kontaktat vården är de inte alls säkert att de fått gehör och hjälp!
Psykvården är ju som sagt under all kretik
Citera
2013-06-01, 22:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Är det ingen annan som lutar åt mina teorier?

KJ har sedan barnsben varit en besvärlig typ. Plågat djur, hotat en skolkompis med kniv och en del andra grejer som föräldrarna säkert har fått sopa upp efter honom. Antagligen har de också skött om hans ekonomi (god man) tvätt, städning, matlagning mm.

Jag är helt övertygad om att han haft ihjäl hunden, plågat honom och sedan styckat den. Då ringer han efter farsan när han inte riktigt vet vad han ska göra. Farsan kommer dit och tar hand om vad som finns kvar av den stackars hunden, dumpar den i älven medan KJ skryter om att det är vad han själv har gjort.

KJ har länge känt sig kränkt av VB. Han duger inte som hennes pojkvän, hon är intresserad av någon annan och han får bara vara hennes kompis.

KJ är intresserad av att döda, känna hur det känns och efter hunden är han redo för VB.
Han hämtar henne med bilen, kanske svänger förbi lägenheten en stund men sen lockar han med sig henne ut på en åktur. Hon sms:ar nån att hon är irriterad på någon. Kanske för att hon vill plugga och inte åka runt i en bil.

Ute i skogen överrumplar han henne med slag eller strypsnara och snart är han igång med styckningen. Men han klarar inte av det.Han får ringa farsan även denna gång som kommer störtande för att ta sonen ur knipan och rädda hela familjen från denna skam.

Ja, det låter väl hemskt men så tror jag. Nu är det förenklat, men de stora dragen tror jag är så.

Tiden får väl visa. Hoppas de får analyssvaren imorgon.

Du verkar förutsätta att en frisk förälder kan göra vad som helst för ett sjukt barn. Sanningen är: NEJ! Ingen går över sina gränser, inte ens en förälder. Skulle du göra det?
Citera
2013-06-01, 22:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du trollar på här inne och nu drar du in ett mord från AB om en misstänkt. Hur i helvete ska jag se på detta utan minsta underlag så som en FUP eller annat? Är det allt som fanns i styckmord utan vare sig korrekta faktagrundande underlag utan från en dagstidning? Inte ens utgången har du,.

Kamrater? Jag sa familj så läs lite till så kanske du kan hålla dig lite mer till verkligheten.

Det var ett exempel på att en mördare kan ha fått hjälp att stycka, och om mördarens kompis kan misstänkas kan en familjemedlem också misstänkas, jag ser inget som talar emot det, tvärtom. Vänskaps och familjeband kan betyda lojalitet, var gränsen går för lojaliteten varierar troligtvis från person till person.

Oväsentligt hur utgången blev i det fall jag länkade till, syftet var att visa att det inte alls är taget ur det blå att spekulera kring eventuella medhjälpare i fallet VB, det kan röra sig om familjemedlemmar eller vänner.

Om det är allt som finns i den här vägen vet jag inte, men jag tänker som så att en normalbegåvad människa förstår mitt budskap genom att läsa ett par rader i den artikeln, att det inte räcker för dig är beklagligt.

Jag ser det inte som helt omöjligt att brodern har hjälpt till att göra sig av med VB, varför skulle han inte, det är ju hans bror vi talar om. Inte vill man väl att brodern ska hamna i buren på livstid, och kan man undvika det så gör man kanske vad man kan.

Det sägs att KJ spelade spel med brodern efter det att VB gick ifrån KJ lägenhet. Har brodern intygad det för polisen? Det kan lika gärna vara en historia de kokat ihop tillsammans. Och hur kom KJ till denna broder om han var onykter, gick han? Varför gick han inte med VB då, eller var det ett infall att åka till brodern för att spela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in