2013-06-01, 17:25
Bannlyst
Polisen går lite hårdare åt än i Husby.

https://twitter.com/biruykusuz/status/340715243154051072/photo/1
Citera
2013-06-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Du måste skoja? 10 års förtryck och diktatur? Så vadå dagen då AKP valdes så förvandlades landet från en demokrati till en diktatur enligt dig? Då kan vi lika gärna säga att enda sen det Osmanska rikets fail-konstitutionella tid har turkarna aldrig haft nåt som ens på skämt kan kallas demokrati

Nej, inte direkt. Sakta men säkert tog dom över allt i landet (Media, domstolar, polis, militär) Då var det givetvis inte så lätt.

Senaste 5 åren så har alla som yttrat sig, vart emot AKP åkt in eller fått stora problem.

Förklara för mig varför hundratals journalister, lärare, generaler sitter inne? Dom har varit häktade i 5-6 år nu och bevis finns inte för att döma dom.

Hur kommer det säg att alla dom är kemalister?

Du är väl en sån som skulle sälja din smutsiga röst för lite kol och makaroner.

Folket kommer komma ihåg AKP och sånna som dig som dem största landsförrädarna.
Citera
2013-06-01, 17:32
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Nej, inte direkt. Sakta men säkert tog dom över allt i landet (Media, domstolar, polis, militär) Då var det givetvis inte så lätt.

Senaste 5 åren så har alla som yttrat sig, vart emot AKP åkt in eller fått stora problem.

Förklara för mig varför hundratals journalister, lärare, generaler sitter inne? Dom har varit häktade i 5-6 år nu och bevis finns inte för att döma dom.

Hur kommer det säg att alla dom är kemalister?

Du är väl en sån som skulle sälja din smutsiga röst för lite kol och makaroner.

Folket kommer komma ihåg AKP och sånna som dig som dem största landsförrädarna.
Jag vet inte, det får du fråga de turkiska åklagarna om. Fast det kan ha att göra med Ergenekon nätverket men vem vet.

För att kemalister generellt är barbarer som vill störta varenda regim med våld som inte följer deras smutsiga ideologi?

Har inte ätit makaroner på flera, flera år.

Oh nej, snälla inte det! Vad ska jag ta mig till när jag ses som en landsförrädare av idioter?
Citera
2013-06-01, 17:37
Bannlyst
Erdogan och hans gelikar fick för några veckor sedan en lag igenom som innebär att alkohol ska förbjudas att säljas under nätterna samt att det ska förses med etiketter som ska varna om alkoholens konsekvenser.

Detta tror inte jag heller att vanliga hederliga sekulära invånare är så glada över.
Citera
2013-06-01, 17:39
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Erdogan och hans gelikar fick för några veckor sedan en lag igenom som innebär att alkohol ska förbjudas att säljas under nätterna samt att det ska förses med etiketter som ska varna om alkoholens konsekvenser.

Detta tror inte jag heller att vanliga hederliga sekulära invånare är så glada över.
Det var dom inte men man ska komma ihåg att det här är människor som blir förbannade över att en pingvin mamma har en huvudduk på sig i en barnbok.
Citera
2013-06-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce

Well, ser inte problemet i det hela. Världen går inte under för att denna lag går igenom eller?
Citera
2013-06-01, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Well, ser inte problemet i det hela. Världen går inte under för att denna lag går igenom eller?
Du har uppenbarligen inte uppehållit dig i västra Turkiet ser jag?
Citera
2013-06-01, 17:47
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Allt som på nåt sätt kan tolkas som att komma från en religion eller liknande är enligt turkiska sekulärister nåt som kommer göra landet till ett islamistiskt nordkorea. Sen att ataturk var en känd alkoholist gör att de känner att lagen är en kränkning mot stackars ataturk.
Citera
2013-06-01, 17:47
Medlem
Jag är inte riktigt säker på till vilket syfte man försöker att starta allmänt kaos. Visst, Erdogan och hans sionist regering är definitivt ett gäng horungar men vilka är det som vill ta över?

En ännu värre grupp människor som vill omvandla Turkiet till en Atatürkisk militärstat där kapitalismen frodas. Eller har jag fel?
Citera
2013-06-01, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Okhrana
Hur stort stöd tror du Erdogan har idag bland befolkningen ?
Det är bara outbildade mussar som röstar på AKP. De har fortfarande flest röster i Istanbuls storstadskommun och Ankaras storstadskommun. CHP har alldeles för lite att komma med.
Citera
2013-06-01, 17:59
Medlem
Erdogan var en av de första som sa till Hosni Mubarak och Assad att avgå, nu ska vi se om han avgår själv.
Citera
2013-06-01, 18:01
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Erdogan var en av de första som sa till Hosni Mubarak och Assad att avgå, nu ska vi se om han avgår själv.

Det är klart han vill att Assad ska avgå så att islamistiska krafter kan ta över i Syrien precis så som han planerar att göra i Turkiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in