Citat:
Ursprungligen postat av
blackjackk
Eftersom anledningen till kravallerna är densamma så borde ju svaret vara ja? Anledningen till kravallerna är ju pga man är missnöjd med den nuvarande politiken i båda fallen?
Nu vet jag nästan ingenting om situationen i Turkiet, men av det lilla jag har sett nu här i några minuter, via RT:s livestream, så verkar ju detta ganska fredligt, åtminstone för tillfället?
Blattarna i Husby tände ju eld på lite allt möjligt, kastade sten på brandkåren, och så vidare.
För att inte nämna det faktum att det verkar vara aningen bredare uppslutning i Turkiet gentemot Husby...
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av
Radrez
Han på liveskärmen är
http://yabangee.com/2012/11/muhtesem-yuzyil-and-the-new-ottoman-trend/
En serie som är omtyckt över hela Turkiet och Balkan.
Bara för några månader sen så va AKP sugen på att avsluta serien.
Intressant, jag hörde att de ropade hans namn en liten stund precis när du skrev det där. :-)
Tack för info!