2013-06-01, 16:52
Medlem
Erbakan på forumet vill att alla ska stå på alla fyra och ta emot all skit från AKP.
Folket svarar med våld mot regeringen, så enkelt är det.
Erdogan kan aldrig ta en diskussion, utan han ska alltid bestämma och då blir konsekvenserna så här.

DIREN TAKSIM
Citera
2013-06-01, 16:52
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
På vilket sätt är kravallerna i Turkiet mer legitima är Husby kravallerna?
Då frågar jag dig igen. Om du nu stödjer kravallblattarna måste du då också stödja anti-Erdogan protesterna? Med tanke på att du kräver svar från andra när det gäller den motsatta frågeställningen så bör du nog svara den här gången.
Citera
2013-06-01, 16:54
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Då frågar jag dig igen. Om du nu stödjer kravallblattarna måste du då också stödja anti-Erdogan protesterna? Med tanke på att du kräver svar från andra när det gäller den motsatta frågeställningen så bör du nog svara den här gången.

När fan har jag sagt att jag stödjer 'kravallblattar'?
Citera
2013-06-01, 16:57
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Det var inte det han sa heller, utan frågade att om man stödjer de här kravallerna i Istanbul varför måste man då nödvändigtvis stödja kravallerna i husby.
Citera
2013-06-01, 16:57
Medlem
Citat:

Antingen har du svårt att välja sida eller så förstår du inte frågorna du sjl ställer....
Citera
2013-06-01, 16:58
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Erbakan på forumet vill att alla ska stå på alla fyra och ta emot all skit från AKP.
Folket svarar med våld mot regeringen, så enkelt är det.
Erdogan kan aldrig ta en diskussion, utan han ska alltid bestämma och då blir konsekvenserna så här.

DIREN TAKSIM
Tja eller så kan ni ju låta bli att rösta på AKP om ni hatar dom så mycket? Fast det är väl inte tillräckligt säkert för dig iom hur populära AKP är?
Citera
2013-06-01, 16:59
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Det var inte det han sa heller, utan frågade att om man stödjer de här kravallerna i Istanbul varför måste man då nödvändigtvis stödja kravallerna i husby.

Eftersom anledningen till kravallerna är densamma så borde ju svaret vara ja? Anledningen till kravallerna är ju pga man är missnöjd med den nuvarande politiken i båda fallen?
Citera
2013-06-01, 17:07
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Eftersom anledningen till kravallerna är densamma så borde ju svaret vara ja? Anledningen till kravallerna är ju pga man är missnöjd med den nuvarande politiken i båda fallen?
Nu vet jag nästan ingenting om situationen i Turkiet, men av det lilla jag har sett nu här i några minuter, via RT:s livestream, så verkar ju detta ganska fredligt, åtminstone för tillfället?

Blattarna i Husby tände ju eld på lite allt möjligt, kastade sten på brandkåren, och så vidare.

För att inte nämna det faktum att det verkar vara aningen bredare uppslutning i Turkiet gentemot Husby...

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Radrez
Han på liveskärmen är

http://yabangee.com/2012/11/muhtesem-yuzyil-and-the-new-ottoman-trend/

En serie som är omtyckt över hela Turkiet och Balkan.

Bara för några månader sen så va AKP sugen på att avsluta serien.
Intressant, jag hörde att de ropade hans namn en liten stund precis när du skrev det där. :-)

Tack för info!
Senast redigerad av huggybare 2013-06-01 kl. 17:13.
Citera
2013-06-01, 17:11
Medlem
Vilken jämförelse
10 års förtryck och diktatur mot några ungdomar utan hobby.

Jag säger det igen, har aldrig sett folket så enat som under dessa två dagar.

Verkar som andra städer också vaknat, vilket är mycket bra nyheter. Akp ska fundera 10 ggr innan dom tar sina idiotiska beslut.
Citera
2013-06-01, 17:12
Medlem
huggybares avatar
Dubbel, sorry...

Jag tar tillfället i akt:

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Såg det där någonstans också på twitter. Jag är skeptisk till att det är sant. Väntar tills jag får säkrare uppgifter. Någon gnällde på att hon fick timeout på många av sina tweets. Kan t ex vara en belastningseffekt.
Har någon hört något nytt angående detta?
Senast redigerad av huggybare 2013-06-01 kl. 17:18.
Citera
2013-06-01, 17:16
Medlem
AstralProjectors avatar
Det dom ropar mest är "Tayyip, istifa" vilket betyder "avgå Tayyip". Tayyip Erdogan som är premiärminister alltså för er som bara sett honom omnämnas som Erdogan.
Citera
2013-06-01, 17:17
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Vilken jämförelse
10 års förtryck och diktatur mot några ungdomar utan hobby.

Jag säger det igen, har aldrig sett folket så enat som under dessa två dagar.

Verkar som andra städer också vaknat, vilket är mycket bra nyheter. Akp ska fundera 10 ggr innan dom tar sina idiotiska beslut.
Du måste skoja? 10 års förtryck och diktatur? Så vadå dagen då AKP valdes så förvandlades landet från en demokrati till en diktatur enligt dig? Då kan vi lika gärna säga att enda sen det Osmanska rikets fail-konstitutionella tid har turkarna aldrig haft nåt som ens på skämt kan kallas demokrati
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in