2013-06-01, 15:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Ja jag funderar fortfarande på den möjligheten....

--------

Funderar också mer seriöst på varför åklagare och polis sitter stenhårt på information till advokaten.
(Är det fler än jag som tycker det är märkligt att advokaten verkar tycka det är fullt normalt att ha blodspår från sina vänner i bagaget på bilen..?)
Det är försvarsadvokaters jobb att tycka att allt som deras klienter säger är rimligt och vettigt och tyder på oskuld, så länge klienten inte har erkänt.
Citera
2013-06-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Kan det bero på svartsjuka?
Om någon är mycket förstjust i VB men som inte fått sina känslor besvarade.

Som känner både VB och KJ.
Vet att VB skall till KJ och plugga.
Är svartsjuk för hon är hos honom.
Väntar på henne utanför KJ.

Kan mycket väl plantera bevis hos KJ om det är någon som känner honom.

Underligt med Bodengrabb har läst hans inlägg.
Vi som skriver här kallar oftast KJ för KJ eftersom han heter så.

Men Bodengrabb skriver K*bba. Underligt med en person som säger sig inte ha träffat KJ förr.

Pluss det gula plastpåsen. Ena gången har han fått höra det från en kompis sedan från KJ.

Sen pekar han ut en person som bor i Sävast och som är gay men talar om att han inte
har bytt adress och har tidigare bott i Bodsvedjan.

När jag har läst hans inlägg så får jag en känsla av att han vill peka ut KJ men
inte så att det riktigt ska synas.

Finns fler inlägg som är underliga.

Kanske finns det hat mot både VB och KJ.
Svartsjuka kan ställa till mycket elände.

Håller med, både Bodengrabb och Akrobatens (visst kallas hen så?) inlägg tyder på att de är mycket insatta, tom kan finnas risk att de var med i eländet som vittnen till det eller kanske helt medskyldiga med tanke på deras inlägg och kunskap om vissa delar.
Citera
2013-06-01, 16:00
Medlem
lilltoes avatar
Efter att ha kikat runt på KJ:s kompisars fb, läst och tittat på filmer och klipp, får jag anse att KJ hade det normalaste kontot. Inga egendomliga attityder mm. Bilderna på maträtterna får han dock ett minus för..
Citera
2013-06-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du menar jobba som Claes Borgström och hjälpa åklagaren till framgång?

Advokatens jobb är att företräda sin klient inte att vara åklagaren behjälplig.

Det är advokatens uppgift att så långt det bara är möjligt företräda sin klient, Bo Fors*bergs erfarenhet i sådana här omskrivna och säkerligen komplicerade mål är väl si och så.

OT: Advokaterna Clea*s Borg*tröm och Gun*ar Lundgren i Tom*s Qu*ck målen var en stor skandal och en del i kanske Sveriges största rättsskandal. Advokaterna lade inte två fingrar i kors för den åtalade.

https://www.flashback.org/t12642
Citera
2013-06-01, 16:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Är det inte konstigt att spetsvinkeln inte går att bestämma mer precist? Eller vill man inte vara mer tydlig med vinkeln?

På min "vanliga" kniv är vinkeln ca 40°, men 20° måste vara väldigt spetsigt/vasst.
Rätta mig om jag har fel, men vissa universalknivar för jakt och slakt har väl ofta en lång spets, som är närmare 20 än 40°, för att även kunna fungera som stickkniv.

Jag tippar på att det finns flera stick som jämförts mot varandra, då borde man kunna se hur de utdelats, om vapnet stuckits in och dragits ut utan rörelse i sidled, om vapnet var en- eller tveeggat, ung längd, höger eller vänsterhänt etc.
Citera
2013-06-01, 16:21
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Alltså bör inte mordet inträffat i lägenheten heller eftersom man då förmodligen redan är bortom tätbebyggt område. Dvs i en prikär situation där transportstyckning är det ultimata.
Styckningen har då förmodligen skett av lust, hat eller bara ren skändning.

Det är ju inget som säger att mordet har begåtts där? De kan ju ha gett sig av på en romantisk kvällstur någonstans..
Citera
2013-06-01, 16:22
Medlem
Quarrels avatar
En fågel kom förbi och viskade som hastigast att KJ:s föräldrar var utomlands vid försvinnandet.
Citera
2013-06-01, 16:26
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det inte konstigt att spetsvinkeln inte går att bestämma mer precist? Eller vill man inte vara mer tydlig med vinkeln?

På min "vanliga" kniv är vinkeln ca 40°, men 20° måste vara väldigt spetsigt/vasst.
Rätta mig om jag har fel, men vissa universalknivar för jakt och slakt har väl ofta en lång spets, som är närmare 20 än 40°, för att även kunna fungera som stickkniv.

Jag tippar på att det finns flera stick som jämförts mot varandra, då borde man kunna se hur de utdelats, om vapnet stuckits in och dragits ut utan rörelse i sidled, om vapnet var en- eller tveeggat, ung längd, höger eller vänsterhänt etc.
En bajonett kanske? KJ var som bekant militärt intresserad på ett, i det närmaste, osunt sätt.
Citera
2013-06-01, 16:27
Medlem
Illkrokkodills avatar
vart exakt ligger sommarstugan i jämförelse med mobilens "sista signal"? är det långt ifrån?
Citera
2013-06-01, 16:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
vart exakt ligger sommarstugan i jämförelse med mobilens "sista signal"? är det långt ifrån?
Titta på kartan som är länkad till sammanfattningen. Ja, det är långt.
Citera
2013-06-01, 16:31
Medlem
Det är väl ganska kört för honom nu när de hittat blod i bagageluckan?

Han verkar ha varit grym på att röja undan bevis i lägenheten, eventuella styckningsplatsen etc.

Och så åker han på en sån självklar sak som blod i bagageluckan
Citera
2013-06-01, 16:33
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Det är ju inget som säger att mordet har begåtts där? De kan ju ha gett sig av på en romantisk kvällstur någonstans..

Det är ju det jag skriver, om än diffust. Har mordet ägt rum utomhus och i bästa fall avsides, behövs ingen styckning. Romantisk kvällstur? Styrker mobiluppkopplingarna det, bådas mobiler bör ju haft kontakt med närliggande master beroende på leverantör.

Har något nytt kommit upp om VB:s mobiltrafik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in