Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Tanten i Långareds DNA fanns i flyktbilen hos en av mördarna det räckte i alla fall till fällande dom.
Här tror jag inte man anser det är "vanligt" att fd flickvännens blod finns i misstänktes bagage, och definitivt inte om hon försvann spårlöst och sen hittades styckad i delar.
Men man vet inte med AB och den här mediaadvokaten det är inga säkra kort direkt.
Alltså hade min försvarare haft en sån slips som dagens foto i NSD då hade jag bytt direkt. Han ser inte ut att ha strukit sin skjorta ens. Den här göken kommer babbla på bra i media framöver, och påstår man att AB vet vad dom skriver så är det väl ganska uppenbart vilken knepig advokat det här är.
Ja, I Långaredsfallet var det den avgörande indiciebiten för att kunna fälla polackerna för mordet på Ing*r. De friades som bekant för mordet på maken T*rgny, fast paret mördades samtidigt. I ett känt cold case-fall hängde det på en liten droppe (svett eller spott okänt). Jag tänker på den droppe som AE stänkte över PHs kropp när han låg och - det tar emot - stånkade i grässlätten i Falun.
Ibland undrar jag. Kriminalteknikerna topsar en del och åklagaren/fu-ledaren beslutar att ytterligare enbart delar av det insamlade materialet ska skickas på analys. Av kostnadsskäl naturligtvis. Likaså beslutas på mer eller mindre magkänsla vilka klädplagg och andra föremål som ska undersökas vidare hos SKL. Tänk om gärningsmannens dna finns på det som kasseras utan att undersökas. Hur många har gått fria pga detta?
Det enda som saknas i detta fall - förutom händerna - tycks vara brottsplatsen. En gärningsbeskrivning som även fortsättningsvis lyder "inom Bodens kommun" skulle kanske hålla om allting annat sitter. Det är rätt osannolikt att gärningsmannen åkte upp till t ex Gällivare kommun och utförde brotten. Griftefridsbrottet är bevisligen begånget i Boden.
Angående lokala försvarare. Det här börjar likna spektaklen med Esa Rano och Carolin-morden - innan gärningsmännen bytte till mer välrenommerade advokater. Vad var det för snack om Bodström när KJ greps? Jag har inte sett att han har begärt honom på papper. Inte för att TB hade kunnat ta målet eftersom han redan då hade uttalat sig om VB-fallet i TV3 utan jag bara undrar. TB gjorde f ö sin comeback som försvarare åt en mordåtalad Mart*n H*nsvold uppe i Luleå tingsrätt, och fick ner straffet för slaktmaskmmordet på småbarnsmamman Fr*da Stenb*rg i hovrätten. Så valet förvånade mig inte, om det nu
var KJs förstahandsval.