2013-06-01, 14:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, artiklarna handlar om blodspår i KJ:s bil. Men advokaten kommenterar inte det, bara blodspår.
Fast, alltså, den här meningen: "– De var goda vänner, han har uppgett en förklaring till varför blodet fanns där" antyder ganska ordentligt att han pratar om bilen. "Där" är väl bagageutrymmet? Annars vet jag inte vad han menar med "där".
Citera
2013-06-01, 14:53
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Denna länk kan du prova.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/presskonferens-om-bodenmord

Tack, men det är ju inte en direktsändning av hela presskonferensen.

Får du/ni länken att fungera?
Citera
2013-06-01, 14:54
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Ja jag funderar fortfarande på den möjligheten....

--------

Funderar också mer seriöst på varför åklagare och polis sitter stenhårt på information till advokaten.
(Är det fler än jag som tycker det är märkligt att advokaten verkar tycka det är fullt normalt att ha blodspår från sina vänner i bagaget på bilen..?)
Kan det vara så att man söker en medhjälpare i KJs familj och är rädd att advokaten ska röja information? Har ställt frågan innan men börjar bli mer och mer övertygad om att så är fallet.
Jag vet inte varför,men jag tror han var ensam,men din tanke är inte dum.
Har han haft en medhjälpare tror jag också på någon i familj
Citera
2013-06-01, 14:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Fast, alltså, den här meningen: "– De var goda vänner, han har uppgett en förklaring till varför blodet fanns där" antyder ganska ordentligt att han pratar om bilen. "Där" är väl bagageutrymmet? Annars vet jag inte vad han menar med "där".
Men, NSD återger AB. Om AB inte skriver "där", då måste NSD skriva fel.
Citera
2013-06-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns i alla fall ingen medhjälpare i dagsläget och det är sällan det existerar i just styckmord.
Satanister är också ett påhitt eller hörsägen i det här fallet.

Man säger att man inte utesluter medhjälpare i fallet och i meningen att inte slippa lämna mer information just därför. Med tillägget att det ingen finns i dagsläget.
Med eventuell medhjälpare menar jag OM han har det. Sannolikheten är inte så stor att han har medhjälpare.
Citera
2013-06-01, 14:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan inte säga det rakt upp och ner, vet inte exakt vilka som omfattas av uttrycket jävla satanister, men vad jag kunnat se så finns det personer kring KJ som sysslar med bl a lajv.

Det är såklart intressant, man undrar om det finns fler "säregna, udda" personer runt KJ som även sysslar med lajv. Jag tror inte att man begår ett sådant här brott utan antingen ett väldigt starkt motiv (saknas hos KJ ändå) samt tidigare bekräftad knasighet.

Om man jämför med rektorn hade BO samma dygn hotat med att avslöja deras förhållande för hans fru. Han fick en knäpp, gick från etablerad tillvaro till styckmördare. Det fanns väl inget just denna lördag, som hotade hela KJs tillvaro eller existens? Besked från myndigheter kommer sällan på helgen. De hade ändå gjort slut tidigare, och det klarade han. Han hade även klarat det negativa beskedet från Pliktverket.

Nej, jag tror efter lite funderande att han faktiskt planlagt det här. VB var utsedd till att bli hans offer. Fritidshuset visste han var "ledigt". Kanske har han blandat in andra knäppgökar i detta, inte omöjligt. Den närmaste familjen känns som uteslutet, det krävs att förståndet sitter löst för att göra detta, att man är psykopat och vill göra något sådant här.
Citera
2013-06-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Advokaten säger att blodet som hittats, som via analys visat att det är VBs, lika bra kan ha funnits där innan då dom varit tillsammans osv.. Är det bara ett sätt att få hålla honom längre i häktet som hans misstankegrad höjts?

Har ju svårt att se någon köra runt med en blodig kompis i bagageluckan på bilen

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6856557
Citera
2013-06-01, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tidigare skrev jag att en äventuel medhjälpare till KJ kan vara hans yngre bror. Jag har ändrat mig lite. Det kan också vara en vän som som är satanist. Vet någon om han har haft kontakt med satanister?
Varför skulle han vara satanist? Varför inte kommunist? Kommunismens färg är ju röd och vid ett mord blir det ju mycket rött.
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceRichard
Har ju svårt att se någon köra runt med en blodig kompis i bagageluckan på bilen
Han som hade ihjäl Caroline i Gällivare körde ju omkring med henne i bilen i några timmar och han som hade ihjäl Engla gjorde ju samma sak. Så visst kan det hända.
Senast redigerad av pethom 2013-06-01 kl. 15:01.
Citera
2013-06-01, 15:00
Medlem
Jag funderat lite på vad advokaten pysslar med. Igår fick jag intrycket att blodet var i lägenheten och då i extremt liten mängd, men nu verkar det hittats i bilens bagageutrymme och då tycker jag advokaten skämmer ut sig lite när han får det att låta hur självklart som helst att V pga sin karateträning ska ha läckt blod i bagageutrymmet.
Citera
2013-06-01, 15:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceRichard

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6856557

Tror att kuriren skäms och/eller har fått kritik för sin usla artikel där de okritiskt kablar ut vad försvarsadvokaten säger.
Citera
2013-06-01, 15:03
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
att KJ skulle ha "diagnoser" är obekräftade uppgifter men börjar mer och mer bli en trådsanning.. MEN enligt försvarsadvokaten lider han av självskadebeteende.
är det någon som minns att jag sa vid första häktningsförhandlingen att KJ hade (mest troligt) en landstingsfilt över huvudet på bilderna? detta är ju också OBEKRÄFTAT men det antyder kanske att han har varit i kontakt med vården redan innan FÖRSTA häktningsförhandlingen... men enligt advokaten så mådde han väldigt dåligt redan då..

Att han mår dåligt råder det nog inget tvivel om. Han hade säkert mått bättre om han inte hade åkt dit. Men man ska inte helt glömma bort att det finns människor där ute som är genuint onda. Dom vill döda någon bara för att dom gillar det, bara för att prova på det.

Oavsett hur deprimerad eller schizo eller paranoid man är så är det ett stort steg att döda någon annan människa, och det sker nästan aldrig utan att mördaren är medveten om vad han gör. Mijailovic mådde också väldigt dåligt, men domstolarna i Sverige är inte så softa som vissa har en benägenhet att tro. Och fängelserna är inte helller så bekväma som vissa tror.
Citera
2013-06-01, 15:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag funderat lite på vad advokaten pysslar med. Igår fick jag intrycket att blodet var i lägenheten och då i extremt liten mängd, men nu verkar det hittats i bilens bagageutrymme och då tycker jag advokaten skämmer ut sig lite när han får det att låta hur självklart som helst att V pga sin karateträning ska ha läckt blod i bagageutrymmet.

Problemet är att tidningen inte i den artikeln skriver var blodet är hittat och att advokaten inte tar upp det. Alla tidningar med självaktning har nu rättat till det här, advokaten är klart manipulativ, och han får betalt för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in