Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag kan inte säga det rakt upp och ner, vet inte exakt vilka som omfattas av uttrycket jävla satanister, men vad jag kunnat se så finns det personer kring KJ som sysslar med bl a lajv.
Det är såklart intressant, man undrar om det finns fler "säregna, udda" personer runt KJ som
även sysslar med lajv. Jag tror inte att man begår ett sådant här brott utan antingen ett väldigt starkt motiv (saknas hos KJ ändå) samt tidigare bekräftad knasighet.
Om man jämför med rektorn hade BO samma dygn hotat med att avslöja deras förhållande för hans fru. Han fick en knäpp, gick från etablerad tillvaro till styckmördare. Det fanns väl inget just denna lördag, som hotade hela KJs tillvaro eller existens? Besked från myndigheter kommer sällan på helgen. De hade ändå gjort slut tidigare, och det klarade han. Han hade även klarat det negativa beskedet från Pliktverket.
Nej, jag tror efter lite funderande att han faktiskt planlagt det här. VB var utsedd till att bli hans offer. Fritidshuset visste han var "ledigt". Kanske har han blandat in andra knäppgökar i detta, inte omöjligt. Den närmaste familjen känns som uteslutet, det krävs att förståndet sitter löst för att göra detta, att man är psykopat och vill göra något sådant här.