2013-06-01, 12:52
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Han kan ju mycket väl ha styckat i lägenheten, kanske lagt kroppen på en pressenning eller liknande, och sedan använt sej av några väskor och fraktat allt med bilen...Jag tror inte att han släpat ut en hel kropp.
Tycker du de låter rimligt??
Stycka en hel kropp utan att spilla en droppe blod eller lämna en enda slamsa :/ efter sig???
Såvida han inte väntat tills blodet har koagulerat.( dock långsökt)
Vad tycker jag ?? : nej föga troligt att hon styckades i hans hem!
Senast redigerad av sleipner8 2013-06-01 kl. 12:56.
Citera
2013-06-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vad är problemet menar du? Om advokaten tror att det kan finnas en annan GM gjorde han väl helt rätt i att försöka hjälpa utredningen i den riktningen. Hans intresse är ju enbart att försvara sin klient.

Sen kan man ju undra vad yppandeförbudet ska vara bra för om advokaten ändå inte får någon information.

fine, släpper min irritation

vore ju iofs totalbingo för oss om advokaten sitter o tar hjälp av oss snillen på flashback
(vilket tydligen inte är helt osannolikt)
Citera
2013-06-01, 12:53
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag undrade om det kunde vara så att bagagets lås inte fungerar och gör att ägaren förvarar saker fram som rimligen skulle förvarats i skuffen pga detta och att hans ev. olåsbara skuff var känt av andra.
Som i artikel som beskrev föremål i bilen, men att blodspåret hade funnits bak.
Möjligt, det vet sannolikt polisen. Men, nu ska vi inte bli alltför konspiratoriska här. Den klart mest sannolika förklaringen är ju att KJ fått dit blodet.
Citera
2013-06-01, 12:53
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
+1, kanske snöret på garagetaket har använts till att släpa offret ut i skogen?

Det vore definitivt en möjlighet.

Det krävs egentligen inte så mycket mer än 3-4 meter rep, fäst i en ögla runt huvudet på kroppen och lagd i en åtta för att man ska ha ett utmärkt draghjälpmedel för att dra en kroppen en bra djävla bit även i skogsterräng. Nu verkar ju GM dock inte ha avverkat särskilt långa sträckor.
Citera
2013-06-01, 12:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Tycker du de låter rimligt??
Stycka en hel kropp utan att spilla en droppe blod eller lämna en enda slamsa :/ efter sig???
Vad tycker jag ?? : nej föga troligt att hon styckades i hans hem!

Han kan ju ha väntat på att den upphörda blodcirkulation fått kroppen i "förstelningsläge" innan han styckade henne. Vem vet, kanske var hon död i flera dagar innan han påbörjade styckningen. Isf skulle kroppen vara mer seg och avtappad på blod.
Citera
Medlem
saltapinnars avatar
Om advokaten har yppandeförbud och får mer information via tidningar så undrar jag hur han kan gå utmed att han tror att KJ är oskyldig
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Tänk på regel 1.06 - medlemmar har rätt till anonymitet.

/Mod
Citera
2013-06-01, 12:59
Medlem
kan KJ inte rent teoretiskt kört bilen fram till sin lgh för att hämta VB som låg död däruppe? då behövde han ju "bara" släpa på kroppen "offentligt" via loftgången o ner i bilen direkt? då måste ju nödvändigtvis inte grannar ha reagerat desto mera på detta? (ni får ursäkta men det är outhärdligt varmt här uppe i luleå idag o jag lider väl av värmeslag eller nått o min intelligens är inte på topp )
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16885063.ab

Precis vad jag trodde. Blod i bagageutrymmet gör att fallet tas vidare. Där ska det inte vara.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vad är problemet menar du? Om advokaten tror att det kan finnas en annan GM gjorde han väl helt rätt i att försöka hjälpa utredningen i den riktningen. Hans intresse är ju enbart att försvara sin klient.

Sen kan man ju undra vad yppandeförbudet ska vara bra för om advokaten ändå inte får någon information.

Han kommer få mer information senare i utredningen är jag övertygad om. Inte så att han kan snacka med hela världen om den, men så att han kan förbereda sin klients försvar.

I nuläget skulle jag tro att både försvaren och MT undanhålls information för att den ska kunna användas vid kommande förhör, att de har uppgifter som de successivt kan konfrontera MT med.

Här kommer den centrala passagen i RB angående uppgifter i FU:

"18 § Då förundersökningen kommit så långt att någon skäligen misstänks för brottet, skall han, då han hörs, underrättas om misstanken. Den misstänkte och hans försvarare har rätt att fortlöpande, i den mån det kan ske utan men för utredningen, ta del av vad som har förekommit vid undersökningen. De har vidare rätt att ange den utredning de anser önskvärd och i övrigt anföra vad de anser nödvändigt. Underrättelse härom skall lämnas eller sändas till den misstänkte och hans försvarare, varvid skäligt rådrum skall beredas dem. Åtal får inte beslutas, innan detta har skett.
På begäran av den misstänkte eller hans försvarare skall förhör eller annan utredning äga rum, om detta kan antas vara av betydelse för undersökningen. Om en sådan begäran avslås, skall skälen för detta anges.
Innan åklagaren beslutar i fråga om åtal, får han hålla ett särskilt sammanträde med den misstänkte eller hans försvarare, om detta kan antas vara till fördel för åtalsbeslutet eller för sakens fortsatta handläggning i övrigt. Lag (1987:747)."
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det vore definitivt en möjlighet.

Det krävs egentligen inte så mycket mer än 3-4 meter rep, fäst i en ögla runt huvudet på kroppen och lagd i en åtta för att man ska ha ett utmärkt draghjälpmedel för att dra en kroppen en bra djävla bit även i skogsterräng. Nu verkar ju GM dock inte ha avverkat särskilt långa sträckor.
Repet är väl avfört från utredningen?
Senast redigerad av Fettsugning 2013-06-01 kl. 13:02.
Citera
2013-06-01, 13:00
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att vittnesmålet om att det synts en bil med två personer i vid stugan är intressant, är det något som media förmedlat eller en trådsanning?

Om det stämmer så kan man ju ana att det är mer än KJ inblandad. Vet inte om det nämndes att det var två män eller två personer?

Den infon har jag nog missat helt! Men å andra sidan har det skrivits en del.

Har du nån länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in