2013-06-01, 12:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
det är i och för sig sant, dock är det inte speciellt troligt rent logiskt att han skulle lyckats kapa benen på henne när hon fortfarande levde o att stympning då INTE är dödsorsaken.. eller?

Relativt enkelt att amputera händerna vid handlederna och benen vid knä- eller höftlederna. VB blöder ut under tillräckligt lång tid att förövaren även kan tillfoga henne sticksår innan livet ebbade ut.
Citera
2013-06-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det har du rätt i... Blir intressant höra förklaringen. Det sjuka är ju att om polisen inte hittar mer bevis är ju det blodet antagligen inget bevis som kan fälla honom. Oavsett hur dum förklaringen till hur blodet hamnat där är.

försvaret behöver egentligen inte ha en "vettig" förklaring till blodet, det kommer mest troligt räcka med att de helt enkelt har en anledning öht. OM det nu är så att blodet är det ENDA som binder honom till detta. som sagt, det är tunt, väldigt tunt..
Citera
2013-06-01, 12:24
Medlem
lilltoes avatar
Läste någonstans vad KJ:s bil innehöll, förutom blodet, men var? Letar och letar..
Citera
2013-06-01, 12:25
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Läste någonstans vad KJ:s bil innehöll, förutom blodet, men var? Letar och letar..

I bilen låg bland annat militärkläder, ett par handskar och en kartong till ett soft-airgunvapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16885063.ab
Citera
2013-06-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det har du rätt i... Blir intressant höra förklaringen. Det sjuka är ju att om polisen inte hittar mer bevis är ju det blodet antagligen inget bevis som kan fälla honom. Oavsett hur dum förklaringen till hur blodet hamnat där är.
Man har mer bevis men det räckte med blodspåret för att få honom häktad på sannolika skäl och har därför inte redovisat mer.
Undrar bara om man kan hitta spår av en medhjälpare.
Citera
2013-06-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Relativt enkelt att amputera händerna vid handlederna och benen vid knä- eller höftlederna. VB blöder ut under tillräckligt lång tid att förövaren även kan tillfoga henne sticksår innan livet ebbade ut.

fullt möjligt att det hade kunnat vara så iofs. men spontant så känns det som att det borde då något djävulskt fort att blöda ihjäl om man får benen avkapade? risken finns ju fortfarande att GM faktiskt "plågat" VB innan VB faktiskt dog..
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
I bilen låg bland annat militärkläder, ett par handskar och en kartong till ett soft-airgunvapen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16885063.ab

Tack!
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
har inte alls hängt med nu sen 20.00 igår kväll i tråden, så ni får ursäkta om jag är lite efter.. men hur som helst, 1. tänkte på en sak, vilket säkert många andra också tänkt på vid det här laget, MEN, om blodspåren i KJ's bil är den ENDA tekniska bevisningen som binder VB till honom så känns det jääävligt tunnt.. det är inte fullständigt otänkbart att det är någon annan som haft tillgång till KJ's bil, föräldrar till o med polare? vill inte hävda KJ's oskuld på något sätt men bevisläget känns så förbannat tunnt..
2. advokaten!! HAR HAN ELLER HAR HAN INTE YPPANDEFÖRBUD????!!!!
(som sagt, ber om ursäkt om jag ligger efter men just nu är det helt omöjligt att hinna med 24/7)

En del av dessa ungdomar hade väl för vana att träffas på nån strand och ibland sov man väl även där. Rätta mig gärna om jag har fel! Eller var det kanske bara inför Project Fallen angel, kvällen innan där? Eller kan man ha haft en sån liknande träff mellan den 4 och 5 Maj också? KJ och VB var där tillsammans, kanske hon flirtade med nån annan? Blev KJ svartsjuk? Har man fått bekräftat att KJ med vänner lirade airsoft den 4? Kan blodet vid lägenheten hamnat där på hemvägen på nåt sätt? Fast det beror ju på hur stor blodfläcken var också och då borde det ju funnits blodspår på fler ställen. Iaf från bilen och till lght. Oj det blev många frågor.
Citera
2013-06-01, 12:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
fullt möjligt att det hade kunnat vara så iofs. men spontant så känns det som att det borde då något djävulskt fort att blöda ihjäl om man får benen avkapade? risken finns ju fortfarande att GM faktiskt "plågat" VB innan VB faktiskt dog..

Om han placerat henne med huvudet lågt tar det lite tid innan hon försvinner. Blodtillförseln till hjärnan är tidsavgörande.
Citera
2013-06-01, 12:34
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Han är lång, men utifrån andra bilder ser han hyfsat spenslig ut. Har inte fått intrycket att det är en kille med extra muskelresurser. Dock så tror jag att det gott och väl är tillräckligt för att i en stressituation med adrenalinpåslag åtminstone baxa runt på en 60-kilo tung kropp.

Det är skillnad på att lyfta 60, än att förflytta i skogsterräng.
Ta tex. en säck cement 20-25kg, hur långt går du med en sådan? Inte långt kan jag lova.
Jag håller på med tyngdlyftning,så för mig är 60 rätt lätt, men att promenera med det då särskilt i skogen skulle inte jag göra särskilt länge.
Citera
2013-06-01, 12:35
Medlem
Revelationss avatar
Har inte obduktion visat att hon dog av kniv hugg?
Citera
2013-06-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om han placerat henne med huvudet lågt tar det lite tid innan hon försvinner. Blodtillförseln till hjärnan är tidsavgörande.

rätta mig om jag har fel men, hjärtat måste fortsätta att pumpa runt blod för att blodtillförseln i hjärnan inte ska "stanna" för fort vilket, som du säger, är avgörande för medvetandet.. men samtidigt så blöder BO ihjäl snabbare beroende på hur snabbt/om hjärtat slår eller inte? (känner mig sjukt korkad nu )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in