2013-06-01, 12:08
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är ingen liten grabb om man jämför med poliserna och då förmodligen också rätt stark.
Att bära 60 kg borde inte vara någon större börda för honom.

Han är lång, men utifrån andra bilder ser han hyfsat spenslig ut. Har inte fått intrycket att det är en kille med extra muskelresurser. Dock så tror jag att det gott och väl är tillräckligt för att i en stressituation med adrenalinpåslag åtminstone baxa runt på en 60-kilo tung kropp.
Citera
2013-06-01, 12:12
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macaroni81
Om nån redan svarat ber jag om ursäkt, men mordet i Bollnäs.. fast det var ju inte beställningsjobb vad jag vet..dock droger inblandat, och pengaskulder..

Tre killar mördade och styckade Christian L.

Tre kompisar mördade och styckade honom tillsammans. Huvudet med utslagna tänder grävdes ner i skogen, resten av kroppsdelarna vill jag minnas dumpades i en sjö. Då hjälpte en fjärde kille till. Det startade med att de trodde att CL hade snott en burk narkotikaklassade tabletter från ena killen. I FUP framkom det väl att CL inte hade gjort det?

Sedan skriverierna om handfängsel med midjebälte. Det är vanligt, och inte bara vid mordrättegångar. Det handlar inte bara om gärningsmannens säkerhet och minimering av flyktrisk, utan även om rättens och åhörarnas säkerhet. Om jag får tjata om Härnösand igen så hade Ragnar inget midjebälte, och kunde ta av sig och kasta sin toffel mot åhörare. Vilket han gjorde. Häktets "skor" är visserligen mjuka men det är onödigt, skapar oroligheter och tumult. T ex TV-bolagens kameror är dyra, och kan tappas i golvet vid överraskningar.
Citera
2013-06-01, 12:13
Medlem
ME077s avatar
Läste att KJ´s advokat sagt att KJ har en förklaring till hur blodet hamnat där.
Den lär vi väl inte få höra under närmsta tiden heller antar jag.
Citera
2013-06-01, 12:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vet vi det? Kanske var det ett finger han började med?

Precis. Han kan ha amputerat händerna och/eller benen vid knä- eller höftlederna med VB vid fullt medvetande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är ingen liten grabb om man jämför med poliserna och då förmodligen också rätt stark.
Att bära 60 kg borde inte vara någon större börda för honom.
Lång men ett riktigt ben-rangel. Jag skulle gissa på svagare än genomsnittsmannen för åldern. Bära en lealös kropp är jävligt besvärligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Läste att KJ´s advokat sagt att KJ har en förklaring till hur blodet hamnat där.

var inte så säker på det, den där advokaten verkar ju glappa käft i tid o otid..
så det kanske inte dröjer så fruktansvärt länge innan det läcker ut på ett eller annat sätt..
Citera
2013-06-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Självklart. Men dock är även djurplågeri ett brott. (dvs nej, jag tror inte hunden dog av att bita på en elsladd).
För att en hund skall dö av att bita på en elsladd så måste kroppen vara jordad, ex. om den står utomhus då är det möjlig men inomhus vet jag inte hur, mot ett element kanske eller en spis.
Citera
2013-06-01, 12:16
Medlem
saltapinnars avatar
Varför intervjuar efterlyst KJs vän som inte haft kontakt med KJ det senaste halvåret.
Varför intervjuas inte hans leksugna vänner, ja dom han alltid spelar spel med.
Se bara på styckmordet Eva Magnusson.
Den där studierektorn hade väl varit så rå att han gjort det i sin o sin sambos hem,var det inte o sambons dotters rum dom hittade blodspår .
Vem trodde något sånt.
Vänner visste ju inte ens att Eva och studierektorn hade ett förhållande,dom trodde det var slut sen lång tid tbx och att han var lycklig med sin sambo.
Som man läst så lämnar tydligen alltid en mördare spår efter sig hur noga mördaren än är
Citera
2013-06-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Precis. Han kan ha amputerat händerna och/eller benen vid knä- eller höftlederna med VB vid fullt medvetande.

det är i och för sig sant, dock är det inte speciellt troligt rent logiskt att han skulle lyckats kapa benen på henne när hon fortfarande levde o att stympning då INTE är dödsorsaken.. eller?
Citera
2013-06-01, 12:18
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Klart att en advokat säger så
Citera
2013-06-01, 12:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Ja för då kunde hon vare sig slåss eller springa ifrån honom. Som en hjälplös lite hund. I det stadiet kanske hon bad om nåd. Inte roligt att skriva sådant, men jag för för mig att detta kan vara värre än vad vi tror. Nio hugg i värsta fall i form av något mönster, benen i ödehuset, nerstoppat huvud och torso i en grop. Händerna ej funna.
Citera
2013-06-01, 12:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
var inte så säker på det, den där advokaten verkar ju glappa käft i tid o otid..
så det kanske inte dröjer så fruktansvärt länge innan det läcker ut på ett eller annat sätt..

Det har du rätt i... Blir intressant höra förklaringen. Det sjuka är ju att om polisen inte hittar mer bevis är ju det blodet antagligen inget bevis som kan fälla honom. Oavsett hur dum förklaringen till hur blodet hamnat där är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in