2013-06-01, 11:47
Medlem
har inte alls hängt med nu sen 20.00 igår kväll i tråden, så ni får ursäkta om jag är lite efter.. men hur som helst, 1. tänkte på en sak, vilket säkert många andra också tänkt på vid det här laget, MEN, om blodspåren i KJ's bil är den ENDA tekniska bevisningen som binder VB till honom så känns det jääävligt tunnt.. det är inte fullständigt otänkbart att det är någon annan som haft tillgång till KJ's bil, föräldrar till o med polare? vill inte hävda KJ's oskuld på något sätt men bevisläget känns så förbannat tunnt..
2. advokaten!! HAR HAN ELLER HAR HAN INTE YPPANDEFÖRBUD????!!!!
(som sagt, ber om ursäkt om jag ligger efter men just nu är det helt omöjligt att hinna med 24/7)
Citera
2013-06-01, 11:49
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Säkert. Och cellen är full med knivar och tändare att använda.
Du är en av de få med vettiga inlägg i alla såna här trådar.

Om han är på psyk så kan jag garantera att han har sk klossvak. Dvs. Ögon på sig 24/7, även på toa! Att riva sig i armar eller på kroppen ÄR ett självskadebeteende ofta orsakat av stress.
Quarrel är ironisk i detta inlägg.

Pliz
Citera
2013-06-01, 11:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon led inte av styckningen, så det är i sammanhanget ett ringa brott. Det grova brottet var dödandet.

Vet vi det? Kanske var det ett finger han började med?
Citera
2013-06-01, 11:53
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Eftersom dom flesta inklusive mig själv verkar tro att det är KJ som är skyldig.Kommer nu en konspirationsteori som med all sannolikhet inte är sann. Men tänk om MB/AN/någon annan planerat dådet och medvetet placerat bevis hos KJ (ja jag har sett mycket tv). Tänk tanken och kom vidare i en troligen livlig diskussion som bryter mönstret för en stund här på FB.

De flesta teorier har redan diskuterats. Jag är öppen för allt även om jag som de flesta andra inser vad som är mest sannolikt - KJ. Såvida det inte visar sig att KJ är svårt psykiskt sjuk har jag svårt att tro att han skulle kunna vara GM. Om någon skulle vilja mörda VB och sätta ditt ngn annan för mordet - vem är då mer tacksamt offer än KJ? Blod, dna etc - allt går att plantera. Detta mord är också isf noggrant planerat.
Citera
2013-06-01, 11:54
Medlem
Har heller inte hängt med sen igår kväll o vet inte om denna "dumma" fråga redan ställts.

Men om man hittar blod, kan man på någotvis utröna hur länge blodet kan ha funnits.

Fattar ni hur jag menar...relativt färskt...gammalt
Citera
2013-06-01, 11:56
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Men det gäller inte Åklagaren om jag har förståt det rätt?

Åklagaren är den ende - i egenskap av förundersökningsledare - som kan besluta om vilka sekretesskyddade uppgifter som ska offentliggöras. Dessa offentliggöranden får dock inte vara till men för utredningen.

Det är inte så att åklagaren har yppandeförbud, som åläggs enskilda personer, snarare är det så att hen - i egenskap av sin position som tjänsteman - är ålagd att upprätthålla förundersökningssekretessen generellt.
Citera
2013-06-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det fulla namnet får du inte - det vore att bryta mot reglerna här. Men en bild kan du få:

http://img854.imageshack.us/img854/6481/23137586.jpg

GM är han i mitten!
Det är ingen liten grabb om man jämför med poliserna och då förmodligen också rätt stark.
Att bära 60 kg borde inte vara någon större börda för honom.
Citera
2013-06-01, 11:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapsuslingua
Reggat mig för detta ämne. Fruktansvärt illa berörd, känner djup empati för BO och hennes mor.

Jag är lekman ingen jurist och tänker med magkänslan. Angående påföljden och graden av grymhet.
Visst man kan hävda att BO inte led av själva styckningen rent medicinskt då hon redan var död. Men som jag har förstått var det mycket kraftigt övervåld som kan tyda på lustmord / psykos. Styckningen gjordes enligt rykten här på ett sätt som avsiktligt skändade och avhumaniserade BO. Tycker det är att tillfoga lidande om än inte i strikt juridisk mening.

Påföljden: Jag är som sagt lekman och förbehåller mig att ha en lekmannaåsikt. "Öga för öga, tand för tand." är den.
Men vad man har sett av svenskt rättsväsende så skulle jag inte bli förvånad om det blir 6-8 års fängelse eller vård om GM bedöms sjuk.

Samma här, de anhörigas oerhörda lidande att VB dragits bort från dom men inte nog med det. Sättet man behandlat hennes kropp på tyder på råhet, noll empati och respekt vilket bara där BORDE förändra straffskalan. Visar ju noll empati och respekt
Citera
2013-06-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja visst det är mer ett beställningsjobb i kriminella kretsar. Har vi något styckmord där man haft medhjälpare i Sverige?

Om nån redan svarat ber jag om ursäkt, men mordet i Bollnäs.. fast det var ju inte beställningsjobb vad jag vet..dock droger inblandat, och pengaskulder..

Tre killar mördade och styckade Christian L.
Citera
2013-06-01, 12:05
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast det är stor skillnad att städa bort en hund mot att städa bort en människa.
Självklart. Men dock är även djurplågeri ett brott. (dvs nej, jag tror inte hunden dog av att bita på en elsladd).
Citera
2013-06-01, 12:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vet vi det? Kanske var det ett finger han började med?

Precis det vet vi inte än. 'han kanske torterade henne innan usch hoppas för allt i världen att det gick fort. Hur kan man ge sig själv rätten, leka gud och bara släcka någons liv. Alltså vilken sjuk värld man lever i! Och människan ser sig själva som de högre stående varelserna? Skrattretande och pinsamt när man hör om sånt här.
Citera
2013-06-01, 12:08
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men jag tycker nån granne borde hört eller sett någonting isf, iofs hörde väl nån skrik va? Kan ju inte vara helt lätt att ens bära en död kropp. var det trappor vid hans lght?
Något slags bråk kan ha uppstått i lgh, därav eventuella skrik. Sedan kan han ha blidkat henne genom att be om förlåtelse och t.ex erbjudit henne skjuts hem som "plåster på såren". Och hon kan ha godtagit detta och alltså gått på egna ben ut ur lgh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in