2013-06-01, 11:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Du är ju inte riktigt frisk när du tänker så här!! Herregud! HON BLEV STYCKAD!

Läser du inte vad du kommenterar?

Jag tycker också att det är vidrigt men jag pekade på vad som har blivit praxis från domstolarna.

Det är liksom inte jag som utvecklat praxis för hur lagar ska tolkas.
Citera
2013-06-01, 11:11
Medlem
saltapinnars avatar
Något jag kan undra är om hans familj inte reagerat över något alls.
Kanske är det så att man inte vill se saker o ting och tiger.
Ens barn är ju ens allt och har då ens barn kanske en diagnos tar man väl till sig detta barn och skyddar ihjäl den.
Vet inte vilken länk jag tryckte på igår,tror det var något papper som åklagaren lämnat in,tyckte mig läsa något om GOD MAN.......Var inte KJs pappa det.
Kanske de menades med att han inte kunde ta del av utredningen,eller fick föra hans talan...som sagt vet ej.
Citera
2013-06-01, 11:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombur
Exakt det blir ju inte så mkt än att styckmörda någon?
En styckning av en död person är förvisso en hemsk handling men när straffet bestäms är det till största delen hur mordet gick till väga som sätter ribban.
Det här fallet kan det ju fortfarande vara en olycka där GM fått panik och styckat henne (OBS! inte min åsikt) eller också var det ett planerat mord med stor grymhet.
I det första fallet är scenariot är förstås livstid inte aktuellt i det andra så är det nog så.
Edit: En olycka kan det iofs. inte vara om uppgifterna om att stickande våld orsakade döden för Vatchareeya, glömde denna uppgift.
Senast redigerad av J.R. 2013-06-01 kl. 11:35.
Citera
2013-06-01, 11:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Om det finns nån medbrottsling så kan denne ha blivit ofrivilligt, kanske till en början helt ovetande, indragen i det hela.
MT kanske kom dragandes med kroppen, verktyg, bil eller annat som har med VBs död att göra.
När det gick upp för vederbörande vad som stod på, då var karusellen redan igång.

Det bör iså fall vara nån ur KJs närmsta krets, kanske nån i familjen.

Nån som vet om nån av de andra stugorna vid Altersjön har kollats? Flera av dom används nog endast på sommaren.
Citera
2013-06-01, 11:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Något jag kan undra är om hans familj inte reagerat över något alls.
Kanske är det så att man inte vill se saker o ting och tiger.
Ens barn är ju ens allt och har då ens barn kanske en diagnos tar man väl till sig detta barn och skyddar ihjäl den.
Vet inte vilken länk jag tryckte på igår,tror det var något papper som åklagaren lämnat in,tyckte mig läsa något om GOD MAN.......Var inte KJs pappa det.
Kanske de menades med att han inte kunde ta del av utredningen,eller fick föra hans talan...som sagt vet ej.

Tycker att det är en komplicerad situation i och med att MGM har en god man, det tyder på att han inte kan hantera allt på ett sätt som är godtagbart.

God man är inget man tillsätter bara för att det går utan det finns skäl till varför en sådan behövs.
Citera
2013-06-01, 11:16
Medlem
Referens till infon om att blod hittades i bagaget på MGM:s bil. Tyckte jag läste alla inläggen plötsligt var det bara en sanning. Bläddrat tillbaka igen men hittar inte.
Citera
2013-06-01, 11:17
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om det finns nån medbrottsling så kan denne ha blivit ofrivilligt, kanske till en början helt ovetande, indragen i det hela.
MT kanske kom dragandes med kroppen, verktyg, bil eller annat som har med VBs död att göra.
När det gick upp för vederbörande vad som stod på, då var karusellen redan igång.

Det bör iså fall vara nån ur KJs närmsta krets, kanske nån i familjen.

Nån som vet om nån av de andra stugorna vid Altersjön har kollats? Flera av dom används nog endast på sommaren.

Vad jag läst här i tråden skulle det väl ha varit trafik eller rättare sagt folk i sommarstugan,var det fest eller vad.
Citera
2013-06-01, 11:18
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Referens till infon om att blod hittades i bagaget på MGM:s bil. Tyckte jag läste alla inläggen plötsligt var det bara en sanning. Bläddrat tillbaka igen men hittar inte.
En källa har uppgett det enl Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16884137.ab
Citera
2013-06-01, 11:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Kommer han få livstid om han döms?

Han blir satt på fästning. Jag behöver inte nämna vilken.
Citera
2013-06-01, 11:21
Medlem
Idag får jag en annan bild av hur det kan ha gått till:

KJ överföll henne plötsligt och överraskande. (skriken som grannarna hörde) Han kan ha lyckats föra bort henne levande från sin lägenhet, under knivhot eller pistolhot, och sedan tagit henne till den plats där han sedan band henne och mördade henne. För att sedan stycka henne.

För detta scenarie skulle han inte behöva någon hjälp. Det skulle även innebära att mordet var planerat. En handling utan riktigt motiv kanske. Bara någon sjuk längtan. Provade först på hunden?

Mordplatsen är inte lägenheten. Där har polisens hundar inte fått upp likspår eller teknikerna har hittat blod. Nej, jag tror att hon alltså levande under hot fördes till en plats där hon mördades. Sedan stack han till brorsan för att fixa ett alibi efter kl 21 genom att spela spel där. Styckningen borde ha varit jobbigt och tidskrävande och borde ha skett nästa dag i så fall. Eller kanske till och med samma natt efter att han hade lämnat brorsan.

Var är mordplatsen?
1) Ödestugan. Om mordet var planerat kan det ha varit ödestugan. I så fall var det förberett där med presenningar som skydd överallt. Det fanns visst krokar i taket för upphängning också. Det är även förklaringen till att kroppsdelar hittades i stugan och i dess närhet.
2) En bunker. Någon av bunkrarna i militärområdet borde ha varit en skyddad plats för ett sådant här mord. Ingen kunde höra skrik från dem. Och han kände till området väl. Kanske även någon hemlig plats där.

Alla kroppsdelar utom händerna har hittats. En tanke är att han av någon sjuk anledning tog dem med sig för att spara (frysa ner) kasta någonannanstans eller bränna upp.

Det enda som känns lite darrigt här är själva motivet. Varför?
Citera
2013-06-01, 11:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe

Har också letat men nu har tydligen sanningen stått i AB!!! Märkligt eftersom det är yppandeförbud.
Citera
2013-06-01, 11:23
Medlem
saltapinnars avatar
Hur nära vänner var KJ och VB.
Brukade hon ofta komma hem till honom.
Innan KJs FB stängdes ner för allmänheten kunde jag inte se att dom var vänner där iaf.
Fick nu bara en konstig tanke att kan detta vara planerat.
Kan det vara så illa att KJ sagt till VB att någon skulle komma dit vilket hon inte tyckte om,kanske var det därför hon gick därifrån.....Om hon nu gick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in