2013-06-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Med nu publicerat facit är det alldeles korrekt att mycket pekar mot KJ som GM. Det skulle förvåna oerhört om KJ inte befinns skyldig. Men på vilka grunder har folk här i tråden pekat ut KJ tidigare? Jo, en samling lösa rykten, privata gissningar och oförklarliga PM till vissa deltagare. De som pekat ut KJ som gärningsman har alltså gjort detta utan att ha haft torrt på fötterna. Och det behöver man inte vara en lallare för att kunna konstatera.

De flesta seriösa skribenter som trott på KJ:s inblandning, har från trådstart tills nu resonerat kring KJ i termer av högst sannolik och mycket trolig. Få har pekat ut honom med samma förbehållslösa, grundlösa och raljerande inställning som "jonkoping83" använder sig av i sina idiotiska inlägg.

"jonkoping83" har dessutom i den lilla mån denne försökt underbygga sina påståenden, hänvisat till statistik, och har då hävdat att statistik pekar på en okänd GM.
Citera
2013-06-01, 10:20
Medlem
norrlandskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Okki
Men här kom det aldrig något meddelande
Och hon skulle enligt en intervju vara hemma vid 21 den
Och den andra kl 19 alltså två olika tider som Mamman säger i tidningen Onsdag
Och Torsdag denna vecka i Norrlandskuriren
Om hon vad så punktligt..Varför reagerade dom inte snabbare ex att ringa runt
Bara tankar här.
Och oavsett i vilken form av chock man är i; loggar man in på sitt försvunna barns facebook och gillar/kommenterar grejer? Jag hade förstått om hon loggat in för att kolla meddelanden och eventuella "spår" om var hon kunde ha befunnit sig. Men att ta steget därifrån och göra så som hon gjorde. Väldigt märkligt!?
Citera
2013-06-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Jag tror att det finns en chans att han förde bort henne medan hon levde. Då har alltså inga likhundar kunnat göra en markering varken i hans hem eller i någon bil. Dessutom kan det här blodet som har hittats faktiskt finnas på någon trasa eller ett plagg. Det är väl i så fall detta han säger att han har en förklaring till. Det blir i så fall lite knepigare för åklagarna. Lättare om själva mattan i bagageutrymmet är nedsölad. Det blir mycket svårt att lämna en rimlig förklaring till.

Det kan också vara så att de råkade i gräl i lägenheten, och att skriken som någon granne hörde var från det. Sedan stormade BO iväg hemåt till fots - själv och vid liv. Hon skickar även SMS om att någon/något gjort henne sur.

KJ kan inte släppa grälet, utan följer efter henne och hinner ikapp någonstans runt de mer avskiljda vägarna på hennes väg hem. De fortsätter gräla, det blir fysiskt bråk och det går överstyr så hon dör.

Edit: Eller lite mer drastiskt.
Ett fysiskt närmande från KJ i hans lägenhet som hon stretade emot... det övergick i något slags våldtäktsförsök och hon skriker av det och stormar iväg med ett "jag ska anmäla dig din djävel...". Åter igen lämnar hon då lägenheten själv och kan texta SMS som ovan.
Han panikar några minuter efter och jagar efter henne med kniv för att tysta henne...
Senast redigerad av joffepoffe 2013-06-01 kl. 10:30.
Citera
2013-06-01, 10:23
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxig
Personen som lämnade uppgifterna till dig verkar inte ha koll. Enligt målöversikt för KJ hos Luleå tingsrätt finns inget brottmål i närtid, som gäller djurplågeri eller vad en sån händelse kan tänkas rubriceras som. Vad jag förstår ägde KJ hunden rätt nyligen, vilket innebär att målet kan inte heller ha rensats pga gallringsreglerna om äldre mål. (målöversikten visar endast dom två målen om god man samt det nu pågående rättsfallet om mord)
Slutsats: ingen rättegång om detta.

Om händelsen däremot skulle blivit polisanmäld känner jag inte till.
Jag kände själv att just den uppgiften lämnade ett par extra frågetecken, men jag kunde som sagt inte fråga vidare. Tror det är fullt möjligt att uppgiftslämnaren tänkte att en rättegång måste ha följt i kölvattnet efter polisanmälan och sålunda bara "slängde ur sig" det. .
Citera
2013-06-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Är du på riktigt eller trollar du bara? Fattar inte ens du att KJ är rökt nu?
Sant, KJ är definitivt rökt. Rent statistiskt så ska KJ vara GM och nu talar det mesta för att det faktiskt är så. Dock har det varit förvillande när så många rykten spridits om själva styckningen. Tror inte längre på att det hängt några ben i något tak eller att kniv-sticken bildat en symbol etc. KJ stack ihjäl VB och styckade henne för att lättare kunna göra sig av med kroppen. Ritual mord kan vi utesluta. Detta visade sig vara ett klassiskt "Pojkvän dödar Flickvän" fall.
Citera
2013-06-01, 10:26
Medlem
Quarrels avatar
NK: Var precis som vanligt
Citat:
Senaste gången var den 11 maj, en vecka efter Vatchareeya Bangsuans försvinnande. Deltagarna pratade då om vad som kunde ha hänt henne, men 22-åringen deltog inte alls i samtalet fast han var närvarande. [PE] visste inte då om 22-åringens relation till flickan och blev i efterhand förvånad över hans bristande reaktion.

–Han reagerade inte överhuvudtaget. Det är jättekonstigt tycker jag. Det var som att det var vilken dag som helst. Han var precis som vanligt, säger han.
Citera
2013-06-01, 10:28
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Precis. Han kollades innan han ens var misstänkt. Hundhistorien är just...en (obekräftad) historia. Tråden behöver sannerligen inga fler trådsanningar. Han skulle kunna ha blivit anmäld till länsstyrelsen men bevisligen gick det inte vidare.

Jag håller med dig till fullo, och om jag skulle ha skrivit ner vartenda märkligt rykte jag hört "på stan" hade jag lusat ner den här tråden alldeles vedervärdigt. Men det här sades av en person som av olika anledningar faktiskt har koll på vissa saker. Tydligen inte just det här med rättegång och där satte jag medvetet dit några frågetecken eftersom jag tyckte det i så fall borde varit bekräftat i tråden för länge sen.
Citera
2013-06-01, 10:30
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det skrevs ju något om att KJ jublat att åklagaren lagt ner något. Kan det ha varit så att han anmäldes för något brott gällande hunden, men åklagaren lade ner det och att det var det KJ jublade över? Hittar inte när hunden dog och när han skrev om att åklagaren lagt ner något.
Kan det väl mycket väl ha varit, nu när du skriver det kommer jag också ihåg att det stått något om detta i tråden. Visst var det på facebook han hade jublat?
Citera
2013-06-01, 10:32
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Kan det väl mycket väl ha varit, nu när du skriver det kommer jag också ihåg att det stått något om detta i tråden. Visst var det på facebook han hade jublat?
Ja jag har för mig att han skrivit på FB typ "Jippi åklagaren la ner" eller liknande. Det kanske handlade om hunden då
Citera
2013-06-01, 10:33
Medlem
Kommer han få livstid om han döms?
Citera
2013-06-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskan
Och oavsett i vilken form av chock man är i; loggar man in på sitt försvunna barns facebook och gillar/kommenterar grejer? Jag hade förstått om hon loggat in för att kolla meddelanden och eventuella "spår" om var hon kunde ha befunnit sig. Men att ta steget därifrån och göra så som hon gjorde. Väldigt märkligt!?

Jag här logga in på dotterns fb av misstag, autoinlogg, men jag har inte hennes lösenord. Och vore hon försvunnen hade fb varit det sista jag pysslat med! Min dotter är visserligen bara 14, men ens barn är ju alltid barn. Funderar på om de har annat sätt att se på det i Thailand: när Thai-granne flyttade fick min son, då 8 år, betalt för att passa 1-åring, ingen så ngt till mig förrän hon kom med betalningen!
Citera
2013-06-01, 10:34
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Kommer han få livstid om han döms?
Hahaha absolut inte! Han kommer få vård!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in