2013-06-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
"Ingen som hade tippat på detta"?!

Vi är många nu, som länge pekat på det sannolika i att KJ är rätt man!
Du har då fortsatt att, på ett raljerande och idiotiskt sätt gång på gång på gång envisas med att hävda att vi andra inget förstår och att fel GM är gripen.
Du har med samma frenesi argumenterat för att det hela skulle handla om en okänd galnings verk
Nu skriver vi 1 Juni och en månad har snart gått sedan VB försvann, KJ sitter häktad och man har hittad VB mördad o styckad och dessutom hittat Vatchare*yas blod i KJ:s bagageutrymme.

Personligen tycker jag du kan hoppa åt helvete!
Lallare.

Med nu publicerat facit är det alldeles korrekt att mycket pekar mot KJ som GM. Det skulle förvåna oerhört om KJ inte befinns skyldig. Men på vilka grunder har folk här i tråden pekat ut KJ tidigare? Jo, en samling lösa rykten, privata gissningar och oförklarliga PM till vissa deltagare. De som pekat ut KJ som gärningsman har alltså gjort detta utan att ha haft torrt på fötterna. Och det behöver man inte vara en lallare för att kunna konstatera.
Citera
2013-06-01, 10:06
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
smålandtintin och jag snackade om det tidigare i tråden. Mordet på Christian Larsson i Bollnäs och Greven Maximilian Kartaschevs styckande av Marita Pentinmäki, som med all sannolikhet var ett styckmord. Båda i genomkriminella miljöer, och medhjälparna var inte släkt med GM.
I CL-fallet så städade väl en lillasyster mordplatsen och mamman slängde sopor osv?

Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Hoppar in här helt utan att läsa ikapp vad ni skrivit senaste dygnet så jag vet inte om den här infon är gammal för tråden: Har fått bekräftat att KJ dödade sin hund. Han blev dessutom polisanmäld för det och det ska tydligen ha varit en rättegång (???). Han fick hjälp att "städa bort" hunden - av sin pappa.
Dessvärre är det ingen idé att komma med följdfrågor, jag fick infon i all hast "i smyg" och det var inte läge alls för mig heller att ställa ytterligare frågor, så jag vet inte hur han dödade sin hund eller vem som ska ha polisanmält honom. Men om det nu varit rättegång borde det väl gå att hitta bekräftelse på det via TR? Jag vet inte hur man gräver efter sånt och som sagt det kanske redan gjorts och varit uppe i tråden?
(Och NU ska jag läsa ikapp.)

Det skrevs ju något om att KJ jublat att åklagaren lagt ner något. Kan det ha varit så att han anmäldes för något brott gällande hunden, men åklagaren lade ner det och att det var det KJ jublade över? Hittar inte när hunden dog och när han skrev om att åklagaren lagt ner något.
Citera
2013-06-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxig
Personen som lämnade uppgifterna till dig verkar inte ha koll. Enligt målöversikt för KJ hos Luleå tingsrätt finns inget brottmål i närtid, som gäller djurplågeri eller vad en sån händelse kan tänkas rubriceras som. Vad jag förstår ägde KJ hunden rätt nyligen, vilket innebär att målet kan inte heller ha rensats pga gallringsreglerna om äldre mål. (målöversikten visar endast dom två målen om god man samt det nu pågående rättsfallet om mord)
Slutsats: ingen rättegång om detta.

Om händelsen däremot skulle blivit polisanmäld känner jag inte till.

Har KJ haft en diagnostiserad mental störning går en polisanmälan inte vidare till åtal och domstolsförhandling.
Citera
2013-06-01, 10:08
Medlem
kattnattens avatar
Apropå alibi, vet nån om det verkligen sades att MGM var hemma hos sin bror och spelade dataspel? Jag tänkte att det kanske bara var så att de spelade ihop. Då kan man ju lika gärna sitta på var sitt håll. Och då blir alibit inte lika övertygande?
Citera
2013-06-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Dom??

Dom = straff

...och inte.....

Dom = flera GM.
Citera
2013-06-01, 10:09
Bannlyst
OK de har hittat VB:s blod i bilens bagage. Hur skall han förklara det KJ? Näsblod? Nä fy fan det var dödsstöten för honom nu blir han dömd . 100% säker.
Citera
2013-06-01, 10:10
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Vi är många nu, som länge pekat på det sannolika i att KJ är rätt man!
Du har då fortsatt att, på ett raljerande och idiotiskt sätt gång på gång på gång envisas med att hävda att vi andra inget förstår och att fel GM är gripen.
Du har med samma frenesi argumenterat för att det hela skulle handla om en okänd galnings verk
Nu skriver vi 1 Juni och en månad har snart gått sedan VB försvann, KJ sitter häktad och man har hittad VB mördad o styckad och dessutom hittat Vatchare*yas blod i KJ:s bagageutrymme.

Personligen tycker jag du kan hoppa åt helvete!
Lallare.

Än är det inte över. Vad vi ser nu är något som är tänkt att rikta blickarna åt någon person. Titta ditåt och du ser vad du förväntas se, och medan du gör det så sker någonting i en helt oväntad del av situationen.

Blod har en tendens att dyka upp i någons bil, ganska lägligt med tanke på situationen.
Citera
2013-06-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Svartsjuka eller att hon väntade hans barn?

Den 28/4 la hon in klippet om förlossningen.
Den 28 startades ett fejjan konto av Mart*n Någ*t (i, o).
Den 3/5 avslutar han sina kommentarer med "bara dö". Tänkte först att han skrivit i fyllan, men 28/4 var en söndag. Var han berusad så var antagligen ingen amatör när det gäller drycker. Sen finns inga fler kommentarer. Kan även vara en psykotisk person som skrivit detta.

Inget händer förrän den 11/5 då dyker denna Mart*n upp på MPS-sida och tycker att "borde inte pojkvännen ha hämtat upp henne med bil". Inte lika svamligt skrivet och faktiskt en bra tanke. Den 11/5 var det som KJ deötog i Fallen Angel. Detta inlägg togs bort ungefär samtidigt som fynden i ödehuset hittades.

Kanske var det KJ som var i farten? Kanske hade VB meddelat honom något speciellt den 28:e?

Om man delar ett klipp som blivit ordentligt uppmärksammat, ang. hjälten, en polis som förlöser en kvinna i en taxi, är man gravid då? I så fall ska bli intressant att se reaktionerna när det blir dags för alla de killar som också delat klippet, ska föda.

Jag antar att du också har tittat på klippet han kommenterade?
Han är för övrigt ganska ny och rätt anonym på fejjan, så det går knappast att bilda sig en uppfattning om personen bakom.
Vissa saker blir väldigt konstiga om man rycker en liten bit ur ett sammanhang. Ungefär som bildmontaget som killen gjort, där han längtade efter sommar med glass, jordgubbar, bara ben, etc. Då rycker man benen ur sitt sammanhang och blir spaltmeter på FB.

Hur har det gått med sommarstugan? Avspärrningarna var kvar länge, men har kanske missat om de är borta. Med tanke på att de var där så länge, borde det väl ha funnits något intressant där?
Citera
2013-06-01, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Än är det inte över. Vad vi ser nu är något som är tänkt att rikta blickarna åt någon person. Titta ditåt och du ser vad du förväntas se, och medan du gör det så sker någonting i en helt oväntad del av situationen.

Blod har en tendens att dyka upp i någons bil, ganska lägligt med tanke på situationen.

Är du på riktigt eller trollar du bara? Fattar inte ens du att KJ är rökt nu?
Citera
2013-06-01, 10:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har KJ haft en diagnostiserad mental störning går en polisanmälan inte vidare till åtal och domstolsförhandling.

Åtalseftergift ? Belägg för detta ?
Citera
2013-06-01, 10:18
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag har skrev redan när bilarna beslagtogs av polisan att det var märkligt att den misstänktes bil stod parkerad inne i pappas garage. Markligt att köra in bilen i garaget när man besöker pappa, vad gjorde den där? Storstädning kanske?

Äsch det håller inte. Hade jag ett mediadrev efter mig skulle jag också köra in bilen i garaget, oavsett vad saken gäller. Adresserna var kända, likaså bilen.
Citera
2013-06-01, 10:19
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Trodde jag om Mats Alm också som är det enda mord jag följt så här tätt i ett forum som detta. Så vi får väl se vad för lögn han kört om blodet i bagageluckan och om den i vårt godtrogna land gör att bevisen inte räcker. Alms lögner gjorde att man nästan satt och skrattade när man läste om dem men ändå blev han inte fälld för mord.

Nu kan ju man notera att det inte var Alms lögner som räddade honom, utan att de aldrig kunde fastställa dödsorsak på LC. Hade man kunnat fastställa hur hon faktiskt dog så hade MA sannolikt åkt dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in