2013-06-01, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp. Han sitter maniskt och klöser/river bort hud på armarna.

Allvarligt talat är det nog lika bra att han lägget korten på bordet, medger åtminstone dråp och ser till att få hjälp. Det här kommer ju bara leda till elände när det blir utdraget.
Citera
2013-06-01, 00:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Nja fast det var väl "bara" händerna och benen som inte satt där det skulle? Jag antar hon hittades utan kläder men man vet aldrig.

Läste att 22-åringens försvarare menade att blod härrörande från offret påträffats - vilket borde vara en besvärande omständighet, och är besvärande i normalfallet - men som denne ansåg i detta fall kunde ges en naturlig förklaring då VB tränade kampsport och visst blodvite, t ex näsblod, hör till sporten och därför inte kan uteslutas komma från utövande av karate(?).

Advokatens uppgift är att anföra allt som går att anföra till skydd för sin klient, och vid en eventuell rättegång kan väl antas att försvaret i sin slutplädering påstår att ett ben som inte satt där det skulle kan avfärdas med att det lika gärna kan vara fråga om en misslyckad höft- eller knäledsoperation. Domstolarnas uppgift är inte att söka sanning, utan att värdera bevis. Blir intressant att följa det här.
Citera
2013-06-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Hur vet du att KJ lätt blöder och får blåmärken?

Oooookejj.. Jag börjar med att kontra den frågan. För på dig låter
det som en bekräftelse. Du kanske är vän med honom ?

Sen tillägger jag att detta var en teori eftersom han är
helt klart en jäkla tunnis. Tunna personer har ju rent fysiologiskt
lättare att få blåmärken
Citera
2013-06-01, 00:09
Medlem
norrlandskans avatar
Fick en rätt knäpp tanke som dök upp från ingenstans egentligen. Den gäller VB's mamma. Varför satt hon och gillade grejer från VB's facebookanvändare efter att hon anmälts försvunnen?
Ville hon kanske att polisen skulle tro att hon var i livet? rikta tankarna från brott, så att alla bevis kunde undanröjas på ett bra och säkert sätt? Kan det inte vara så att om VB nu var gravid, som ryktet påstår, att familjens tro/religion såg alla de synder hon begått (sex utom äktenskap, gravid OCH skulle begå dödssynden abort) fick familjen att ta saken i egna händer. Sona det brott hon begått (inför deras gud) och faktiskt, ta bort henne? Jag vet att det låter sjukt. Men någonting inom mig känner att det inte alls är så jävla säkert att det är rätt person de häktat. Jag tror att polisen känner stor press iom all negativ kritik de fått motta, rykten har pekat ut vår nuvarande GM hela tiden. Även om polisen aldrig bekräftat att han är han, så vet ju hela stan vem det är. Grannar lägger ut bilder på instagram av tekniker som donar på utanför och hans stackars familj.. de är nästan lika mycket offer i denna härva, som VB's familj är, om de är oskyldiga. Så fruktansvärt.
Dessutom vettefan hur tillförlitliga endel vittenesmål är. Att det kommer in två veckor efter försvinnandet, att "men.. jag hörde nog lite skrik i trapphuset den där lördan..!" -jamenar.. hur tillförlitligt är det? Ni skulle testa bo i Boden dessa dagar. Oh. My. God.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Läste att 22-åringens försvarare menade att blod härrörande från offret påträffats - vilket borde vara en besvärande omständighet, och är besvärande i normalfallet - men som denne ansåg i detta fall kunde ges en naturlig förklaring då VB tränade kampsport och visst blodvite, t ex näsblod, hör till sporten och därför inte kan uteslutas komma från utövande av karate(?).

Advokatens uppgift är att anföra allt som går att anföra till skydd för sin klient, och vid en eventuell rättegång kan väl antas att försvaret i sin slutplädering påstår att ett ben som inte satt där det skulle kan avfärdas med att det lika gärna kan vara fråga om en misslyckad höft- eller knäledsoperation. Domstolarnas uppgift är inte att söka sanning, utan att värdera bevis. Blir intressant att följa det här.

Om blodet kommer från den lilla fläcken utanför lägenheten så har polisen problem.
Den hittades alltså tredje eller fjärde gången polisen var där. Utanför lägenheten. När halva Sverige visste vem som satt i förvar.
En någorlunda vettig advokat påpekar så klart att någon kan placerat spåret där när misstanken blev känd. Eller att det kan komma från en annan mindre skada.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Om man klöser och river bort huden räknas det som självskadebeteende och man behöver bandage för att undvika infektioner.

Ytligt självskadebeteende är det en form av, men det är det förmodligen inte här då hade nog advokaten talat om detta i detalj. Han benämnde det som självskadebeteende. Och har man dessutom lotsats till rättspsyk efter bedömning av läkaren, så finns det orsaker till det. Ett självmord i en cell vill man inte vara med om. Han kan vara självmordsbenägen vilket i sig inte är ovanligt beroende på situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Om blodet kommer från den lilla fläcken utanför lägenheten så har polisen problem.
Den hittades alltså tredje eller fjärde gången polisen var där. Utanför lägenheten. När halva Sverige visste vem som satt i förvar.
En någorlunda vettig advokat påpekar så klart att någon kan placerat spåret där när misstanken blev känd. Eller att det kan komma från en annan mindre skada.

Tyvärr det va i det senaste laget och de här analyserna va inlämnade före dessa fläckarna utanför dörren. Mer analyser är inskickade och man väntar in fler prover.,
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Om man klöser och river bort huden räknas det som självskadebeteende och man behöver bandage för att undvika infektioner.

En på tråden kommer att få svårt att sova när vi beskriver ev hudproblem hos KJ. Denna person har erhållit pm.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
GM har knappast haft medhjälpare under gärningen, men det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand även vid grova brott.
Dock oftast i kriminellt belastade familjer. Det förhållningssätt som majoriteten i Linda Chen-tråden tyckte sig uppfatta från familjen Alm var anmärkningsvärt.
Citera
2013-06-01, 00:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men hur vet du om när detta är gjort? Har du konkreta underlag på det.
Är det samma kategoriska uttalanden som innan då du påstod att man inget skulle få veta på presskonferensen i dag om bevis, och du menade också att han kanske inte skulle häktas.
I så fall med facit på hand stämmer inte dessa påståenden.
Så frågan är när skadade han sig själv vet du det?
Det här är inget kategoriskt uttalande.
Citat:
Inte helt och hållet oskyldig? Kan man vara delvis oskyldig?

Förvänta dig inte för mycket av presskonferensen. Det kommer knappast att nämnas några bevis.
Och så här skrev jag om möjligheten till omhäktning.
Citat:
Domstolen kan göra en annan bedömning än åklagaren.
Så med facit i hand stämmer mina påståenden, inte dina förvrängningar.
Citera
2013-06-01, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskan
Fick en rätt knäpp tanke som dök upp från ingenstans egentligen. Den gäller VB's mamma. Varför satt hon och gillade grejer från VB's facebookanvändare efter att hon anmälts försvunnen?
Ville hon kanske att polisen skulle tro att hon var i livet? rikta tankarna från brott, så att alla bevis kunde undanröjas på ett bra och säkert sätt? Kan det inte vara så att om VB nu var gravid, som ryktet påstår, att familjens tro/religion såg alla de synder hon begått (sex utom äktenskap, gravid OCH skulle begå dödssynden abort) fick familjen att ta saken i egna händer. Sona det brott hon begått (inför deras gud) och faktiskt, ta bort henne? Jag vet att det låter sjukt. Men någonting inom mig känner att det inte alls är så jävla säkert att det är rätt person de häktat. Jag tror att polisen känner stor press iom all negativ kritik de fått motta, rykten har pekat ut vår nuvarande GM hela tiden. Även om polisen aldrig bekräftat att han är han, så vet ju hela stan vem det är. Grannar lägger ut bilder på instagram av tekniker som donar på utanför och hans stackars familj.. de är nästan lika mycket offer i denna härva, som VB's familj är, om de är oskyldiga. Så fruktansvärt.
Dessutom vettefan hur tillförlitliga endel vittenesmål är. Att det kommer in två veckor efter försvinnandet, att "men.. jag hörde nog lite skrik i trapphuset den där lördan..!" -jamenar.. hur tillförlitligt är det? Ni skulle testa bo i Boden dessa dagar. Oh. My. God.

Hur ofta tror du att thailändska tjejer som har en egen farang ser problem i att deras vuxna dotter knullar runt?
Så till den grad att man mördar?
Citera
2013-06-01, 00:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Dock oftast i kriminellt belastade familjer. Det förhållningssätt som majoriteten i Linda Chen-tråden tyckte sig uppfatta från familjen Alm var anmärkningsvärt.

Ja visst det är mer ett beställningsjobb i kriminella kretsar. Har vi något styckmord där man haft medhjälpare i Sverige?
Citera
2013-06-01, 00:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Det var lite ironiskt, ledsen om det blev otydligt. Jag menade inte Norrland. Jag vet att det är väldigt väldigt stort. Men min första fråga kvarstår. Är det MBs son AB i filmen och känner han KJs kompis frälsarn?

Ja annars är det AB:s dubbelgångare och ja de känner säkerligen varandra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in