2013-05-31, 21:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilization
Åkesson var faktiskt bra idag mot Ullenhag och det var främst för att han inte som vanligt hamnade i defensiv försvarsposition. Som oppositionsparti ska man gå på offensiven och attackera sin motståndare.

Annars är tyvärr Åkesson inte någon duktig retoriker och debattör. Detta är bara ett kort som hans motståndare spelar. "Åkesson är en så himla bra debattör så det är därför han vinner debatten och allt han säger låter bra". Nej han är ingen lysande debattör och anledningen till att han vinner debatten är för att hans politik är den enda förnuftiga. De han debatterar emot är ju helt verklighetsfrånvända.

Tänk er om debatten var om huruvida tomten finns och SD var det enda av partierna som ansåg att han ej fanns. Klart som fan Åkesson skulle vinna debatter..

Åkesson har varit bra men det behövs en starkare och ny ledare nu som är vassare retoriskt och är mer karismatisk.
Igår hade jag hållit med om allt du sagt, men om Åkesson fortsätter så här är han nog det bästa alternativet. Almqvist var grym och Kasselstrand är bra men lite ung. Några andra alternativ finns inte. En aggressiv och offensiv Åkesson är i alla fall dubbelt så bra som den mjäkiga skuggan vi sett den senaste tiden.
2013-05-31, 21:45
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakus
Funderade lite på det här med "upploppen i Husby". Varför sker det nu? Kan det vara iscensatt av SD-motståndare för att invandringsproblematiken ska ältas nu och sedan hinna bli uttjatad och inaktuell lagom till valrörelsen 2014? Att man helt enkelt genom dessa upplopp försöker punktera invandringsfrågan till valet?

Ni som har bättre koll. Är det möjligt att det är så?

Nej det är vår ,och blattarna vill ha action och "skoj"
inget svenskt parti tjänar på den här idiotin utom SD ,som kan säga vad var det jag sa?,men Även SD förlorar så tillvida att dom inte kan mangla ut sin planerade politik,och att extremare grupper kan kritisera Sd för att vara för försiktiga..
2013-05-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja jag har aldrig sett Jimmie bättre, det är precis så här de andra partierna ska tas, upplyftande att se. Nu pratas det faktiskt invandring och ingen sketen metadebatt, och ansvaret läggs på dem som faktiskt har ansvaret, men inte vill ta det.

Kan bara hålla med. Jimmie Åkesson har aldrig varit bättre än nu i debatten mot ullenhag.
Fortsätter Åkesson så här så måste jag omvärdera mina 8,6% som jag gett SD som prognos inför valet 2014. En offensiv Åkesson och ett kompromisslöst SD har under rätt förutsättningar möjlighet att hamna på 12 till 15% i valet 2014.
2013-05-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
När jag sa till mina bekanta att jag röstat på SD blev många, framförallt kvinnor, bestörta. De tror ännu att ett parti som MP är vägen framåt. De anser inte att etniska och kulturella skillnader finns. De anser att ett utbyte av etniska svenskar mot afrikaner och asiater är höjden av framsteg. De anser att svenska traditioner och svenska värderingar bör ge vika för bilbränder, våld och utslagning.
Du måste ha väldigt märkliga bekanta.
Man kan undra vilken socialgrupp du tillhör.

Borde inte Ipsos komma idag?
Senast redigerad av lantis60 2013-05-31 kl. 22:18.
2013-05-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilization
Åkesson var faktiskt bra idag mot Ullenhag och det var främst för att han inte som vanligt hamnade i defensiv försvarsposition. Som oppositionsparti ska man gå på offensiven och attackera sin motståndare.

Annars är tyvärr Åkesson inte någon duktig retoriker och debattör. Detta är bara ett kort som hans motståndare spelar. "Åkesson är en så himla bra debattör så det är därför han vinner debatten och allt han säger låter bra". Nej han är ingen lysande debattör och anledningen till att han vinner debatten är för att hans politik är den enda förnuftiga. De han debatterar emot är ju helt verklighetsfrånvända.

Tänk er om debatten var om huruvida tomten finns och SD var det enda av partierna som ansåg att han ej fanns. Klart som fan Åkesson skulle vinna debatter..

Åkesson har varit bra men det behövs en starkare och ny ledare nu som är vassare retoriskt och är mer karismatisk.

Fast nu är det ju så att runt 90% av svenskar verkar tro på tomten. Tomten behöver bara lite mer bidrag, fritidsgårdar och bli utsatt för mindre rasism från oss svenskar för att han verkligen ska lyckas och visa sin fulla potential.
2013-06-01, 00:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Den här mer aggressiva stilen som först Jomshof, sedan Söder och nu Åkesson körde är helt klart ett vinnande koncept. Det såg man om inte annat så idag när Ullenhag ungefär halvvägs in fattade att det var en ny Åkesson han mötte, en Åkesson som attackerade utifrån något slags moralisk indignation. Ullenhag försökte då ge tillbaka med samma mynt men det fungerade rätt dåligt då det är helt omöjligt att skylla kravallerna på SD.

I och med det är det öppet mål för SD. Det som tidigare varit SD:s problem, moralen kring invandring, har nu omvänt blivit partiets starka kort. Det hade jag fan i mig inte väntat mig så snart. Trodde det skulle ske först efter valet 2014. Det händer mycket nu.
2013-06-01, 09:47
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Svd ledare instämmer med SD och Jimmie Åkesson i det mesta.

Svd 1 juni 2013 Ivar Arpi Ledarskribent
Kriminella tjänar på kravallerna
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/kriminella-tjanar-pa-kravallerna_8229704.svd
"Händelserna som får medierna att hopas i förorterna pågår dock i mindre skala hela tiden."

"mer skattepengar är inte lösningen"

"upprättats parallellsamhällen."

"maktkamp mot staten."

"bruksorter i Sverige med liknande siffror, men där lyser upploppen med sin frånvaro."

"majoritetssamhället och polisen som en fiende."

Fast Ivar Karpi är för massinvandring, han ser den som Sveriges räddning. Jag har lite svårt att ta sådana här insändare på allvar.
2013-06-01, 09:56
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jag ser en pånyttfödd Åkesson i fredagens Gomorron Sverige. Skolpojken och floskelrunkaren Knullenhag blir totalt överkörd. Han hade nog inte väntat sig en sådan aggressivitet från Åkesson. Han känner sig väldigt pressad och därmed framträder hans ynklighet!

Javisst, nu har Ullenhag skitit i det blå skåpet

Jag ser fram emot kommande opionsundersökningar, det känns som att SD har vind i seglen trots att MSM gör ALLT för att smutskasta SD.
2013-06-01, 13:21
Medlem
Furbo-mans avatar
När SD får 15 % i en undersökning kommer de tangera en miljon väljare. En milstolpe. Kommer säkerligen hända inom en snar framtid. Sentio har varit uppe och nosat på 13-14 %.
2013-06-01, 14:52
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I och med det är det öppet mål för SD. Det som tidigare varit SD:s problem, moralen kring invandring, har nu omvänt blivit partiets starka kort. Det hade jag fan i mig inte väntat mig så snart. Trodde det skulle ske först efter valet 2014. Det händer mycket nu.
Jo exakt !!
Verkligheten har kommit i kapp mycket tidigare än förväntat,å andra sidan har ju blatteimporten varit extrem den här mandatperioden.
Att sd kommer att öka upp i de siffror vi bara kunde drömma om för något år sedan är tämligen klart,men frågan är om det i dag finns någon övre gräns egentligen?
2013-06-01, 15:25
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furbo-man
När SD får 15 % i en undersökning kommer de tangera en miljon väljare. En milstolpe. Kommer säkerligen hända inom en snar framtid. Sentio har varit uppe och nosat på 13-14 %.

15% är ännu mer. Om vi har 9,5 miljoner i landet så blir det hela 1.425.000.
Redan vid 10% är det alltså 950.000 som tänker rösta SD.
Senast redigerad av RingRing2014 2013-06-01 kl. 15:28.
2013-06-01, 15:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men det där är ju också det sjukaste med hela svenska debatten, antingen är man nyliberalt för i princip fri invandring eller så är man dödsnazist. Den här polariseringen (och de facto extremismen) kommer ju, inser alla med hjärna, snart slå tillbaka på dess upphovsmän - och vika de är vet vi ju alla redan.

Alltså, man är inte dödsnazist för att man vill stoppa massinvandringen. Det är som att säga att man syndar mot Gud om man propagerar för preventivmedel som skydd mot könssjukdomar och oönskade barn. Vi hade inte befunnit oss i den här situationen om inte invandringen varit ett förbjudet område. Just nu är problemen så överväldigande att man bara har två val: fortsatt massinvandring och kollaps eller stoppad massinvandring och lång väg tillbaks till dit vi var innan. Här finns inget mellanting. Det fanns det för 20 eller 25 år sedan. Inte idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in