Tror att ansiktet är täckt för att åskådarna ska slippa se en helt galen person... eller att han ska slippa skylta med det. Ja, att de har rätt man kan man inte betvivla, han verkar bete sig som ett vildsint monster och behandlas därefter...
Ansiktet är täckt bara för att han är ännu i lagens mening oskyldig. Bara misstänkt på sannolika skäl. Skulle han komma utan huva skulle ju media smattra på med sina kameror och sprida bilder på en kanske till slut oskyldig person.
Så fattar jag det som iallafall varför de ofta bär huva.
Att "ha Aspergers syndrom" är inte av eller på, svart eller vitt - du kan befinna dig lågt, högt eller mittemellan på skalan. Självklart påverkar det förmågan att planera och de exekutiva funktionerna men det utesluter inte en sådan här handling. -Dessutom så tycker jag inte att det här är så planerat utan mer uppstyrt i efterhand. Jag tror att han har fått hjälp efteråt, när han av någon anledning råkat döda henne. Vidare tror jag att polisen just nu spanar på någon som de hoppas "ska göra bort sig"
Om du kollar bakåt i tråden så var det en som tagit fram dessa uppgifter. Vill minnas att det främst var betygen han inte fick godkänt för. Har man pnr så är det bara att kolla.
Tillägg: Vill minnas att det var varför han nekades av Hemvärnet
Varför han inte kom med i hemvärnet va väl för att han inte ansågs kunna hantera vapen.
Några frågor till er i tråden med kunskap i ämnet psykos.
Om KJ var under psykos under själva mordet och
efterföljande styckning, kan han varit så "klar" i
huvudet att han tänkte på att undvika lämna spår
efter sig i alla moment han utför? Psykos för mig
verkar vara totalt kaos i hjärnan. Mer att man bara
handlar utan någon direkt plan eller möjlighet att
förstå för stunden detaljers betydelse. Som t.ex. att
undvika att lämna spår.
Tack på förhand.
Varför han inte kom med i hemvärnet va väl för att han inte ansågs kunna hantera vapen.
Eller så var orsaken en helt annan.
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Återkommer till frågan om KJ:s gymnasieutbildning. Av antagningsbeskedet från Hemvärnets GMU, 2013-04-25, framgick det att KJ saknade vissa gymnasiebetyg. När frågan diskuteras tidigare i tråden var det ej känt i vilket/vilka ämnen som det saknades behörighet i.
KJ saknade GMU-behörighet för tre gymnasieämnen av de fyra som krävs.
KJ gick ut nian 2007. Han har därefter som bekant inte gått vanligt gymnasium, men däremot på Övertorneås folkhögskola, där han enligt avgångsintyget 2009 inte nådde målen i flera kurser, som t ex ma, sv, engelska och naturkunskap. Han har dock nått målen i en kurs inom samhällskunskap, som bör kunna motsvara gymnasiets Samhällskunskap A.
Sen har han sökt till Vuxenutbildningen och skulle ha börjat plugga med syfte att få grundläggande gymnasiehörighet, med start januari 2012, men har inte fullföljt detta.
KJ saknar alltså grundläggande gymnasiebehörighet.
Behörighet saknas t ex i ämnena Engelska A, Svenska A, Svenska B, Matematik A, Naturkunskap A.
I slutbetyget från årskurs 9 fick KJ betyget G i engelska, svenska, matematik, biologi, fysik, kemi.
Vet alltså inte riktigt vad den här vännen Carl menade, när han i Efterlyst sa att KJ skulle ha bra betyg. Förvisso VG i Bild samt Slöjd, men G i resten. Men allt är ju relativt och det är ju inte dåligt, KJ fick ju minst godkänt i allt.
Svårt att förstå varför KJ ändå sökte till hemvärnet våren 2013 när antagningskraven är tydliga: man ska ha godkänt i Matematik A
Svenska A
Engelska A
Samhällskunskap A
Dvs antagningskraven formuleras tydligt på Försvarets informationssida - ändå söker KJ, utan att först ha kompletterat de gymnasiala studierna, vid upprepade tillfällen till GMU.
Försöker bara få en bild av den mordmisstänkte KJ, kapaciteten att planera och genomföra saker mm.
undvika att lämna spår.
Tack på förhand.
Ja om psykosen består i att han är i ex krig, eller agent och måste dölja bevis
Han kan ha haft vanföreställningar och agera på det.
Ingen som tycker det är konstigt att sista mobilsändningen var i närheten av MB:s och AN:s bostad? Vad gjorde de så pass söder vid det tillfället? Finns det något annat i närheten där?
Nu måste jag fråga. Det finns ju en kompis som är nämnd, Rob*n. Han som bl. a. postade en "satanist film" (bara skämt skulle jag säga) på fejjan men också en kompis till KJ. Här är en annan film från hans sida, är inte det den beryktade AB? (Kanske är det så att alla känner varandra i Norrland.)
Är det någon som vet vad VB har gjort för gå ett sådant här hemskt öde till mötes? Han måste ju ha hatat henne något våldsamt mycket. Sa hon emot ett ligg och KJ flippade ur eller vad fan kan ha hänt?
Kj hade ingen koppling till AN vad jag har förstått. Annars kan ju hon ha sagt något i stil med att ja får du bort henne från det här jordelivet så är du min hjälte eller något i den stilen.
Svartsjuka eller att hon väntade hans barn?
Den 28/4 la hon in klippet om förlossningen. Den 28 startades ett fejjan konto av Mart*n Någ*t (i, o).
Den 3/5 avslutar han sina kommentarer med "bara dö". Tänkte först att han skrivit i fyllan, men 28/4 var en söndag. Var han berusad så var antagligen ingen amatör när det gäller drycker. Sen finns inga fler kommentarer. Kan även vara en psykotisk person som skrivit detta.
Inget händer förrän den 11/5 då dyker denna Mart*n upp på MPS-sida och tycker att "borde inte pojkvännen ha hämtat upp henne med bil". Inte lika svamligt skrivet och faktiskt en bra tanke. Den 11/5 var det som KJ deötog i Fallen Angel. Detta inlägg togs bort ungefär samtidigt som fynden i ödehuset hittades.
Kanske var det KJ som var i farten? Kanske hade VB meddelat honom något speciellt den 28:e?
Finns det ngn mer GM så skulle nog KJ sjungit ut, om det inte handlar om bästa kompisen eller familjen.
Eller ngn an är rädd för.
Personer med AS har ofta svårt att ljuga. Och förstår inte alltid vikten med att ljuga därför problem med socialt samspel.
Psykopati, antisocial personlighetsstörning däremot där är ljuga inget konstigt.
Däremot kan en person med AS fortsätta hävda sin oskuld pga de inte ser att de gjort något fel. Men hålla tyst..nej
undvika att lämna spår.
Tack på förhand.
Brottet skedde antagligen när han var psykotisk, Tror att psykosen började klinga av allt eftersom. Troligtvis började han städa när det värsta av vanföreställningarna hade lagt sig. Finns mycket som tyder på att han varit vid ödhuset dagarna innan fynden gjordes och då var han nog i ganska skapligt skick vad gäller psykosen.