2013-05-31, 22:44
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad som är viktigt att hitta är brottsplatsen, någon sådan har inte hittats varken i bostaden eller sommarstugan, att brottsplatsen fanns där kroppsdelar hittades är inte logiskt och inget sådant har konstaterats.
De här kroppsdelarna måste ha transporterats till fyndplatsen och den bil som varit tillgänglig för den häktade har sannolikt undersökts mycket noggrant, men ingenting har hittats.
Sedan kommer motivet in i bilden som också är viktigt, i VB s fall är svartsjuka det mest logiska motiv, att det fanns någon annan man med i bilden.

Det kan ha varit någon annan man, som var mycket intresserad av VB, men blev avvisad och den mannen hämnades med att mörda VB.
Ett sådant liknande fall inträffade tidigare bland gäststudenter i 20 års åldern i Sverige.

Mycket tyder på att det är fel person som sitter häktad och är misstänkt för mordet på VB.

Du vet inte alls vad som har hittats eller inte, vad tycker du det är som indikerar att fel
person är häktad?
Citera
2013-05-31, 22:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
"-Det är inte enbart blodanalysen utan en hel rad resultat som ligger till grund för häktningsframställan, säger Anna Bergström (kammaråklagare )

"-Vi har bara en misstänkt men vi utesluter inte att det kan finnas en medgärningsman, säger kammaråklagare Anna Bergström."

En hel rad resultat? Undra vad det kan vara.

Medgärningsman... Hade KJ några eller någon riktigt nära bra vän?(behöver inte veta namn)

Mobiltrafik, datortrafik, vittnen, resultat av spaningar av olika slag, fynd på brottsplatsen/brottsplatserna etc
Citera
2013-05-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lozarenta
Någon nämnde en broder, DJ. Äldre?
Pundar KJ?
Eller finns det flera i Boden med initialerna OCH smeknamnet Kibba?

En bekant till mig brukade för några år sen punda med en KJ och är det nu samma person, som ska ha en äldre bror, så upplevde hon honom obehaglig redan då.
Finns tydligen en Kibba till...tror KJ har en äldre och yngre bror
Citera
2013-05-31, 22:49
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Tänkte på det.. under minnesstunden som hölls i Boden för VB.. kanske polisen skulle kolla vilka som var där?

Det hoppas jag att de har gjort. Här är knappt 50 bilder från den tillställningen.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.569773373083631.1073741863.100001529210190& type=1
Citera
2013-05-31, 22:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Finns tydligen en Kibba till...tror KJ har en äldre och yngre bror

Finns en som bott i H*rads/Svartl* också.
Citera
2013-05-31, 22:51
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lozarenta
Någon nämnde en broder, DJ. Äldre?
Pundar KJ?
Eller finns det flera i Boden med initialerna OCH smeknamnet Kibba?

En bekant till mig brukade för några år sen punda med en KJ och är det nu samma person, som ska ha en äldre bror, så upplevde hon honom obehaglig redan då.

DJ är yngre och känns väldigt reko.
Citera
2013-05-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag vet inte hur det fungerar för de som inte får göra lumpen men får de någon sorts utlåtande om varför man inte är lämplig? Jag har ju gjort lumpen och vet ju att mönstringen innehöll alla möjliga tester både fysiskt och psykiskt plus att man fick träffa och prata med en psykolog. Det borde ju finnas ett utlåtande om KJ varför han inte antogs. Men kanske är sekretess?

Jag misstänker att man får begära ett utlåtande från Pliktverket. Inget som är offentligt eller kan fås fram såvida inte polisen beslagtar det hemma hos honom och det finns med i FUP:en.
Citera
2013-05-31, 22:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Jag misstänker att man får begära ett utlåtande från Pliktverket. Inget som är offentligt eller kan fås fram såvida inte polisen beslagtar det hemma hos honom och det finns med i FUP:en.

Om du kollar bakåt i tråden så var det en som tagit fram dessa uppgifter. Vill minnas att det främst var betygen han inte fick godkänt för. Har man pnr så är det bara att kolla.

Tillägg: Vill minnas att det var varför han nekades av Hemvärnet
Citera
2013-05-31, 23:01
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Uj, han har alltså händerna fastlåsta vid varandra, och dessa är i sin tur fastlåsta vid ett midjebälte. Inte ofta man ser sånt, har faktiskt aldrig sett något liknande. Han anses alltså kunna vifta en hel del med armarna trots att händerna är fjättrade i handbojor...

Tror att ansiktet är täckt för att åskådarna ska slippa se en helt galen person... eller att han ska slippa skylta med det. Ja, att de har rätt man kan man inte betvivla, han verkar bete sig som ett vildsint monster och behandlas därefter...

Jag är väldigt trött på din okunskap.

Det är mycket vanligt med denna typ av handbojor kombinerat med bälte skulle jag vela påstå, absolut inget ovanligt.
Citera
2013-05-31, 23:02
Bannlyst
Är det någon som vet vad VB har gjort för gå ett sådant här hemskt öde till mötes? Han måste ju ha hatat henne något våldsamt mycket. Sa hon emot ett ligg och KJ flippade ur eller vad fan kan ha hänt?

Kj hade ingen koppling till AN vad jag har förstått. Annars kan ju hon ha sagt något i stil med att ja får du bort henne från det här jordelivet så är du min hjälte eller något i den stilen.
Citera
2013-05-31, 23:05
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Är det någon som vet vad VB har gjort för gå ett sådant här hemskt öde till mötes? Han måste ju ha hatat henne något våldsamt mycket. Sa hon emot ett ligg och KJ flippade ur eller vad fan kan ha hänt?

Kj hade ingen koppling till AN vad jag har förstått. Annars kan ju hon ha sagt något i stil med att ja får du bort henne från det här jordelivet så är du min hjälte eller något i den stilen.

Är han tillräckligt störd behövs inget hat mot henne. Det räcker att hon var "snäll", lägre stående (enl. honom) och ett lätt byte.
Citera
2013-05-31, 23:05
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
"-Det är inte enbart blodanalysen utan en hel rad resultat som ligger till grund för häktningsframställan, säger Anna Bergström (kammaråklagare )

"-Vi har bara en misstänkt men vi utesluter inte att det kan finnas en medgärningsman, säger kammaråklagare Anna Bergström."

En hel rad resultat? Undra vad det kan vara.

Medgärningsman... Hade KJ några eller någon riktigt nära bra vän?(behöver inte veta namn)

Jag har också varit inne på att det kan finnas någon mer inblandad, trots att statistiken säger annorlunda.
Kan det till och med vara så att det är KJ som är medgärningsmannen och någon annan som har dragit in KJ i detta? Om åklagaren säger att det kan vara två så är även den teorin möjlig.

Nu lär man inte få veta så mycket mer förrän det är dags att förlänga häktningen nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in