2013-05-31, 21:07
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macaroni81
tack för förtroendet

1. Jag vet inte.. jag tror det finns svartsjuka /droger inblandade eftersom jag tror att man behöver vara riktigt påknarkad för att klara av detta dåd..
Evt att han som nämnts blivit indragen i detta på nåt vänster..

2. Om KJ har AS/Adhd så är han svinigt dålig på att planera..
då sker saker per impuls oftast iaf..så är det för mig.
Ofta kan man ha en kombi av adhd/add och As. Men det vet ni kanske redan.
Jag kan tala om för dig och er andra att jag har både ADHD och AS och macaroni81 har helt rätt i det hon säger angående detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Anledningen till att advokaten berättar om KJ's psykiska ohälsa kanske kan vara ett försök att få allmänhetens medlidande för hans klient? Typ "se så ledsen han är, oskyldig och allt"...

Men nej, är man oskyldig så ser jag ingen anledning till självskadebeteende. Jag har själv haft dessa problem och gjorde det väl aldrig utan anledning. Ofta är det väl för att häva ångesten eller för att straffa sig själv. Varför ska man vilja skada sig själv när man vet att man inte gjort något?

Kan tala av egen erfarenhet (om jag får???). Man skär sig för att flytta ångesten från själen till kroppen. tex vid panik och att man känner sig trängd, uppstressad. Han kan m a o lida av borderline + ADHD + AS.. om man nu får anta det.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Anledningen till att advokaten berättar om KJ's psykiska ohälsa kanske kan vara ett försök att få allmänhetens medlidande för hans klient? Typ "se så ledsen han är, oskyldig och allt"...

Men nej, är man oskyldig så ser jag ingen anledning till självskadebeteende. Jag har själv haft dessa problem och gjorde det väl aldrig utan anledning. Ofta är det väl för att häva ångesten eller för att straffa sig själv. Varför ska man vilja skada sig själv när man vet att man inte gjort något?
Du har erfarenhet av dig själv, och tror att alla är likadana. Men är de det? Vet du det? Kan man ha självskadebeteende för att man är oskyldigt misstänkt för ett grovt brott?
Citera
2013-05-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Jag kan tala om för dig och er andra att jag har både ADHD och AS och macaroni81 har helt rätt i det hon säger angående detta

Tack Du verkar trevlig. Som adhd:are så gillar man folk som inte bara slänger skit på allt o alla

Min andra teori ang KJ är att nån har en hållhake på honom..
men att han inte varit huvudperson i detta drama..

Om KJ avslöjar huvudperson/erna så kommer de avslöja nåt han gjort..
De är iaf fler än en på detta och det kan också vara på samma nivå som Bollnäsmordet... att det är droger, pengar mm inblandat...

Som adhd:are är självmedicinering OFTA inblandat (droger, alkohol, andra missbruk).. och speciellt vid frustration INNAN man fått en diagnos.
Citera
2013-05-31, 21:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
JAG hittade kvinnan genom att söka på Mic*e B*rg...
Denna kvinna varnade för honom i SIN BLOGG.... blev nyfiken o läste.. skickade den hit som ett FÖRSLAG för er experter att kolla.. men sorry...!!

MB är inte aktuellt, så förstår inte varför du ska söka på han.
Vill du börja träna karate med han eller vadå.
Ett klart hetare spår vore isåfall KJ´s polare, lägg ner tid och sök på det istället.
Citera
2013-05-31, 21:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
tack för förtroendet

1. Jag vet inte.. jag tror det finns svartsjuka /droger inblandade eftersom jag tror att man behöver vara riktigt påknarkad för att klara av detta dåd..
Evt att han som nämnts blivit indragen i detta på nåt vänster..

2. Om KJ har AS/Adhd så är han svinigt dålig på att planera..
då sker saker per impuls oftast iaf..så är det för mig.
Ofta kan man ha en kombi av adhd/add och As. Men det vet ni kanske redan.

Rätt svar: Hade knappast hänt någon annan, utan mordet och styckningen var förknippat med att personen i fråga var VB.

Nä, det är inget facit - bara vad jag tror.

Nästa fråga:

Om han nu var påverkad av droger, var han det när gick med på eftersöken med MPS och deltog i Fallen Angel den 11/5 också?

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Nu blir det inga mer frågor!
Citera
2013-05-31, 21:12
Bannlyst
Gokväll gott folk. Har varit borta från nyheter,tv, radio och internet hela dagen.
Vore tacksam om någon kunde sammanfatta vad som hänt idag. Kollade ABs clip med åklagaren , och kanske det täcker vad som hänt av vikt? Han är häktad på sannolika skäl, men ingen mer info?
Det med substans, tack. Inte foliehattars satanist- ritualmordsteorier/karateknullarens vänsterprassel etc etc.

Tackar.
Citera
2013-05-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har erfarenhet av dig själv, och tror att alla är likadana. Men är de det? Vet du det? Kan man ha självskadebeteende för att man är oskyldigt misstänkt för ett grovt brott?
Givetvis kan man det då det är ångest relaterat. Om man är oskyldig kan man ha ångest, även då man är skyldig. Detta är ingen infikation mer än dåligt psykiskt mående som kan utlösas av olika faktorer. Ofta är man inte medveten om vissa dessa faktorer är...dock gör man ett aktivt val om man ska skada sig eller ej. Detta är ofta svårt att stoppa då det blir om ett beroende...likt en alkoholist och flaskan.
Citera
2013-05-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Rätt svar: Hade knappast hänt någon annan, utan mordet och styckningen var förknippat med att personen i fråga var VB.

Nä, det är inget facit - bara vad jag tror.

Nästa fråga:

Om han nu var påverkad av droger, var han det när gick med på eftersöken med MPS och deltog i Fallen Angel den 11/5 också?

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Nu blir det inga mer frågor!

Min känsla säger mig att han är medbrossling men inte huvudman..
Kan inte hjälpa vad känslan säger mig?
Citera
2013-05-31, 21:14
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

Ja det är ju advokatens jobb lite att "skydda" klienten, samtidigt kan jag tycka att det blir ett litet hån mot VBs anhöriga när han kallar honom "pojkstackaren". Som anhörig så är det jävligt störande att höra såna saker.

Jag kan tänka mig att bara vara i ett häkte är ganska ångestfyllt, kanske än mer om man har vissa problem. T.om förhärdade brottslingar som gjort den turen flera ggr tycker ju det är ett helvete.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja det kan man nog ha, men då ska man haft problematiken tidigare också. Uppstår beteendet först när man blir häktad för ett styckmord så står det för något annat.
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Min känsla säger mig att han är medbrossling men inte huvudman..
Kan inte hjälpa vad känslan säger mig?

Jo, men då kan ju idioten KJ faktiskt kläcka ur sig detta! Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in