2013-05-31, 18:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
På KJ FB hade han fotat hur han blödde i sin tumme efter sticksår på en kniv, samt hur blodet koagulerat och kommenterat det med att det gjorde mycket ont. Ngn annan såg dessa bilder?
Kanske har han en fascination av blod och skador?
Flera närbilder av ett blödande finger samt en kommentar om att så kunde det gå om man använde kniv i stället för skruvmejsel. - Fascination av blod och skador? - Ja, vem annars tar fram kameran och fotar en vanlig simpel sårskada på sig själv? - En annan bild föreställde hans bägge ben upplagda på ett fotstöd i badrummet efter att han (pga sysslolöshet och att han känt sig "uttråkad") kamouflagefärgat det ena benet. - Det finns många knasbollar på facebook, men mt får nog anses ligga på tio i topp-listan.
Citera
2013-05-31, 18:58
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687096

GW (Leif GW Persson ): "Det räcker inte"
LULEÅ.
Bevisläget har styrkts – men det räcker inte för en fällande morddom.
Det säger kriminologen Leif GW Persson efter den senaste utvecklingen i Fallet Vatchareyya.

Och eftersom Leif GW säger något så måste det ju vara sant eller hur? GW är en dryg besserwisser som alltid ska klanka på polisen så fort någon blir mördad i landet. Hans första kommentar till bodenpolisens insats var att det är fånigt om dom inte löser det här. Innan förundersökningen ens hade inletts!
Citera
2013-05-31, 18:59
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Läs om att vara bipolär så förstår du.

Att vara Bipolär är väldigt olika från person till person, vilket det är med många diagnoser.
Ofta går diagnoserna in i varandra, och är väldigt ofta olika från fall till fall...
Citera
2013-05-31, 18:59
Medlem
''proffessorn'' Det är lite ovanligt. Det vanliga är handvåld och sedan styckning. Men det stärker teorin att lägenheten är brottsplatsen. Det är ofta en kökskniv som är mordvapnet en sådan här gång.
Citera
2013-05-31, 19:00
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det kan vara ett rop på hjälp. Då jag arbetade inom psyk skadade sig en del bredvid handleden då de inte tordes genomföra självmordet. Det var ett rop på hjälp. Kan också vara utstuderat för att skapa rush kring situationen och göra så att själva brottet avleds.

Förmodligen sitter han och river sig på ett och samma ställe, blir en grop till slut, sk självskadebeteende.
Citera
2013-05-31, 19:01
Medlem
Händerna avlägsnades nog för att hon hade sticksår på dom å då hon hade värjt sig mot övriga sticken
Citera
2013-05-31, 19:02
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Händerna avlägsnades nog för att hon hade sticksår på dom å då hon hade värjt sig mot övriga sticken

Ja absolut för att undanröja bevis på att mord vapnet var en kniv , va ? Suck!!
Citera
2013-05-31, 19:04
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
har advokatens yppandeförbud hävts? annars måste jag motvilligt säga att jag tycker att advokaten yppar en jävla massa med tanke på att han inte får...

Håller med. Jag reagerade på artikeln i NSD. Finns en risk att utredningen kan försämras. Tänkte hur han resonerade kring blodet & hur det kan ha hamnat hos hans klient.

Alla har rätt till en försvarare. Men en som håller sig professionell.

Är yppandeförbudet upplöst? Dock måste hänsyn till utredningen tas.
Citera
2013-05-31, 19:05
Medlem
hojtas avatar
Har inget internet utan bara slö mobilsurf nu så jag kanske har missat nån, isf ber jag om ursäkt

Vid en av bilderna på VB's FB fans en bildkommentar typ:

xxx: vad du är fin på bilden
VB: Ja det var förra sommaren då var jag lite fet
xxx: men fin är du
VB: men nu är jag bara tjock

ungefär som jag minns, jag läste för ett par dar sen, ska rota fram bilden när internet kommer tillbaka

Minns att kommentaren är från januari
Kan det tyda på att hon skulle ha varit med barn?

Isf kan det ju förklara beteendet hos flera personer

och i så fall med vem?

vet som sagt inte om det redan varit uppe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Helt rätt! Har man genomfört det KJ har gjort så är det inte så konstigt om han blir lite självdestruktiv. Korthuset har fallit. Tiden som "Commander" är över. Game over!

Tror att personal på rättspsyk har fullt upp med att hålla honom vid liv för han är nog mycket sm-benägen. Frågan är väl samtidigt vad förhör i dagsläget ger då hans psykiska status är i botten. Att han är störd råder nog inga tvivel om frågan är väl bara hur mycket störd han är.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Haha nej jag tror skribenten försöker bara förklara att polisen kan undersöka och se varifrån blodet kommer.

Antar att det är syrehalten i blodet som avgör(avståndet till hjärtat), och vilka slaggprodukter mer som hänger med typ fetter eller andra celler. En gissning bara naturligtvis.

Nej, det är mRNA man undersöker. Den visar vilken vävnadstyp provet består av. Kan vara sperma, saliv, mensblod....
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, måtte jag aldrig läsa den...

Du fattar att allt som lagts ut på hans facebook sida är antydningar till att han var benägen å styck mörda allt från troll,hundar och jobba i hala slaktar kök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in