2013-05-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Tack för en helt fantastisk tråd, älskar era analyser och har följt den länge, dock utan att posta.

En grej jag inte förstått, är det bekräftat att VBs armar är hittade? Och i så fall, var hittades de? Fattar att de är funna eftersom det endast är händerna som eftersöks, men var? Kan ju ha suttit ihop med torson också, även om det diskuterats tidigare att med torso avses just en överkropp utan huvud, armar och ben.

Ursäkta om detta tagits upp tidigare, lätt att missa nåt i denna gigantiska tråd

Enligt uppgift är det händerna som saknas fortfarande.
Citera
2013-05-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja visst har AN något att förklara. Men vägen är lång till att dom skulle
stycka och mörda någon. Även fast mobben här inne kämpar tappert i blindo.
Då KJ nu ska häktas för sannolika skäl, vilken överraskning.

Förhandligen är alltså redan färdig?
Citera
2013-05-31, 13:00
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hur vet du att de inte är misstänkta?
Citera
2013-05-31, 13:02
Medlem
benen var kapade vid underlivet.
Polisen har haft stark bevisning i över 1 v men väntat på att få allt verifierat av skl. Idag blev det polisen redan visste till 90 %... verifierat av skl..
Allt detta kommer från en helt säker källa.
Citera
2013-05-31, 13:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nja, vad ska hon förklara egentligen om det nu är AN dvs som skrivit. Jag tvivlar starkt.
Klart är att ämnet fokuserat på helt fel personer och en hel familj har fått hänga här som skyldiga och misstänkta för ett styckmord. Det borde vara skampåsen på helt klart.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-31 kl. 13:06.
Citera
2013-05-31, 13:07
Medlem
[quote=Cinnabar|43705163]
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein

Jag skulle inte rekommendera Bodenbo som källa, men det är valfritt. Jag tycker att KJ är en rätt så typisk GM vad gäller sin bakgrund, sitt läge vid försvinnandet och de spår polisen uppenbart bearbetar. Jag håller lite öppet för en alternativ gm, men tyvärr, allt pekar på KJ. Tyvärr säger jag mest för att det är synd om alla i hans omgivning. Det måste vara helt fruktansvärt att leva med den här vetskapen, hans familj blir aldrig fri. Hur hanterar man det? Det finns naturligtvis bara ett offer i detta, och det är VB. Nästa offer är hennes mor. Och sedan alla dessa släktingar till KJ... samhället har misslyckats kapitalt. Man borde kanske anat, skulle han ha bott på institution, så att frustrationsnivån sänkts?

Jag tror att det här är ett frustrationsmord.

Å andra sidan så finns det mycket som talar för att KJ är en normal, social person. T.ex att han låtsaskrigar med kompisar, har haft flickvänner, att han reagerar på nuvarande omständigheter på ett sådant sätt att hans försvarare tycker han verkar oskyldig.

En sådan person som begår styckmord, har säkerligen enligt min teori, en störning som sitter djupt och kanske inte är så uppenbar för ens hans närmaste omgivning. Ett exempel är kompisen som hade känt KJ i ca 10 år, som uttalade sig i TV här om dagen.

Min gissning är att om KJ är skyldig (vilket inte alls är säkert) så kommer han hamna på psyket.
Citera
2013-05-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det är viktigt att påpeka det här tycker jag, så många vet inte. Man hävdar att "vem som helst" kan ha as, och börjar kika runt i bekantskapskretsen med en checklista från närmsta veckotidning. Det är synd att det här blivit ett redskap för pöbel som bråkar, att klistra fast etiketter på varandra. As är ofta en svår diagnos, där bara halva livet fungerar. Ingen är den andra lik, men något område är eftersatt.

Precis som du säger handlar det ofta om det praktiska. Att städa, hålla rent, kasta saker, betala räkningar. Vi var ett gäng hemma hos en kille som arbetade på ett departement. Det luktade smuts i hans lägenhet, en total röra. Det var chockerande. Det går att jobba, men vara under isen hemma. Allt märks inte på ytan, och alla får inte den hjälp de ska ha. Typiskt för den killen var att han var väldigt långsint, och alltid efterfrågade "enkla lösningar". Han hade rena kläder, medan andra med as signalerar mer tydligt med rejält smutsiga kläder.

Jag har frågat många gånger hur KJ hade det hemma hos sig, om han hade hjälp där, men vi har inte fått några svar på det. Med tanke på det du säger, och det jag sett och känner till om det här med att hålla rent, vore det mycket underligt om han lyckades komma undan med det här brottet spårlöst, om det inte skett i naturen.

Mycket tjat om diagnoser igen! OM det är är KJ som utfört detta brott med styckning och städning efter osv så kan man nog konstatera att han är gravt feldiagnostiserad. Vilket inte är ovanligt! I detta brott verkar han nämligen inte haft några som helst problem med alla delar som att städa undan osv. För någon uppenbar brottsplats har mig veterligen inte hittats ännu. Den som gjort detta brott är med största sannolikhet fullblodspsykopat, möjligen med en lite släng av AS i så fall. Men eftersom han klarat av att sopa undan de flesta spår, som det verkar nu, så har han nog inga problem med att städa och hålla ordning. Dessutom har jag för mig att man tidigare i tråden konstaterat att han klarat av att betala räkningar själv (om jag inte minns fel), och då är han inte handikappad i det heller. Nej, feldiagnostisering är högst sannolik, inte minst om han fått sin AS-diagnos i unga år.
Citera
2013-05-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodson
benen var kapade vid underlivet.
Polisen har haft stark bevisning i över 1 v men väntat på att få allt verifierat av skl. Idag blev det polisen redan visste till 90 %... verifierat av skl..
Allt detta kommer från en helt säker källa.

Hade de haft stark bevisning redan då, hade KJ redan suttit häktad på sannolika skäl...
Gör om, gör rätt...
Citera
2013-05-31, 13:09
Medlem
Citat:

Om alla som tycker illa om någon och skriver det på något socialt media eller någon hemsida skulle ha något att förklara så lär listan över dylika personer bli jäkligt lång bara när det gäller den här tråden.

AN's klumpiga uttryck är en liten bris jämfört med alla fullkomligt rabiata inlägg mot henne och hennes familj. Och nej jag har inget som helst personligt intresse att försvara vare sig henne eller hennes familj men drevet på Flashback saknar all intelligens.
Citera
2013-05-31, 13:09
Medlem
Fritons avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7686012

Spännande.. är så nyfiken på vad de fick för resultat..

Har varit tveksam till att KJ är gärningsman men nu har de då iallafall nog mycket bevis till att häkta honom på sannolika skäl. Undrar vad de kan vara för bevis. Nog för att han fortfarande kan vara oskyldig men känns inte riktigt som det, inte helt och hållet iallafall.
Senast redigerad av Friton 2013-05-31 kl. 13:14.
Citera
2013-05-31, 13:10
Medlem
saltapinnars avatar
Polis hade väl haft span på KJ,alltså måste dom ju sett hur han rört sig.
Märkligt att han inte ville skriva in sig på söklistan.
Märkligt tycker jag var hans svar när Aftonbladet ville ha en intervju med honom,hade för mig att han svarat...Ni kan gå igen!!
Undra vad KJ hade för sig i ödehuset dagar före likdelar hittades där.
Ja listan kan bli lång därför undrar jag nu varför VBs anhöriga inte valt att träda fram i efterlyst,utan att man valt grannen.
Citera
2013-05-31, 13:11
Medlem
Efter att analysen från SKL nu kommit tillbaka och att åklagarna begärt att misstankegraden ska ökas till sannolika skäl så tvivlar jag inte på att det är fel snubbe som sitter häktad för mordet på VB.

Jag hoppas att han döms till det absolut hårdaste straff som är lagtekniskt möjligt för de brott han gjort sig skyldig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in