[quote=Cinnabar|43705163]
Citat:
Ursprungligen postat av
IngenEinstein
Jag skulle inte rekommendera Bodenbo som källa, men det är valfritt. Jag tycker att KJ är en rätt så typisk GM vad gäller sin bakgrund, sitt läge vid försvinnandet och de spår polisen uppenbart bearbetar. Jag håller lite öppet för en alternativ gm, men tyvärr, allt pekar på KJ. Tyvärr säger jag mest för att det är synd om alla i hans omgivning. Det måste vara helt fruktansvärt att leva med den här vetskapen, hans familj blir aldrig fri. Hur hanterar man det? Det finns naturligtvis bara ett offer i detta, och det är VB. Nästa offer är hennes mor. Och sedan alla dessa släktingar till KJ... samhället har misslyckats kapitalt. Man borde kanske anat, skulle han ha bott på institution, så att frustrationsnivån sänkts?
Jag tror att det här är ett frustrationsmord.
Å andra sidan så finns det mycket som talar för att KJ är en normal, social person. T.ex att han låtsaskrigar med kompisar, har haft flickvänner, att han reagerar på nuvarande omständigheter på ett sådant sätt att hans försvarare tycker han verkar oskyldig.
En sådan person som begår styckmord, har säkerligen enligt min teori, en störning som sitter djupt och kanske inte är så uppenbar för ens hans närmaste omgivning. Ett exempel är kompisen som hade känt KJ i ca 10 år, som uttalade sig i TV här om dagen.
Min gissning är att om KJ är skyldig (vilket inte alls är säkert) så kommer han hamna på psyket.