2013-05-31, 12:49
Moderator
OYs avatar
[quote=Cinnabar|43704920]
Citat:
Ursprungligen postat av [B
IngenEinstein[/b]|43704732]

Falsk ryktesspridning.

[/QUOTE

Taket ska vara högt för spekulationer men du har inte förstått så mycket. Kanske du valt ett passande namn för dig själv. Finns ingenting om det du påstår om modern med mera. Du blandar ihop det som skrivits i tråden tidigare. Det är modern som skrivit att AN är svartsjuk på VB. Nu tror jag att man kan lägga allt det här på hyllan, KJ är tyvärr en person som passar allt för väl in på GM-profilen.

I ärlighetens namn, finns nog bara två försök till en fyllig GMP i den här tråden, om du avser den jag gjorde så tycker också jag att den stämmer, dock är den skapad efter att KJ häktades har jag för mig. Det är ändå intressant att se om den stämmer när vi får facit låt den tjäna som ett exempel på hur man kan göra, ta den för vad det är.
Citera
2013-05-31, 12:50
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
känner till en i bekantskapskretsen med AS som jobbar som universitetslärare i fysik och matematik, trots det har han boendestöd för att hjälpa till med praktiska vardagliga saker som att ex städa, komma ihåg att duscha, byta till rena kläder och dylikt

Ja, det är viktigt att påpeka det här tycker jag, så många vet inte. Man hävdar att "vem som helst" kan ha as, och börjar kika runt i bekantskapskretsen med en checklista från närmsta veckotidning. Det är synd att det här blivit ett redskap för pöbel som bråkar, att klistra fast etiketter på varandra. As är ofta en svår diagnos, där bara halva livet fungerar. Ingen är den andra lik, men något område är eftersatt.

Precis som du säger handlar det ofta om det praktiska. Att städa, hålla rent, kasta saker, betala räkningar. Vi var ett gäng hemma hos en kille som arbetade på ett departement. Det luktade smuts i hans lägenhet, en total röra. Det var chockerande. Det går att jobba, men vara under isen hemma. Allt märks inte på ytan, och alla får inte den hjälp de ska ha. Typiskt för den killen var att han var väldigt långsint, och alltid efterfrågade "enkla lösningar". Han hade rena kläder, medan andra med as signalerar mer tydligt med rejält smutsiga kläder.

Jag har frågat många gånger hur KJ hade det hemma hos sig, om han hade hjälp där, men vi har inte fått några svar på det. Med tanke på det du säger, och det jag sett och känner till om det här med att hålla rent, vore det mycket underligt om han lyckades komma undan med det här brottet spårlöst, om det inte skett i naturen.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-31 kl. 12:53.
Citera
2013-05-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej tids nog får du gråta ut, att det visar sig att polisen hittar den skyldiga.
Och det inte är MBs familj.

Jag tror inte heller att de är skyldiga till mordet, men jag tror att i alla fall MB & AN hade en del att förklara i början av utredningen.
För övrigt är jag nöjd i fall det framkommer bra bevis, spelar mig ingen roll vem som är skyldig, så det är ingen risk att jag behöver gråta...
Citera
2013-05-31, 12:52
Medlem
IngenEinsteins avatar
[quote=Cinnabar|43704920]
Citat:
Ursprungligen postat av [B
IngenEinstein[/b]|43704732]

Falsk ryktesspridning.

[/QUOTE

Taket ska vara högt för spekulationer men du har inte förstått så mycket. Kanske du valt ett passande namn för dig själv. Finns ingenting om det du påstår om modern med mera. Du blandar ihop det som skrivits i tråden tidigare. Det är modern som skrivit att AN är svartsjuk på VB. Nu tror jag att man kan lägga allt det här på hyllan, KJ är tyvärr en person som passar allt för väl in på GM-profilen.

Om du läste vad jag SKREV.. Så är det en KÄLLA från en BODENBO : Som säger att VB ,s Mamma är svartsjuk på sin dotter.
Hur normalt är det att en Mamma har alla lösenord till VB alla tre FB konto.?
Hur normalt är det att en 22 åring,inte får ha ett privatliv.?
Hur normalt är det,att någon enligt Mamman har full kontroll över hennes förehavande.?
Hur normalt är det ?
Hur normalt är det att hon inte fick bo med sin pojkvän.?
Allt detta enligt en källa från en BODENBO..
Det behöver inte vara" NÅGON" Einsten för att fatta det heller..
Läs vad som skrivs än bara släng ut tråden hur som haver
Varför fasen vågar inte dom som står nära familjen,prata ?
Vet du vad repressalier är ..Just det att om någon annan Thai får veta vad en annan Thai sagt
Dunk hejdå..Just i såna lägen
Thai är underbara människor, men kan bli jäkligt svartsjuka eller hämndlystna..TRO MIG..
Och Svartsjuka till förbannelse...
Citera
2013-05-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
***Orsakerna till KJ psykiska ohälsa har absolut inte bara att göra med ifall han är skyldig eller osyldig, så enkelt funkar inte människans psyke.

OK, vad mer har triggat igång den -"psykiska ohälsa" som gjort att han hamnat där han är.

Att han missat ett paintballevent eller ??
Citera
2013-05-31, 12:55
Medlem
why123s avatar
Det var någon i tråden som skrev att KJ blivit flyttad till psyk, hur vet ni det? Det är inte så att jag misstror någon, det är bara det att jag själv inte hittat något om det?
Citera
2013-05-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Statistiken talar starkt emot det. Liksom i detta fall. Det är väldigt ovanligt med medhjälpare i styckmord. Alla 50 styckmord som hänt i Sverige det senaste 100 åren är det bara tre stycken som haft medhjälpare.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=256.0

Det senaste fallet är visserligen styckmordet på Christian Larsson i Bollnäs 2010. Kanske finns det en norrländsk medhjälpartrend i styckmord nuförtiden.

Vilken ålder brukar det vara på styckmördare? Brukar inte dessa vara lite äldre än 22 år?
Citera
2013-05-31, 12:56
Medlem
Att SKL´s utredning stärker misstanken mot KJ beror sannolikt inte på att han skrivit "KJ was here" på torson. Nej det lutar mer åt DNA-hållet. DNA på kroppen lär knappast fälla KJ eftersom han sedan första förhöret haft en rimlig förklaring till detta i så fall. Personligen tror jag att de träffades för att vara intima och att VD skrivit plugga och träna för att få vara ostörd. Lägger KJ fram denna förklaring faller rimligen all tyngd i ett ev. DNA-spår. Den enda tekniska bevisning som definitivt fäller KJ vore om hans fingeravtryck hittades i blodet på VD´s kropp.

Någon som vet när presskonferensen hålls?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
[quote=IngenEinstein|43705104]

Jag skulle inte rekommendera Bodenbo som källa, men det är valfritt. Jag tycker att KJ är en rätt så typisk GM vad gäller sin bakgrund, sitt läge vid försvinnandet och de spår polisen uppenbart bearbetar. Jag håller lite öppet för en alternativ gm, men tyvärr, allt pekar på KJ. Tyvärr säger jag mest för att det är synd om alla i hans omgivning. Det måste vara helt fruktansvärt att leva med den här vetskapen, hans familj blir aldrig fri. Hur hanterar man det? Det finns naturligtvis bara ett offer i detta, och det är VB. Nästa offer är hennes mor. Och sedan alla dessa släktingar till KJ... samhället har misslyckats kapitalt. Man borde kanske anat, skulle han ha bott på institution, så att frustrationsnivån sänkts?

Jag tror att det här är ett frustrationsmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Underben hur menar du då?`Kapade ben i två delar eller och hur vet du det i så fall.

Det är väl det som nämnt mest att det är underben alltså från knä och neråt. Var väl något snack om att även lår låg i öde huset men kändes osäkert. Även att det skulle vara hela ben.
Min tro är att det bara är underben i huset.
Citera
2013-05-31, 12:57
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein

Om du läste vad jag SKREV.. Så är det en KÄLLA från en BODENBO : Som säger att VB ,s Mamma är svartsjuk på sin dotter.
Hur normalt är det att en Mamma har alla lösenord till VB alla tre FB konto.?
Hur normalt är det att en 22 åring,inte får ha ett privatliv.?
Hur normalt är det,att någon enligt Mamman har full kontroll över hennes förehavande.?
Hur normalt är det ?
Hur normalt är det att hon inte fick bo med sin pojkvän.?
Allt detta enligt en källa från en BODENBO..
Det behöver inte vara" NÅGON" Einsten för att fatta det heller..
Läs vad som skrivs än bara släng ut tråden hur som haver
Varför fasen vågar inte dom som står nära familjen,prata ?
Vet du vad repressalier är ..Just det att om någon annan Thai får veta vad en annan Thai sagt
Dunk hejdå..Just i såna lägen
Thai är underbara människor, men kan bli jäkligt svartsjuka eller hämndlystna..TRO MIG..
Och Svartsjuka till förbannelse...

Vad jämför du med?
Jämför du med oss svenskar och våra kultur så är det inte normalt eller vad man ska säga.
Men det kanske är väldigt vanligt i Thailand osv?

Kolla hur det ser ut i Italien där männen bor hemma tills dom är 35år..
Beror helt och hållet hur kultur ser ut.
Citera
2013-05-31, 12:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Jag tror inte heller att de är skyldiga till mordet, men jag tror att i alla fall MB & AN hade en del att förklara i början av utredningen.
För övrigt är jag nöjd i fall det framkommer bra bevis, spelar mig ingen roll vem som är skyldig, så det är ingen risk att jag behöver gråta...

Ja visst har AN något att förklara. Men vägen är lång till att dom skulle
stycka och mörda någon. Även fast mobben här inne kämpar tappert i blindo.
Då KJ nu ska häktas för sannolika skäl, vilken överraskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in