Ang att han sitter på rättspsyk är inte alls konstigt och betyder inte att han är svårt psykiskt sjuk överlag. Att sitta på häktet är jättetufft som någon skrev och även sömnlöshet skapar psykosliknande tillstånd hos vem som helst! (Kan tänka mig att han har lite sömnproblem oavsett om han är skyldig eller inte)
Hans hjärna måste gå varm,han vet ju inte vad som händer på utsidan,han hade väl inget förhör igår om jag nu fattat det rätt,idag kanske man la fram mer bevis för han och nu är han på psyket.
Jag tror att KJ förstod inte att VB inte ville ha kärleks relation med honom. Han försökte våldta henne (han kanske gjorde det) och därefter ville VB ringa polisen o anmälla honom för våldtekt. Killen fick panik och dödade henne. Så enkelt kan det vara. Det finns kanske liten möjlighet att han fick hjälp av någon med stickning o flytning av kroppen. Då tipsar jag hans yngre bror.
Man kan ju anta att lägenheten är styckningsplatsen. Att teknikerna gjorde en kort visit där i veckan kan tyda på att SKL efterfrågade kompletterande prover.
Det kan man anta, man kan också anta att KJ fått blod eller annan kroppsvätska på sina skor på någon annan plats, och sedan besudlat sin lägenhet med detta. Fullt möjligt. Att teknikerna gjorde ett återbesök kan bero på att utredningen kom fram till hur tidigare spår kan ha hamnat där de hittades, och då vill man kanske finna bevis för att hypotesen stämmer, därför ett återbesök. Vi vet ingenting egentligen.
Jag tror att KJ förstod inte att VB inte ville ha kärleks relation med honom. Han försökte våldta henne (han kanske gjorde det) och därefter ville VB ringa polisen o anmälla honom för våldtekt. Killen fick panik och dödade henne. Så enkelt kan det vara. Det finns kanske liten möjlighet att han fick hjälp av någon med stickning o flytning av kroppen. Då tipsar jag hans yngre bror.
De många knivhuggen tyder ju onekligen på en ilska, det tycker iaf jag.
Fast just där ser han ju helt debil ut, den kan ju vara tagen lite på skämt den bilden? Nästan lite taskigt att välja just den bilden, kan jag tycka. Det florerar ju bilder där han ser betydligt mer vanlig och "normal" ut. Fast, som sagt, man kan ju se ut precis hur som helst som mördare. Krävs varken särskilt utseende eller hälsokontroller alls för den sysselsättningen tydligen.
man vill du veta nuuuuu för det börjar bli hög tid att detta hemska brott löses. Men varför skulle KJ vilja ta livet av V om han nu är GM, det kan man undra?
Det man också kan undra är hur poliser kan missa blodfläcken som dom kom tbx för att topsa
Återkommer till frågan om KJ:s gymnasieutbildning. Av antagningsbeskedet från Hemvärnets GMU, 2013-04-25, framgick det att KJ saknade vissa gymnasiebetyg. När frågan diskuteras tidigare i tråden var det ej känt i vilket/vilka ämnen som det saknades behörighet i.
KJ saknade GMU-behörighet för tre gymnasieämnen av de fyra som krävs.
KJ gick ut nian 2007. Han har därefter som bekant inte gått vanligt gymnasium, men däremot på Övertorneås folkhögskola, där han enligt avgångsintyget 2009 inte nådde målen i flera kurser, som t ex ma, sv, engelska och naturkunskap. Han har dock nått målen i en kurs inom samhällskunskap, som bör kunna motsvara gymnasiets Samhällskunskap A.
Sen har han sökt till Vuxenutbildningen och skulle ha börjat plugga med syfte att få grundläggande gymnasiehörighet, med start januari 2012, men har inte fullföljt detta.
KJ saknar alltså grundläggande gymnasiebehörighet.
Behörighet saknas t ex i ämnena Engelska A, Svenska A, Svenska B, Matematik A, Naturkunskap A.
I slutbetyget från årskurs 9 fick KJ betyget G i engelska, svenska, matematik, biologi, fysik, kemi.
Vet alltså inte riktigt vad den här vännen Carl menade, när han i Efterlyst sa att KJ skulle ha bra betyg. Förvisso VG i Bild samt Slöjd, men G i resten. Men allt är ju relativt och det är ju inte dåligt, KJ fick ju minst godkänt i allt.
Svårt att förstå varför KJ ändå sökte till hemvärnet våren 2013 när antagningskraven är tydliga: man ska ha godkänt i Matematik A
Svenska A
Engelska A
Samhällskunskap A
Dvs antagningskraven formuleras tydligt på Försvarets informationssida - ändå söker KJ, utan att först ha kompletterat de gymnasiala studierna, vid upprepade tillfällen till GMU.
Försöker bara få en bild av den mordmisstänkte KJ, kapaciteten att planera och genomföra saker mm.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-31 kl. 11:46.
Det kan man anta, man kan också anta att KJ fått blod eller annan kroppsvätska på sina skor på någon annan plats, och sedan besudlat sin lägenhet med detta. Fullt möjligt. Att teknikerna gjorde ett återbesök kan bero på att utredningen kom fram till hur tidigare spår kan ha hamnat där de hittades, och då vill man kanske finna bevis för att hypotesen stämmer, därför ett återbesök. Vi vet ingenting egentligen.
Det har du rätt i. Ska bli intressant att se om åklagaren kommer att dela med sig lite av bevisningen. Annars får vi vänta till i höst, när FUP släpps.
Haha fy fan vad roliga folk är i den här tråden. Hela tiden detta "Det jag vet är allt som finns att veta". Hur kan du känna "känna" att bevisningen är "tunn", när du ingenting vet om vad bevisningen nu består i?
Folk känner så jävla mycket här hela tiden att man ger upp hoppet om mänskligheten ibland. Tänk lite mer istället - det här är trots allt en tråd om en verklig, konkret händelse.
Förmodligen är bevisningen tunn eftersom man inte säger att man har tekniska bevis utan talar om en samlad bedömning, men vi får se.
Haha exakt. Vissa har verkligen ett likhetstecken i huvudet mellan konstigt utseende=mördare osv. Kolla på Breivik haha HAN är ett typexempel utseendemässigt på en psykopat, dvs. Ingen speciell alls. Din granne, din chef... Vem som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Man vill hitta förklaringar på alla brott men det går inte alltid. Varför slog tyskan ihjäl två små barn med hammare? Vad hade de gjort henne? Det går inte att förstå allt som händer.
Oavsett om KJ är skyldig eller inte reagerar jag på att hans kompis uttalar sig i tidningen direkt efter första anhållningen av honom. En god vän aktar sin tunga och uttalar sig inte så illa utan bevis. Tänk om det visar sig att han är oskyldig. Kommer någon lita på henne då?? Varför uttala sig med bild i tidningen??