2013-05-31, 05:10
Medlem
QMs avatar
Bra om SD:s "studiebesök"(<-- lol) i israel. Tror man kan vinna över rätt mycket sympatisörer till SvP genom att belysa det. Vet själv att jag har rätt många vänner som inte gillar judar, alltså fan ingen gillar judar förutom frälsta SD:are. Ska seriöst börja lobba emot jude-SD seriöst nu. Istället för att benämna dem som "ett lite bättre alternativ men inte tillräckligt" ska de bli "ett lite sämre alternativ för oss som inte älskar juden".
Citera
2013-05-31, 06:28
Medlem
Storalfs avatar
Jag skulle älska om ni ville prata om schackvärldsmästaren och nu framlidne Bobby Fischer. Ett otroligt fascinerande liv och ett utmärkt exempel på hur även nationalikoner i USA riskerar fullständig stigmatisering om de kritiserar de utvalda.
Om Jonas De Geer får mvg i antisemitism (varnagels ord?) så är Fischer professor i ämnet
Citera
2013-05-31, 10:59
Medlem
mrphonks avatar
Schemat för Radio Framåt i juni finns nu på hemsidan:

http://framat.libsyn.com/radio-fram-ts-schema-f-r-juni-2013

Citat:
En ny månad med massa nya Radio Framåt-avsnitt. På grund av en del resor har vi behövt göra lite ändringar i schemat, och väljer därför att publicera hela planen för juni månad här så att även ni kan planera ert lyssnande. Samtliga avsnitt sänds som vanligt live med start 19:30 på realisten.se/radio-framat, och släpps som podcast i regel samma kväll.
Måndag 3 juni
Måndag 10 juni
Torsdag 13 juni
Måndag 17 juni
Torsdag 27 juni
Med reservation för eventuella ändringar.
Citera
2013-05-31, 13:37
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Schemat för Radio Framåt i juni finns nu på hemsidan:

http://framat.libsyn.com/radio-fram-ts-schema-f-r-juni-2013
Ser ut som ett bra schema. Kommer det bli et "sommarlov" för RF? Alltså ett uppehåll på några veckor. Då skulle det vara intressant om ni kanske skulle komma med typ 3 boktips eller nåt som man kan läsa Nu när det snart är semestertider så skulle nog uppskatta lite nationalistiska boktips Bara en idé så att man har något att göra när man inte lyssnar på RF flera timmar per vecka...

Tack så mycket för ett bra program!
Citera
2013-05-31, 13:42
Medlem
PH1s avatar
Värt att tänka på när man lyssnar till olika nationalister är att inte se domedagen när någon råkar välja ett dåligt ord eller uttrycka en opassande åsikt. Det är lite för mycket onödisk ilska inom de nationella leden mot personer som inte uttrycker sig perfekt enligt ens eget synsätt.

Tänk på att stora partier har officiella informationskanaler, där ämne och ordval synas noggrannt innan uttalanden görs, för att undvika "grodor" och kontroverser. Bland nationella är inte vad vi kan och "får" säga lika reglerat. Det leder onekligen till grodor och en del dumheter.

Istället för att hata och förkasta vissa nationella, så bör man istället föra en konstruktiv debatt för att rensa bort ogräset bland sätt att tänka. Precis som inom lärarkåren så gör pedagogerna bättre insatser än de som smäller eleverna på fingrarna med pekpinnen!
Citera
2013-05-31, 14:18
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ser ut som ett bra schema. Kommer det bli et "sommarlov" för RF? Alltså ett uppehåll på några veckor. Då skulle det vara intressant om ni kanske skulle komma med typ 3 boktips eller nåt som man kan läsa Nu när det snart är semestertider så skulle nog uppskatta lite nationalistiska boktips Bara en idé så att man har något att göra när man inte lyssnar på RF flera timmar per vecka...

Tack för beröm!

Angående sommarlov så är det inte helt bestämt än. Vi ska snart träffas och då kommer vi diskutera bland annat detta. Men någon vecka eller två lär det bli då åtminstone jag tänkt åka någonstans på semestern.
Citera
2013-05-31, 15:59
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer

Jag kan rekommendera "Min Kamp" skriven av Adolf Hitler. Samt boken "Rangarök" skriven av Erikn Wallin om jag inte minns helt fel. Lägg dig ute på gräsmattan med solstrålar som värmer och läs hur Adolf blev medveten om juden och annat spännande hyss!
Citera
2013-05-31, 16:15
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Jag kan rekommendera "Min Kamp" skriven av Adolf Hitler. Samt boken "Rangarök" skriven av Erikn Wallin om jag inte minns helt fel. Lägg dig ute på gräsmattan med solstrålar som värmer och läs hur Adolf blev medveten om juden och annat spännande hyss!
Har faktiskt min kamp hemma i bokhyllan (på tyska också ) men har inte haft någon tid att läsa den pga alldeles för mycket jobb. Så jag kommer nog plöja igenom den i sommar. Ragnarök verkar intressant, ska läsa på lite om den
Citera
2013-06-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Kan ni inte beskriva Weimarrepubliken ingående i "hem till historien"? Det vore lärorikt och intressant.
Upprepar frågan. Tror att det är bra att veta hur det var där under den tiden och vilka som var ansvariga för förfallet.
Citera
2013-06-01, 16:17
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Upprepar frågan. Tror att det är bra att veta hur det var där under den tiden och vilka som var ansvariga för förfallet.
Den internationella klicken.
Citera
2013-06-01, 16:28
Medlem
Fedayeens avatar
Det senaste avsnittet inleds med "det har faktiskt inte hänt så mycket". Det gick dock samtidigt till att bli ett av de, enligt mig, bästa avsnitten på en längre tid i Radio Framåt. Diskussionerna om maktstrukturer, andra politiska partier och dagsaktuella problem (arbetsmarknad etc) är varför jag lyssnar på Radio Framåt. Mycket givande avsnitt. När det judiska problemet diskuteras är det bra att all tre är med och diskuterar. Söderman kan säkerligen skrämma bort den som inte har fått upp ögonen för frågan - Men då finns JDG där som blivit väldigt bra på att försöka förklara så grundligt som möjligt. Det märks verkligen att ni alla tre har blivit mer rutinerade - Det märks exempelvis just genom att ni insett att det finns nya lyssnare och att ni tar tiden att försöka formulera saker och ting så att alla har en chans att förstå vad ni pratar om.

Jag har egentligen två punkter jag skulle vilja nämna lite kort:

Något som skulle vara intressant är att ta upp nästa Identitär Idé. Exempelvis ska Paul Gottfried vara en av talarna. Detta har väckt en del diskussion - Vad står denne man för? Och vad betyder detta för ett evenemang som II?

Om jag även får komma med ett förslag, kan jag rekommendera er att bjuda in (utländska) gästtalare. Radio Framåt har vuxit så pass mycket att den säkerligen kan anses värd att gästas av internationella gästtalare. En person jag kan rekommendera är Mike Delaney som driver en amerikansk podcast med fokus på judisk makt: http://www.prothink.org/radio/
Han driver också ett antal webbsidor.
Citera
2013-06-01, 16:34
Medlem
Captain.Norways avatar
Citat:

Hvis du spør minst en av programlederne hvem som har ansvaret er det antagelig "judarna", "dom judiska ägarna", "de judiska bankarna" och "Goldman Sachs" som ligger bak de fleste problemene. La oss heller ikke glemme "demokraturet"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in