2013-05-31, 01:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Om man jämför med t.ex. Englamordet, Arbogamordet eller mordet på Elin Krantz tycker jag detta på något sätt börjar kännas lite nertystat. Bara jag som har den uppfattningen?

Nej, du är inte den enda. Jag förstår inte varför t.ex. dödsorsaken inte är släppt? Kan det vara så att polisen inte är säker på att de har rätt gärningsman, förvisso är han bara skäligen misstänkt. Men det känns skumt, ja.
Citera
2013-05-31, 01:39
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Den sammanfattningen har jag redan läst!

Finns det fler bilder på KJ? Har försökt leta lite i tråden, men hittar ingenting förutom döda länkar till Facebook eller bilder på honom i full militärmundering.

http://sv.netlog.com/major*n17
* = e
Citera
2013-05-31, 01:39
Bannlyst
Citat:

Dock tycker jag hela detta fallet börjar kännas lite "yesterday news", tyvärr, fastän det egentligen har gått så kort tid att det fortfarande borde vara högaktuellt med tanke på att brottet är ytterst vidrigt och förmodligen genomfört av en ung person.

Om man jämför med t.ex. Englamordet, Arbogamordet eller mordet på Elin Krantz tycker jag detta på något sätt börjar kännas lite nertystat. Bara jag som har den uppfattningen?

Jag håller med dig. Det är för jävligt. Om det inte i morgon kommer info från polis eller åklagare är det nåt som har gått väldigt fel.
Citera
2013-05-31, 01:40
Medlem
Mouchinos avatar
Nu skiter jag i, tänker länka detta iaf. Detta videoklipp är kryptiskt och konstigt och det ni ser precis vid den tidpunkten är väldigt hastigt. Fick pausa gång på gång och strax efter en flicka som tycks irra omkring i skogen. Men just denna sekvens ser ut som nån pärm, blod och händer. Kolla om ni ser samma sak. Denne person har lagt till *VB i hennes cirkel. kolla noga

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=x4QDhUm2jzw#t=44 s
Citera
2013-05-31, 01:44
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solihull
På sin facebook har N*sse en bild där han äter sushi och i bakgrunden ser det ut som det står en spade. Har någon kollat upp honom?

Jag har läst sammanfattningen, läst inlägg och använt sökfunktionen, men... vart hittar man hans facebook och denna bild!?
Citera
2013-05-31, 01:47
Bannlyst
Någon som kan se vem denna asiatiskan är? För det är inte VB väl?

http://sv.netlog.com/ic0uldfly
Citera
2013-05-31, 01:50
Medlem
FistOfFurys avatar
Jag skulle vilja veta hur lång tid det skulle ta för KJ att ta sig från fyndplatsen till sommarstugan, och vilka vägar han skulle kunna kört dit på?

Tänk om händerna kan finnas där någonstans efter vägen?
Citera
2013-05-31, 01:50
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Cirklar på youtube? Man prenumererar väl på varandras kanaler. Antagligen kan man ställa in så en förfrågan skickas, men alla som jag följer har jag bara lagt till.
Är VB-kontot gammalt nog att vara autentiskt?

Registrerad 21 apr 2011
Citera
2013-05-31, 01:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Någon som kan se vem denna asiatiskan är? För det är inte VB väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Registrerad 21 apr 2011

Nej, och inte har hon med mordet att göra heller direkt, så varför ska just hon figurera med bild i tråden?
Räcker det inte med jakten på familjen karate som inte har varken underlag eller sans och balans.
Vem är misstänkt i fallet och vem har relevans i fallet?

Vad är det som säger att just den här personens netlog ska ligga i ämnet?

Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej, du är inte den enda. Jag förstår inte varför t.ex. dödsorsaken inte är släppt? Kan det vara så att polisen inte är säker på att de har rätt gärningsman, förvisso är han bara skäligen misstänkt. Men det känns skumt, ja.

Kan nog bero på förundersökningssekretessen och man vill nog ha lite hejd på spekulationerna, som då tagit sån fart att det är det mest sjuka man någonsin läst.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-31 kl. 01:55.
Citera
2013-05-31, 01:58
Medlem
Solihulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury

Om KJ är skyldig, hur kan en såpass ung (och ryktesvis något lågpresterande) kille klara av att INTE trassla in sig i lögner och motsägelser för att till sist erkänna, efter så många dagar i polisens förvar?

Om mordet med efterföljande styckning på VB var planerat, av KJ eller någon annan, hade man då inte varit mer mån om att försäkra sig om att VB skulle befinna sig på en viss plats vid en viss tid för att inte riskera att haverera sin plan? Dvs, man borde ha hittat på en historia svårare för VB att säga nej till än att hjälpa/bli hjälpt med att plugga en lördagkväll?

Om VB dog oplanerat genom en olycka, hemma hos KJ eller ex påkörd av okänd någonstans längs vägen hem, då kan jag köpa att man i panik och tillfällig sinnesförvirring får för sig att man kommer att åka dit för mord/vållande och bestämmer sig för att snabbt dumpa kroppen i terrängen. Men att också ge sig i kast med den relativt tidskrävande uppgiften att stycka kroppen, det låter helt befängt.

Ett alternativ är att hon på väg hem från KJ har råkat ut för en, för henne kanske helt okänd, komplett galning som just den här kvällen har begett sig ut för att leta reda på en ensam ung kvinna att ha ihjäl och därefter stycka...
Citera
2013-05-31, 02:04
Medlem
DocWatsons avatar
Kollade in på VB:s FB. Hon har gillat "Alla vi som tycker att man borde ha ett Ö-råd i klassen".
Vet någon om hon haft problem med mobbing i skolan?
Citera
2013-05-31, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
ja vafan klantigt det där med thaitexten av mig.
Hade för mig hon inte skrev ofta på svenska.
Men resten då? Olika datum framför dom 2 bilderna?
Lördag på en kommentar före, och torsdag på en kommentar före?
Även en tjej med 2 likes före det är helt borta också.
Svårt att tro att så många tar bort kommentarer ovanför
hennes inlägg så det skiljer sig 2 dagar.
Håller med dig att det är en konstig sorteringsordning. Och det vore intressant att veta vilken av Facebook konversationerna det kommer ifrån. Båda bilderna verkar ha en sorteringsordning med de äldsta inläggen först och nyare sist. Men det går inte ihop när man kollar på tidsstämplarna på prtsc från iPhonen (nr 2 nedan). Det ser ut som tre inlägg är inklistrade.
  1. http://i.imgur.com/LkSgfgM.png
  2. http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg

Kan bilden vara manipulerad? Kan det vara så att det cirkulerar falska påståenden om ANs inlägg och vad skulle vara meningen med detta kan man undra sig. Vem som nu skulle ägna sig åt sådan verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in