2013-05-30, 23:34
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Återigen! Är det ingen som vet något om VBs styvfar?

Njae, men en sak förvånade mig när jag surfade runt nyss. Någon som verkade vara hans brorsbarn har gått på samma gymnasieskola som ANs ena dotter, strax norr om Stockholm. Denna kille var/är också vän med VB på facebook. Vilket sammanträffande. Undrar om styvfadern och AN känner varandra sedan innan s a s?
Citera
2013-05-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Som t.ex?

Har fått en hel del info av en källa men jag vet inte hur tillförlitligt det är och det skulle antagligen spinna igång en jäkla massa spekulationer så jag håller det för mig själv ett tag.
Citera
2013-05-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
att hon var på smällen...
Om hon var på smällen så borde ju det gå att ta ett dna prov på fostret, knappast vad GM vill om denne skulle vara fadern och detta motivet, så varför placerar GM kroppen så den hittades i så fall?
Citera
2013-05-30, 23:36
Medlem
daim_gbgs avatar
[quote=henkess|43699872]
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Du sitter och diskuterar de båda printen:
http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Att de över och under är borta, beror på en så simpel sak, som att den som sparade kortversionen ansåg inte att det behövdes mer än just de två inläggen.
Hade du någon gång kollat MPS sida, så hade du vetat att den sidan extremt bra på att mixa inläggen för varje gång man läser där. Jag vet att de är korrekta och ingen fejk och det för att jag hängt med hela tiden.

I de inläggen existerar inga översättningar. Hade du varit minsta lilla insatt, hade du vetat om det. Namnet på användaren översätts inte från thailändska.
[/
QUOTE]

Ja det med Thai texten har du rätt i.
Vad menar du, man ser lite av ovanstående kommentarer på bägge bilderna.
Någon med 2 likes 10:33 en torsdag, sedan på andra bilden är det 2st, "lördag och fredag"
Jag har kollat MPS sida så gott man kan utan att ha FB konto.
Det inlägget du ser under på den i bättre kvalitet och med fler kommentarer, ligger över på den andra som bara visar de 2 från mamman. titta noga överst på den bilden så ser du nedre delen av det inlägget.
Tillägger igen att de är tagna på från olika enheter, den ena troligen från en dator, den andra från en mobil/surfplatta.
Citera
2013-05-30, 23:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicknamn
Jag tror att polisen är fel ute. Min hypotes grundar jag i att GM förmodligen har velat att polisen ska hitta kroppsdelarna från offret.
1. GM lämnar fönsterluckan "rampen" lutad mot det trasiga fönstret.
2. Kroppsdelarna tog några sekunder att hitta (enligt MP), vilket tyder på att de har legat synligt.
3. Det övriga kroppsdelarna var placerade i närheten av det första fyndet.
Om GM skulle ha styckat offret med syfte att undanröja kroppen så låter det osannolikt att lämna sådana uppenbara "spår" efter sig. GM vet att då första fyndet gjorts skulle polis säkerligen söka av närområde och då hitta övriga kroppsdelar.
Att sedan händerna saknas skulle kunna tolkas som en signal till polis - ni kan inte ta mig.
sjukt, jag vet, men låter som det mest sannolika just nu.
`
Jag förstår uppriktigt sagt inte själva poängen med att gömma eller lämna kvar kroppsdelar i ett ödehus om man vill att någon skall hitta dem. Varför inte lägga en arm mitt på vägen innan man lämnar platsen, Finns ingen logik i resonemanget tycker jag. Varför stycka och gömma resten, varför inte ta ett varv på stan och kasta ut delar lite här och var, måste ju vara effektivare.

Dödsorsaken är vad jag vet, preliminärt fastställd enligt media, det är sista bud vad jag känner till. Om GM är så beräknande så att styckningen har utförts i syfte att försvåra utredning så begriper jag inte varför GM öht befattat sig med kroppen onödigt mycket. Jag inbillar mig att kroppsdelarna är behäftade med ett antal spår helt i onödan. Dels från styckverktyget, som troligen har spår efter offer och GM, dels kroppsdelarna som kan ha spår efter verktyg och GM.

Och så tror folk att GM ville att kroppen skulle hittas, makes no sense!
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Som jag skrev tidigare så var det en himla fart i tråden på MPS och kommentarerna la sig huller om buller. Take it or leave it!

Allright andas ut. Bra att inte kommentarer hamnar huller och buller
nu då där inne.
Citera
Medlem
Du sitter och diskuterar de båda printen:
http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Att de över och under är borta, beror på en så simpel sak, som att den som sparade kortversionen ansåg inte att det behövdes mer än just de två inläggen.
Hade du någon gång kollat MPS sida, så hade du vetat att den sidan extremt bra på att mixa inläggen för varje gång man läser där. Jag vet att de är korrekta och ingen fejk och det för att jag hängt med hela tiden.

I de inläggen existerar inga översättningar. Hade du varit minsta lilla insatt, hade du vetat om det. Namnet på användaren översätts inte från thailändska.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Ja det med Thai texten har du rätt i.
Vad menar du, man ser lite av ovanstående kommentarer på bägge bilderna.
Någon med 2 likes 10:33 en torsdag, sedan på andra bilden är det 2st, "lördag och fredag"
Jag har kollat MPS sida så gott man kan utan att ha FB konto.

Skaffa dig ett konto då, under vilket namn du vill och häng med, så förstår du förhoppningsvis.
Senast redigerad av AristoMarie 2013-05-31 kl. 00:09.
Citera
2013-05-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Har fått en hel del info av en källa men jag vet inte hur tillförlitligt det är och det skulle antagligen spinna igång en jäkla massa spekulationer så jag håller det för mig själv ett tag.

Lika bra det
Citera
2013-05-30, 23:39
Bannlyst
Vatchareeyas mamma kallas för "doctor" av sina vänner. Oklart varför.
Ärligt, bilderna är inte ens marginellt lika bilderna från minnesstunden i Boden. Verkar jävligt skumt.
Citera
2013-05-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Hade kanske gått att luska ut om man hade ett korrekt namn på mamman.
Enligt Facebook heter hon Cattareeya, fast med thaibokstäver. Översätts i regel till Katareya i Sverige.

Hittar ingen lämplig kandidat.

Styvpappan heter J*n-Er*k S*mil*. a i i ä
Citera
2013-05-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mycket intressant iakttagelse.
Tänker ni att detta kan vara okänd GM?

nå jag vet inte men jag kan anta förgivet att det är så man tänker.. En bidragande orsak kan vara att en tungt belastad fd mördare, knarkare, våldtäcksman, u name it inte kan bo på hemorten av samhällets sätt att se på en....det blir bara obekvämt.... Flytta är enda sättet att förbli anonym, alternativt arbeta på annan ort de flesta dagarna och umgås med familjen på helgerna på hemorten....

Sedan kan en bidragande orsak vara att företag som fått tillgång till papper från belastningsregistret lätt kan säga skylla anställdes speciella tillstånd på hans förflutna, men att man inte ska prata om det högt eller att man hört något om det. Jag tror mannen är ca 35år gammal, har sitt ursprung från boden trakten är dömd för våldtäkt alternativt mord sen tidigare, arbetar på annan ort men har familj, inga barn.

nu pekar inte korridorsnacket ut någon eller så, förstår bara att de flesta som begått något grovt brott i norrbotten längst kusten och kommer tillbaka till samhället hamnar i kiruna alternativt gällivare i gruvan som anonyma och att de ses som jävligt speciella iochmed de har svårt med en normal dialog på arbetsplatsen.. finns några våldtäcksmän, mördare och knäppskallar där, oftast har de svårt att smälta in i lagen, så de kastas runt några gånger innan de blir sparkade.

Nu kanske inte just gällivare och kiruna är de enda "arbeta mig fri" lägrerna, det finns ett till, ett i pajala.. men en röd linje mellan händelsen i pajala och boden finns inte, jo, ett bastant påstående att bilen tillhörde någon i boden.
Citera
2013-05-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det spelar nog ingen större roll längre. Hon finns inte där.
Passerade där idag och kom att tänka på att jag sagt att det var instängt men såg idag att ena grinden var öppen. Vill ju inte fara med osanningar när jag kan korrigera. Ifall nu frågan skulle komma upp i ex annan tråd :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in