Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Mycket intressant iakttagelse.
Tänker ni att detta kan vara okänd GM?
nå jag vet inte men jag kan anta förgivet att det är så man tänker.. En bidragande orsak kan vara att en tungt belastad fd mördare, knarkare, våldtäcksman, u name it inte kan bo på hemorten av samhällets sätt att se på en....det blir bara obekvämt.... Flytta är enda sättet att förbli anonym, alternativt arbeta på annan ort de flesta dagarna och umgås med familjen på helgerna på hemorten....
Sedan kan en bidragande orsak vara att företag som fått tillgång till papper från belastningsregistret lätt kan säga skylla anställdes speciella tillstånd på hans förflutna, men att man inte ska prata om det högt eller att man hört något om det. Jag tror mannen är ca 35år gammal, har sitt ursprung från boden trakten är dömd för våldtäkt alternativt mord sen tidigare, arbetar på annan ort men har familj, inga barn.
nu pekar inte korridorsnacket ut någon eller så, förstår bara att de flesta som begått något grovt brott i norrbotten längst kusten och kommer tillbaka till samhället hamnar i kiruna alternativt gällivare i gruvan som anonyma och att de ses som jävligt speciella iochmed de har svårt med en normal dialog på arbetsplatsen.. finns några våldtäcksmän, mördare och knäppskallar där, oftast har de svårt att smälta in i lagen, så de kastas runt några gånger innan de blir sparkade.
Nu kanske inte just gällivare och kiruna är de enda "arbeta mig fri" lägrerna, det finns ett till, ett i pajala.. men en röd linje mellan händelsen i pajala och boden finns inte, jo, ett bastant påstående att bilen tillhörde någon i boden.