2013-05-30, 09:55
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Inga dåliga priser på samlarutgåvan
Sant, det var inte direkt billigt. Jag funderade på att köpa collectors edition utgåvan, men backade när jag såg Webhallens pris på den, sen när man ser Spelbutikens pris ramlar man nästan av stolen.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det går ju inte att beställa Special Editor från spelbutiken så det kanske stämmer att Gamestop är ensamma med att sälja dessa just nu
Mjo, jag såg det efter jag hade postat, har ändrat mitt tidigare inlägg.
Senast redigerad av mog 2013-05-30 kl. 09:58.
2013-05-30, 11:12
Medlem
Korneliuss avatar
Vad är oddsen att det kommer liknande collector editions till andra plattformar också? PC tänkte jag på då.

Jag vet att det inte är bekräftat till PC än men jag kan inte tänka mig att de skippar det helt. Det finns bara inte. Jag är lite sugen på en specialutgåva men att köpa spelet för mer än vad jag gav för mitt ps3 tänker jag inte göra. Jag vill spela det på den plattform jag uppskattar mest, PC!

Så tror ni det kommer special editions till PC sedan också eller blir det bara standardutgåvan?
2013-05-30, 13:15
Medlem
Crices avatar
Härligt att Rockstars spel fortfarande får en att längta nästan lika mycket som när man bara var tretton år.

Att köpa den dyraste versionen av spelet, "Collector's Edition", är egentligen bara lockande för mig på grund av möjligheten att spela som gamla GTA-karaktärer: att glida runt som upphottade versioner av Tommy Vercetti eller CJ vore skitballt ju. Det finns nog inte på kartan att jag skulle lägga nästan tvåtusen spänn på den förmånen, dock. Tror ni de kommer släppa specialkaraktärerna som DLC också? Om jag minns rätt brukar Rockstar göra så; tror till exempel att alla bonus-outfits till LA Noire släpptes som DLC några månader efter spelsläppet.
2013-05-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag fick precis svar från Webhallen;

-När kan man förboka Grand Theft Auto V: Special Edition hos er?
"Vi har ännu inte fått besked om huruvida vi kommer att ha möjlighet att få in Special Edition så därför är den inte uppe på vår hemsida ännu. "

-Vad kommer Grand Theft Auto V: Special Edition att kosta?
"När vi får in mer information om priser och tillgänglighet så kommer vi lägga upp den på sidan."

-Går det att uppgradera min nuvarande förbokning av Standard Edition till Special Edition automatiskt när den finns tillgänglig, eller är det först till kvarn som gäller oavsett tidigare bokningar?
"Det är först till kvarn som gäller men om du vill att vi uppdaterar din order till Special Edition eller liknande när vi fått mer information så är det bara att du hör av dig när / om den läggs upp så fixar vi det. Går tyvärr inte göra så att det blir automatiskt."

Jag förmodar att svaren gäller samtliga svenska återförsäljare. Webhallen brukar vara ganska aktiva och uppdaterade - särskilt när det gäller stora spelsläpp som Grand Theft Auto.

Tusen tack , bra frågor, litar också på Webhallen, brukar alltid vara koll på dom, då är frågan om man ska boka standard spelet nu eller vänta och hålla koll när Special Edition dyker upp och förhoppningsvis hinna boka det då
2013-05-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crice
Härligt att Rockstars spel fortfarande får en att längta nästan lika mycket som när man bara var tretton år.

Att köpa den dyraste versionen av spelet, "Collector's Edition", är egentligen bara lockande för mig på grund av möjligheten att spela som gamla GTA-karaktärer: att glida runt som upphottade versioner av Tommy Vercetti eller CJ vore skitballt ju. Det finns nog inte på kartan att jag skulle lägga nästan tvåtusen spänn på den förmånen, dock. Tror ni de kommer släppa specialkaraktärerna som DLC också? Om jag minns rätt brukar Rockstar göra så; tror till exempel att alla bonus-outfits till LA Noire släpptes som DLC några månader efter spelsläppet.

Vadå kommer man kunna spela som gamla karaktärer då alltså Tommy CJ
2013-05-30, 15:38
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Vadå kommer man kunna spela som gamla karaktärer då alltså Tommy CJ

Inte klart vilka karaktärer det är och man kan bara använda dom när man spelar online. Är alltså inget märkvärdigt.
2013-05-30, 17:27
Medlem
htsolna08s avatar
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1935972

spelbutiken har höjt priset duktigt.. 2198

1595 är billigast på komplett
2013-05-30, 17:49
Medlem
Något jag sitter och hoppas på med GTA V är att man får möjligheten att göra sin egen historia, dvs göra missions som man vill (t.ex istället för att leka rambo varenda jävla uppdrag kan du smyga osv.. Eller kanske vara diplomatisk. Helt upp till dig själv hur du vill göra missions, men dom ska såklart göras)

Sen att resten av världen är dynamiskt iomed hur du väljer att göra uppdrag, väljer du att vara blodtörstig så kommer det stå mkt om dig i tidningen t.ex.

Detta är något jag saknar i alla spel, visst finns vissa smådetaljer som detta. Men inte helt spel "uppbyggt" såhär...

Sen kommer jag såklart sakna GTA SA där man kan köpa hus, träna osv.... Vilket gjorde GTA SA unikt.

GTA V är inte särskilt unikt med sina 3 huvudkaraktärer, sett liknande i Scarface The World Is Enough eller va det heter :P
2013-05-30, 18:43
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Något jag sitter och hoppas på med GTA V är att man får möjligheten att göra sin egen historia, dvs göra missions som man vill (t.ex istället för att leka rambo varenda jävla uppdrag kan du smyga osv.. Eller kanske vara diplomatisk. Helt upp till dig själv hur du vill göra missions, men dom ska såklart göras)

Sen att resten av världen är dynamiskt iomed hur du väljer att göra uppdrag, väljer du att vara blodtörstig så kommer det stå mkt om dig i tidningen t.ex.

Detta är något jag saknar i alla spel, visst finns vissa smådetaljer som detta. Men inte helt spel "uppbyggt" såhär...

Sen kommer jag såklart sakna GTA SA där man kan köpa hus, träna osv.... Vilket gjorde GTA SA unikt.

GTA V är inte särskilt unikt med sina 3 huvudkaraktärer, sett liknande i Scarface The World Is Enough eller va det heter :P
Jo det är unikt, scarface är helt annorlunda. Där kan du spela med flera karaktärer men du kan inte spela tillsammans i missions. Detta är ju helt unikt vad dom gjort i gtav.
2013-05-30, 19:41
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Vänta nu, kommer det bara släppas till xbox och ps3 i början?!?!
2013-05-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989

Ja, någon PC version är ännu inte bekräftad, likaså med Xbox One och PS4.
2013-05-30, 19:59
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Så sant som det var sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in