2013-05-30, 18:51
Medlem
highfives avatar
Är man någon form av vittne och vittnet ska vara trovärdigt i en rättegång är det nog inte så bra om denna deltar med åsikter och får åsikter via ett forum som detta. Finns ju en annan också som kanske hade något att vittna om som är pusts väck.
Citera
2013-05-30, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan polisen verkligen göra det, är det inte bara en domstol som kan förelägga någon ett yppandeförbud? Menar du att om jag t ex hittar något som kan vara av intresse för en brottsutredning och ringer bylingen, och när de kommer till platsen så säger polisen att jag inte får berätta för någon? Var kan man läsa om det, då ska jag fan aldrig ringa polisen innan jag berättat här på forumet.

Jag tror de har en dialog. De kan säkert be någon att inte prata om iakttagelser de gjort för att inte förstöra utredningen.
Rent juridiskt tvinga någon till tystnad låter jag bättre skaffade kommentera.
Citera
2013-05-30, 18:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Jag tror de har en dialog. De kan säkert be någon att inte prata om iakttagelser de gjort för att inte förstöra utredningen.
Rent juridiskt tvinga någon till tystnad låter jag bättre skaffade kommentera.

Det låter rimligare, att polisen förklarar vikten av att vissa saker inte kommer ut, det går jag med på, men att sätta munkavle på en medborgare som om vore en trafikbot känns inte som förenligt med vår grundlag.
Citera
2013-05-30, 18:57
Medlem
FistOfFurys avatar
Finns det någon här som vet om läkare kan tidsbestämma rivmärken, och hur det går till? Bör väl gå att kunna se på ett ungefär, eller?

Jag har letat efter information om detta, men hittar inget av värde.
Citera
2013-05-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen narkotikaexpert, men hur verkar amfetamin, det använder man väl vid asbergers?

Ingen aspergerexpert men är inte amfetamin, som läkemedel betraktat, mer en behandlingsform vid adhd och besläktade dysfunktionaliteter. Jag vet att adhd kan behandlas med amfetamin, ritalina, concerta m.fl. Jag vet däremot inte om man behandlar aspergers medicinskt på samma sätt.
Citera
2013-05-30, 18:59
Medlem
CloneWars avatar
Har funderat vidare kring detta med VB:s uppkopplade mobil.
Nu har jag visserligen omkring 20 sidor att läsa innan jag kommer till den absoluta fronten i denna ständigt växande tråd vilket kan innebära att jag missar ny information.
Visst är det klarlagt att KJ hämtade upp VB på eftermiddagen? Det är även säkerställt att deras mobiler varit uppkopplade mot samma mast?
Det tror jag DEFINITIVT de varit.

Jag har tidigare nämt att jag är övertygad om att de träffats men att de INTE besökt KJ:s lägenhet, därav svårigheter i att finna spår där.

Vad som är av vikt här, ÄR följande:

Har polisen undersökt VB:s mobil/datatrafik efter tiden hon hämtades upp av VB fram tills dess att den slutade sända? Har den enbart varit ansluten till samma mast som KJ:s telefon?
Har den ANVÄNTS? Har den använts vid mer än ett tillfälle, i så fall till vad?

Av någon anledning bodde en thailändsk tjej hos mig några veckor. (Vi träffades via jobb) Hon sökte bostad och fick bo hos mig under ett par veckor.
Detta var ganska intressanta veckor för att vara ärlig. (NEJ, vi hade inte SEX!)

Jag tycker inte det är speciellt märkligt att VB verkar haft ett flertal facebook-konton eller liknande andra intressen som har med internet eller "smartphones att göra".
Min väninna är en tjej som kanske inte visade sig vara den mest sociala vad det gäller kommunikation med "vanliga svenskar" då det kanske inte är det lättaste att komma till sverige som tonåring. Först lära sig ett nytt språk som inte ens bygger på samma skrift måste vara en utmaning i sig!

Nu till det intressanta. Min thailändska väninna snackade i princip ALLTID på ett eller annat sätt med vänner från/i thailand eller eller några få kompisar från sverige. Det var Viber, Skybe, facebook osv osv....
Det gick till och med så långt att hon fick använda min telefon för att ringa vänner då hon använt sina fria minuter. Inga problem för mig då mina överblivna minuter gått till spillo men just det här med kontakt tror jag är viktigt!

Har telefonen från det att KJ hämtade upp VB till hon försvann använts? (Nu räcker inte ett sms med "han är jobbig mot mig!" eller vad det nu var hon messade någon)
Har den använts för MER än ett enda sms?
Om inte, så är det enligt mig mycket märkligt.
Citera
2013-05-30, 18:59
Medlem
highfives avatar
När man skriver här får man naturligtvis en del PM också. Vissa vill skvallra, andra har något att informera om som ibland kanske inte tål dagens ljus. Andra är sur när man tar upp vissa saker och en del verkar må lite dåligt när de upplever att olika grupper dras över en enda kam.

En sådan är en kille som pm:at och ägnar sig åt airsoft. Det är inte hans sida på länken, men antagligen en kompis till honom. Visst mer än gärna kan jag dela med mig av en sida så vi förstår vad denna lite udda hobby går ut på.

http://kryokinesi.blogspot.se/2013/05/airsoft.html
Citera
2013-05-30, 19:00
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Finns det någon här som vet om läkare kan tidsbestämma rivmärken, och hur det går till? Bör väl gå att kunna se på ett ungefär, eller?

Jag har letat efter information om detta, men hittar inget av värde.

Det borde dom.
Kanske extra datum men veckor eller dagar bör väl kunna fastställas.
Citera
2013-05-30, 19:01
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja det önskar jag också. Pojkvän eller f.d. pojkvän är det mest troliga, de enda undantagen som jag annars har hittat är killkompisar med ett kärleks eller sexuellt intresse för offret, eller offer som varit prostituerade.

KJ faller in under f.d. pojkvän samt killkompis som skulle kunna ha ett kärleks eller sexuellt intresse för offret.

Men visst finns det en f.d. pojkvän till?? Före KJ??
Citera
2013-05-30, 19:03
Medlem
DocWatsons avatar
Frälsaren i Air Soft-gänget har en omslagsbild på fb där man ser en handske liggandes på några säckar i skymningen. Handsken ser fylld ut.

Frälsaren är alltså samma person som hade den här konversationen på fb under en bild där han poserar med en jaktkniv.

Senast redigerad av DocWatson 2013-05-30 kl. 19:08.
Citera
2013-05-30, 19:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Oavsett vem GM är så har denne med största sannolikhet anhöriga och bekanta för vilka detta bestialiska dåd ter sig overkligt och fruktansvärt och knappt någon av dessa människor har i sin föreställningsvärld att någon de känner kan ha utfört detta. Så vad som är troligt blir väldigt mycket upp till vem som tycker. Vad DU tycker och håller för otroligt framgår med all önskvärd tydlighet men det är inget du skall försöka pådyvla alla andra.

Sen när vart det så tydligt att MB är gärningsman menar du?
Häng med i tråden istället, och läs vad det finns att gå på om MB istället.
Det vi vet till 100% är MB´s fru eller någon skrev det där på FB.
Det är allt konkret om mb.Sen var det någon som skrev dom hade ett förhållande men
den personen försvann från tråden kvickt.
Citera
2013-05-30, 19:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja ibland när man läser här känns det som att man kikar in på något dagcenter ta mej fan.
Jag vet inte vad MB är skyldig till om något, men det jag vet är att det enda som vi alla med egna ögon sett är att kommentarer skrivits från ANs konto, och att det är rimligt att anta att hon skrivit dom själv. Allt annat är lösa rykten, vissa lögner, skvaller och annat. Spekulerar gör man alltid på FB, men det var längesedan jag såg en tråd där man drar så fruktansvärt långtgående slutsatser av ingenting, som denna.

Det kommer att bättra på sig, just nu vet vi alldeles för lite för att kunna bedöma något, om KJ häktas på sannolika skäl då har vi början på ett fall.

Släpps han då är det verkligen dags för spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in