2013-05-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Önskar också att alla kunde hålla sig till vad som är mer eller mindre troligt.
Men det mesta som sagts om MB här är också ett bevis på att folk inte
alltid håller sig till vad som är troligt.

Oavsett vem GM är så har denne med största sannolikhet anhöriga och bekanta för vilka detta bestialiska dåd ter sig overkligt och fruktansvärt och knappt någon av dessa människor har i sin föreställningsvärld att någon de känner kan ha utfört detta. Så vad som är troligt blir väldigt mycket upp till vem som tycker. Vad DU tycker och håller för otroligt framgår med all önskvärd tydlighet men det är inget du skall försöka pådyvla alla andra.
Citera
2013-05-30, 18:23
Medlem
Det kan kanske te sig underligt att fastna vid mobilmaster men de har löst många brott då polis kunnat se rörelser och att mobil funnits inom mastens täckning.

Jag tror att "sista" signalen kan ge en ledtråd då liten men viktig, mobilens signal kan ge en start på en tänkbar färdväg mot MP eller från MP innan förövaren släckt mobilen för hon har inte gjort det själv.

Alla vet var FP1 och FP2 är men ingen vet ännu (möjligen polisen) var MP är och jag har känslan att den är i närheten av "sista" signalen som är nära häktades bostadsområde.

Kanske helt fel ute men får man tro i kyrkan så får man väl tro här också.
Citera
2013-05-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det nu var AN som skrev, varför göra det inlägget 04:43, kom hon plötsligt på hur arg hon är på VB eller har det förekommit en vild diskussion där på småtimmarna, kanske hela natten, AN sur på MB därför att han bryr sig? Uppenbarligen har de iaf haft intresse av försvinnandet eftersom någon av dem gick in på MPS sida 04:43 efter en trevlig bröllopsuppvaktning för att se hur fallet fortlöpte. Personligen hade jag nog bett frun klä om till något bekvämare. Omtänksamma de är där uppe i norr, verkligen.

hon kanske hade svårt att sova bara ? sätter mig själv ofta vid datorn o jag har svårt att sova, däremot skulle jaag aldrig skriva nåt sånt . Intresse ifallet är väl inte heller konstigt med tanke på att de känner offret ?!? JAG har intresse av fallet och har ändå ingen aning vem tjejen var.
Citera
2013-05-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
"Fet-M" bor i Bodsvedjan och är intressant enligt Frikko, urspårad kille som enligt F togs för drograttfylla samma kväll VB försvann.

Detta bör man tipsa polisen om tycker jag men jag vill samtidigt gärna tro att de redan har koll på killen. Som jag tidigare sagt så känns det otroligt att någon kan klara av att utföra en sådan hemsk handling på nykter och odrogad kaliber. Om det finns folk i området där hon försvann som på andra sätt beter sig gränslöst och bevisligen använder droger, samt väcker folks misstankar så tycke rjag det är värt att uppmärksammas.
Citera
2013-05-30, 18:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
HAN ÄR KÖRD HAN ÄR KÖRD HAN ÄR SÅÅÅ KÖÖRD !!

Hahaha, har ni kollat Aftonbladet ?!!?

):

Troligen tvåa på detta, men har ni kollat aftonbladet, vad jag kan se så är det spaden och repet som är själva grejen den kvällen som citatet postades.

Blod på spade eller rep kanske?
Senast redigerad av OY 2013-05-30 kl. 18:32.
Citera
2013-05-30, 18:31
Medlem
DocWatsons avatar
Vet vi om KJ eller någon i Air Soft-gänget har något konto på instagram?
Citera
2013-05-30, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Detta bör man tipsa polisen om tycker jag men jag vill samtidigt gärna tro att de redan har koll på killen. Som jag tidigare sagt så känns det otroligt att någon kan klara av att utföra en sådan hemsk handling på nykter och odrogad kaliber. Om det finns folk i området där hon försvann som på andra sätt beter sig gränslöst och bevisligen använder droger, samt väcker folks misstankar så tycke rjag det är värt att uppmärksammas.

Ingen narkotikaexpert, men hur verkar amfetamin, det använder man väl vid asbergers?
Citera
2013-05-30, 18:32
Bannlyst
Citat:
Troligen tvåa på detta, men har ni kollat aftonbladet, vad jag kan se så är det spaden och repet som är själva grejen den dagen kvällen som citatet postades.

Blod på spade eller rep kanske?

Förmodligen. Nu återstår att invänta analysen om vems blod det i så fall är. Är det VBs så finns det förmodligen vittnen när KJ dumpat prylarna. Morgondagen blir högintressant.
Citera
2013-05-30, 18:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Förmodligen. Nu återstår att invänta analysen om vems blod det i så fall är.

Du tror att det är spaden och repet som föranledde Akrobaten0808 post om rööökt?

I så fall, då hängde hon kanske i taket då, eller låg bunden i huset något dygn?
Citera
2013-05-30, 18:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan kanske te sig underligt att fastna vid mobilmaster men de har löst många brott då polis kunnat se rörelser och att mobil funnits inom mastens täckning.

Jag tror att "sista" signalen kan ge en ledtråd då liten men viktig, mobilens signal kan ge en start på en tänkbar färdväg mot MP eller från MP innan förövaren släckt mobilen för hon har inte gjort det själv.

Alla vet var FP1 och FP2 är men ingen vet ännu (möjligen polisen) var MP är och jag har känslan att den är i närheten av "sista" signalen som är nära häktades bostadsområde.

Kanske helt fel ute men får man tro i kyrkan så får man väl tro här också.

Har länge undrat hur det mons tro ligger till med KJ's mobil/mast/mønster?
Polisen borde ha tagit reda på det för länge sen, och därmed haft nån fingerpek om hur KJ rörde sig på eftermiddag/kvällen/nattet den 4-5 Maj, och om det stämmer med vad KJ har upplyst til polisen.
Om han hadde med sig sin telefon, men vem har inte det när man ä i 20-års åldern.
Jag tycker at dom uppgifter som polisen förhoppningsvis har kartlagt nu, borde antigen medvärka till at fria KJ eller høja mistankenivåen.
Jag tror, som jag gjot från nær dom hittade de första kropsdelarna, att det INTE är KJ som är GM.
Citera
2013-05-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Oavsett hur det är med den masten, så har mobilen sannolikt förflyttats söderut mellan kl 18:40, då signalen uppfattades vid Åberget, och ca 21, då signalen uppfattades vid Sävsta. Det var därför söket koncentrerades till Sävsta.

Sävast om jag får be, även kärringen på efterlyst valde att säga Sävsta.
Citera
2013-05-30, 18:35
Bannlyst
Citat:
Du tror att det är spaden och repet som föranledde Akrobaten0808 post om rööökt?

Borde vara det. Det finns nog DNA på både rep och spade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in