2013-05-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
LTU utbildar vare sig läkare eller undersköterskor och mig veterligt bedriver inte LTU någon utbildning utanför Luleå mot Boden-hållet. Allt som fanns i Boden förut är plockat in till Luleå.
LDB-centrum ligger i Skapa.
Citera
2013-05-30, 15:03
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Och vad stod det i hans sms?

Säkert inget speciellt alls.

May 11, 2012 at 11:12am
Citat:
คัทลียา แคท: Du glömmer mobli
Vatchareeya Bangsuan: nej, jag vill itne ta med mig till skolan
Vatchareeya Bangsuan: vadå? har någon ring?
Vatchareeya: Bangsuan nej?
Vatchareeya: Bangsuan okej
คัทลียา แคท: Bara SMS
คัทลียา แคท: Karate lärale skickade Sms till dig
คัทลียา แคท: Han sa inte hosta hela livet.

Vatchareeya Bangsuan: hahaha okej
Vatchareeya Bangsuan: du behöver inte svara
Citera
2013-05-30, 15:04
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var det jag menade, att det är ett mordvapen man eftersöker, och då kan det inte vara strypning, men det kan det visst vara fick jag berättat för mig, ett rep eller liknande, kan ju iof vara en tröja också.

Det där med händerna är svårtolkat tycker jag, man måste nog se helheten för att förstå det.

Det kan ha börjat med att han ströp henne och sedan övergick det till att han tog till något hjälpmedel av något slag.

Spaden och repet har väl inte blivit avförda från utredningen än? Känns inte dock som att han använt repet till att strypa henne, om det nu ens är relaterat.
Citera
2013-05-30, 15:05
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Hon ville inte bli skjutsad av honom för att han hade druckit öl. Du kanske inte bryr dig om såna detaljer men det finns de som gör det :-)

Ja, det stämmer. Och jag har tidigare framfört teorin att han inte kunde ta den nobben och därför dräper henne. Vad jag nu pratar om är att historien tar tvärslut klockan 21, liksom mobilen. Det sammanfaller i tid tyvärr. Hon verkar vilja gå hem då, men det finns en öppning för att KJ är oskyldig och det är att någon random, känd som okänd, lurar på VB. Eller att hon frivilligt låter sig hämtas.

VB har många konton på facebook, det tror jag beror på att hon tycker att det är enklare att skilja på thailändska och svenska vänner, eller? Har någon koll på det?

Om det inte finns någon synbar anledning till flera konton, kan man tänka sig att hon haft någon extra kontantmobil, utom synhåll från sin mor? Modern har ju knåpat på alla VBs konton, vilket för mig är integritetsstörande. Kan VB haft en egen "sfär" där hon fredat sig från insyn? Har polisen checkat andra telefonnummer som plockats upp av masten vid ungefär samma tidpunkt? Långsökt, javisst...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-30 kl. 15:07.
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
JA, för att AN inte har full koll på sitt facebookkonto, eller koll på vad hon själv skriver. Just därför är den familjen intressant, plussa på det där med VB mobil också som plockades upp av en mast som mer eller mindre står i familjens trädgård, vad är det som är så svårt att fatta? Intresset finns från visst håll, och om inte du har intresse kan du väl åtminstone ge fan i att försöka övertala dina antagonister, det är det minsta du kan göra för att hålla diskussionen på en dräglig nivå.

Familjen är alltså intressant för att AN har lämnat ett antal nedvärderande kommentarer på facebook? Jag säger då det. Att hon har en skruv lös, absolut. Men att det skulle göra henne intressant som GM, vet jag inte.

Ursäkta mig OY men var har jag försökt "övertala" någon? Jag ställde en enkel fråga om varför just MB är så intressant när det mesta som skrivits om honom är lösa rykten. Du läser ju in klart mycket mer än det som skrivs.

Och just denna enkla fråga ställdes för att vi ska kunna hålla diskussionen fortsatt dräglig, men du kanske tycker att man ska fortsätta att koka ihop de mest snea senarion på tomma rykten?

Att MB och AN tillsammans med MBs son ska ha slaktat VB i sitt sushikök, det har man baserat på rykten, bland annat. Folk får ju lägga ned
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Säkert inget speciellt alls.

May 11, 2012 at 11:12am

Är inte det där sms som VB har skickat eller missförstår jag? Intressantare att se sms som MB har skickat.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon ville inte bli skjutsad av honom för att han hade druckit öl. Du kanske inte bryr dig om såna detaljer men det finns de som gör det :-)

Så här lyder del av det PM jag fick angående detta:

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

Tolkar det som att VB ville gå, inte att KJ inte ville köra.
Citera
2013-05-30, 15:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Polisen vallade vittne i terrängen
BODEN. På onsdag eftermiddag följde en polispatrull med ett vittne i terrängen på Gammelängsberget.
Det är oklart vad vallningen fick för resultat.

Vittnets ålder anges inte.
– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mik*el Eksh*lm.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273

Man har kanske vissa iakttagelser vilket kan ha betydelse om man då vallar en person.
Så vittnet har gett sina intryck tidigare och även kommit med nya.

Så får man provsvar i dag eller i morgon. Det är högst intressant att se vad analyserna kan ge i detta fallet.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Låter som en dålig ursäkt av endera AN eller AB.

Tyvärr, det har jag inte. Mer än att hon tydligen var kär och att karatetränare hade skickat smset till henne vilket inte handlade om träning iaf.

Har du någon fakta på att de inte hade en flört?

Nej men hur kan detta bli en trådsanning enligt många då?
Då ryktet uppstod som en ren slump, efter det där skrevs från AN´s konto.
Vi låtsas då att hon gillar sin karate tränare och han skickat sms.
Varför kan det då inte vara hennes nya tränare sen ett halv år.
Snacka om att hela skiten med relation till tränaren är uppdiktad och folk köper det.
Citera
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Islamofobi? Nej VB var inte muslim. Hennes mamma är buddhist i alla fall och då är väl sannolikheten för att VB skulle vara muslim minimal.

Svenskofobi? Jag ställde en fråga angående ett inlägg som tycktes påstå att de var muslimer.

Det hade nämligen gjort hedersmordsaspekten betydligt mer aktuell, eftersom det främst är muslimer som dödar sina vuxna barn.
Citera
2013-05-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om det inte finns någon synbar anledning till flera konton, kan man tänka sig att hon haft någon extra kontantmobil, utom synhåll från sin mor? Modern har ju knåpat på alla VBs konton, vilket för mig är integritetsstörande. Kan VB haft en egen "sfär" där hon fredat sig från insyn? Har polisen checkat andra telefonnummer som plockats upp av masten vid ungefär samma tidpunkt? Långsökt, javisst...

Kan vara så att hon hade ett där hon hade kontakt med vänner i hemlandet där hon nvände en annan teckenuppsättning men det är bara en vild spekulation.

Hon kan ha lämnat KJ och råkat ut för en helt okänd men personligen tror jag dock mer på att hon haft kontakt med någon som skulle hämta henne och något gick snett under resans gång. Men jag lämnar alla dubbeldörrar öppna för att den hon hade stämt träff med var någon annan än MB.
Citera
2013-05-30, 15:08
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Är inte det där sms som VB har skickat eller missförstår jag? Intressantare att se sms som MB har skickat.

Ja, dom skriver som jag vet inte vad..
VB lämnade telefonen hemma. Vet inte vem den där är, antar "mamman" och skrev hon att VB har glömt mobilen hemma vilket VB svarar på att hon inte ville ha med sig den på skolan. Sedan frågar hon om någon har ringt och då svarar den andre: nej. Bara SMS. Karatetränare sa inte hosta hela livet. VB svarade: Hahahaha, okej. Behöver inte svara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in