2013-05-30, 15:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så här lyder del av det PM jag fick angående detta:

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

Tolkar det som att VB ville gå, inte att KJ inte ville köra.

Inget stämmer från dina PMare och inget annat verkar stämma vare sig från dig eller andra genom hörsägen i ämnet.
Det som meddelats av media är att ingen har sett eller hört av VB efter besöket.
Så det är märkligt att ingen ser eller hör något ifrån henne. Gick hon ifrån hans bostad, och hur vet man det? Har man sett detta utan att meddela polisen, som då fortfarande söker uppgifter från den 4 maj? Har någon sett henne?`Vem då och är det verifierat?

Vad är det som är så svårt att be PMare kontakta polisen istället för att desinformera en tråd på forumet?
Citera
2013-05-30, 15:10
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej men hur kan detta bli en trådsanning enligt många då?
Då ryktet uppstod som en ren slump, efter det där skrevs från AN´s konto.
Vi låtsas då att hon gillar sin karate tränare och han skickat sms.
Varför kan det då inte vara hennes nya tränare sen ett halv år.
Snacka om att hela skiten med relation till tränaren är uppdiktad och folk köper det.

Nu vet jag inte, hängde inte med från trådstart.
Var väl någon från Boden som sa att VB och MB hade en flört eller att hon var intresserad av honom.

Har du någon fakta på att MB och VB inte hade någon flört?
Citera
2013-05-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så här lyder del av det PM jag fick angående detta:

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

Tolkar det som att VB ville gå, inte att KJ inte ville köra.

ja , och 3 km är inte så långt att gå..tar 20-30 min . Nån tyckte tom att KJ borde ringa och höra så hon kommit hem säkert ? varför ? inte fasen ringer jag om jag vet att nån är ute och går på kvällen ?! ptja..
Citera
2013-05-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Karatetränare sa inte hosta hela livet. VB svarade: Hahahaha, okej.

Så det är det sms'et som alla tolkar som att de har ett kk-förhållande
Citera
2013-05-30, 15:12
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ja, dom skriver som jag vet inte vad..
VB lämnade telefonen hemma. Vet inte vem den där är, antar "mamman" och skrev hon att VB har glömt mobilen hemma vilket VB svarar på att hon inte ville ha med sig den på skolan. Sedan frågar hon om någon har ringt och då svarar den andre: nej. Bara SMS. Karatetränare sa inte hosta hela livet. VB svarade: Hahahaha, okej. Behöver inte svara

Alltså VB glömmer sin mobil hemma. Mamman använder denna kvarglömda mobil till att ha en sms-konversation med VB??? Har jag missförstått något här?

Vilken telefon använder sig VB av i konversationen med sin egen mobil?
Hade VB två telefoner? Hade hon lånat en?
Är det normalt att morsan öppnar sms som VB får till sin telefon?

Mamman behöver inte ha använt sig av VB:s telefon i denna konversation, men vilken telefon använde VB?
Senast redigerad av DocWatson 2013-05-30 kl. 15:17.
Citera
2013-05-30, 15:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Familjen är alltså intressant för att AN har lämnat ett antal nedvärderande kommentarer på facebook? Jag säger då det. Att hon har en skruv lös, absolut. Men att det skulle göra henne intressant som GM, vet jag inte.

Ursäkta mig OY men var har jag försökt "övertala" någon? Jag ställde en enkel fråga om varför just MB är så intressant när det mesta som skrivits om honom är lösa rykten. Du läser ju in klart mycket mer än det som skrivs.

Och just denna enkla fråga ställdes för att vi ska kunna hålla diskussionen fortsatt dräglig, men du kanske tycker att man ska fortsätta att koka ihop de mest snea senarion på tomma rykten?

Att MB och AN tillsammans med MBs son ska ha slaktat VB i sitt sushikök, det har man baserat på rykten, bland annat. Folk får ju lägga ned

Men förvräng inte så förbannat, blir ju bara en höna av en fjäder, vem fan gör AN till en GM? Det är ju du som sätter samman ord så att det till slut blir en trådsanning att någon kallat henne för GM.

Den konversationen detta emanerar i har inte handlat om slakt i ett sushikök, det är du som blandar in det, troligen därför att du helt hysteriskt blandar in allt som sagts om den familjen i ett tafatt försök att få folk att glömma dem, du riktar detta mot helt fel personer nu.

Och, ja, det finns självklart ett intresse för familjen pga det jag nyss nämnde i ett inlägg. Det behöver inte handla om att de har med saken att göra mer än att de kanske vet vad som har hänt, det är kanske pga dem som det har hänt, det vet vi inte, så låt folk fortsätta undersöka och spekulera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inget stämmer från dina PMare och inget annat verkar stämma vare sig från dig eller andra genom hörsägen i ämnet.
Det som meddelats av media är att ingen har sett eller hört av VB efter besöket.
Så det är märkligt att ingen ser eller hör något ifrån henne. Gick hon ifrån hans bostad, och hur vet man det? Har man sett detta utan att meddela polisen, som då fortfarande söker uppgifter från den 4 maj? Har någon sett henne?`Vem då och är det verifierat?

Vad är det som är så svårt att be PMare kontakta polisen istället för att desinformera en tråd på forumet?

Vid 21-tiden satt nog många och tittade på hockey-VM
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Säkert inget speciellt alls.

May 11, 2012 at 11:12am

Var ser du detta någonstans ? Källa så som länk har du eller?

Citat:
Ja, dom skriver som jag vet inte vad..
VB lämnade telefonen hemma. Vet inte vem den där är, antar "mamman" och skrev hon att VB har glömt mobilen hemma vilket VB svarar på att hon inte ville ha med sig den på skolan. Sedan frågar hon om någon har ringt och då svarar den andre: nej. Bara SMS. Karatetränare sa inte hosta hela livet. VB svarade: Hahahaha, okej. Behöver inte svara

Källa även här och en kontrollerbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Vid 21-tiden satt nog många och tittade på hockey-VM
Många men inte alla, och där slutar spåren av det man vet hittills. Så vem såg henne lämna bostaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Så det är det sms'et som alla tolkar som att de har ett kk-förhållande

Man kan se det som att det tillkom ett rykte om deras förhållande ur absolut ingenting.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 15:16.
Citera
2013-05-30, 15:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Har du läst om fallet Sigrid? Det var väldigt likt det här fallet, i det avseendet att ingen hade sett henne lämpa sin kompis. Hon försvann 300 meter (!) från sin bostad. En helt okänd GM åkte fast.
Tror att Sigrid förvarats i en frysbox utomhus en tid, innan hon brådstörtat placerades i terrängen. Det jag undrar över är i vilket skick VB hittades, om detta är den första, andra eller tredje förvaringen.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-30 kl. 15:18.
Citera
2013-05-30, 15:17
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Att MB och AN tillsammans med MBs son ska ha slaktat VB i sitt sushikök, det har man baserat på rykten, bland annat. Folk får ju lägga ned

Åh, vad jag less jag blir på dig.
Helt sjukt!

Eftersom mordplatsen är inte hittad så skrev jag bara som en tankeställare.
"MB äger ju ett kök och där skulle väl styckning kunnat ske."
Sedan fick jag sjukt med påhopp varför jag sa att styckning skedde där osv.

Enda jag skrev, ett hyfsat bra ställe att stycka någon är väl i ett kök som man bara kan spola rent.
Jag sa aldrig att det skedde eller att MB styckade henne där.

Det är inget rykte, sa bara att det skulle kunna vara ett ställe. Likaväl som sommarstugan som folk surrar om.

Är väl ändå inte mitt fel att folk tar det som en trådsanning då jag bara la fram en tes
Citera
2013-05-30, 15:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har du läst om fallet Sigrid? Det var väldigt likt det här fallet, i det avseendet att ingen hade sett henne lämpa sin kompis. Hon försvann 300 meter (!) från sin bostad. En helt okänd GM åkte fast, sedan man hittat hennes kropp i anslutning till hans väns kufiga bostad. Här hittar man visserligen VB, men platsen går inte att knyta till någon. Smart...

Inget fall är det andra likt. Jag ser nu på detta fallet och en viktig detalj som lämnade hon bostaden?

Fast vilken kompis lämnade Sigrid? Sin fd eller sin kamrat?

Citat:
Åh, vad jag less jag blir på dig.
Helt sjukt!

Eftersom mordplatsen är inte hittad så skrev jag bara som en tankeställare.
"MB äger ju ett kök och där skulle väl styckning kunnat ske."
Sedan fick jag sjukt med påhopp varför jag sa att styckning skedde där osv.

Enda jag skrev, ett hyfsat bra ställe att stycka någon är väl i ett kök som man bara kan spola rent.
Jag sa aldrig att det skedde eller att MB styckade henne där.

Det är inget rykte, sa bara att det skulle kunna vara ett ställe. Likaväl som sommarstugan som folk surrar om.

Är väl ändå inte mitt fel att folk tar det som en trådsanning då jag bara la fram en tes

Man får vara tydligare att man har en tes annars tas det på fel sätt.
Jag tror eller jag spekulerar är mer önskvärt i sammanhanget.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 15:26.
Citera
2013-05-30, 15:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".

MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.

Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare

Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)

Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.

KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.

VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.

Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?

Om det nu stämmer att MB haft en fling på sidan om med VB och AN luskat ut det och konfronterat sin make så är ju det ett motiv bara det. Oftast kan det ju bli så att ju maken då går tillbaka till sin fru och älskarinnan blir mer eller mindre behandlat som luft. Och har MB och AN barn ihop o.sv så större anledning att återställa allt och Kanske VB inte gav upp eller ville förstå att MB hade gjort slut. Bara en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in