2013-05-25, 14:00
Medlem
Det verkar komma fram bisarra ting ikring detta mord, kan gravlyktan jag nämnde tidigt i tråden ha någon symbolik i ett vansinnesdåd, den som placerades mellan UG4 och UG2 och gjordes ca 1-3 dagar efter försvinnandet blev allmänt känt. Jag vet att boende i området reagerade just över detta och upplevdes som märkligt.
Vet ej om den står kvar men den fanns när olika TV-team var på UG4.
Citera
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tror inte detta nämnts tidigare och det är litet ovanligt:

Allt talar för att ingen av de påträffade delarna har varit paketerade (MPS folk såg direkt att det var kroppsdelar när de tittade in i huset; personerna som tittade ned i gropen såg direkt att det var kroppsdelar).

Tar man sig tid och det hemska besväret att stycka så brukar det vara för att gömma undan delarna för gott och då brukar paketering vara ett inslag för att få bort lukt, göra transporten diskretare, undvika spill av blod, hudavskrap, klädfibrer etc.

Här har GM gjort tvärtom i flera avseenden; ingen paketering och så sprida kroppsdelarna relativt öppet.

Antingen är GM svårt förvirrad och inte så listig. Eller också är detta en demonstration: GM vill verkligen att delarna ska bli hittade.
Sant. Dessutom, hur transporterade han/hon ut delarna? Väldigt konstigt att inte ansvända plastpåsar åtminstone även om delarna läggs i en väska.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Iofs måste man betänka följande:

Om nu KJ skulle vara oskyldig så kan han ha betett sig på det sättet du beskriver därför att han var livrädd för att bli misstänkt eftersom VB varit hemma hos honom.

(Därmed inte sagt att KJ är oskyldig).

Nej, men det är en indikation på att någonting inte stämmer enligt mig.
Citera
2013-05-25, 14:01
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag har vid två tillfällen påpekat att någon tidigare i tråden nämnt det här med ritualmord.... Eller rättarengkort ett kort inlägg om "djävla satanister" men ingen har kommenterat det mer än jag. Du som dkrev inlägget, kan du inte berätta mer om varför du skrev just så lånht innan kroppen ens var funnen?

Jag har bestämt för mig att det var någon här i tråden som refererade till vad en person på FB skrivit.
Citera
2013-05-25, 14:01
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Helt rätt där, antar jag. Framförallt det sistnämnda, att delarna ska hittas för att avsiktligt peka ut en viss person i närheten som skyldig. Svårt att svara på är hur mycket bekant gärningsmannen är med den nu anklagade? Där ligger det största mysteriet.

Exact eller också har KJ extrem otur att en mördare valde den platsen . Men vet man vilka ljusskygga vänner han kan dragit till sig med sina militär uniformer
Citera
2013-05-25, 14:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag har bestämt för mig att det var någon här i tråden som refererade till vad en person på FB skrivit.

Det var jag som länkade och citerade fortsättningen "jävla satanister" på två facebookkommentar någon lagt ut här. Det behöver inte ha med saken att göra, troligen något harmlöst prat om något helt annat än ett styckmord, men vi kan ju inte veta.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ingen som vet tror jag

Troligtvis ett troll funnits en "kille" till som hetat sun* som skrivit liknande grejer, Sen om det e nån som trollar eller om polisen nu kanske kan knyta det(dom) Fb sidorna till KJ lär ju märkas
Citera
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Jag avfärdar inte dina spekulationer, men på en punkt har du fullständigt fel, och därför är jag intresserad av att höra hur du kom fram till din slutsats.

Denna punkt är följande: kriminalhistoria och statistik bevisar att en nära bekant till offret är den i särklass oftast förekommande gärningsmannen..

Jag vet inte, jag bara har den teorin för att det känns som den mest naturliga i just det här fallet.

Statistik pekar på det du just sa, ja, men vissa brott är undantagen som bekräftar regeln.
Citera
2013-05-25, 14:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon efterfrågade konversationen om satanister. Kanske kan bli aktuellt nu när det framgått att det varit ungdomar vid sommarstugan den senaste tiden. Demolerad kropp, offensiv styckning, jo jag tackar

http://www.facebook.com/R*biolio?fref=ts *= o

Senaste inlägg.

Ma*nus H*lt Ol*fsson Men vad hände med R*bin Fr*lsaren Å*esson?
tisdag kl. 16:31 · Gilla

R*bin L*if Å*esson Blev lite drama. Vi låter det ligga så.
tisdag kl. 16:42 · Gilla

Ma*nus H*lt Ol*fsson Jävla Satanister.

Här är ett av inläggen jag postat om "jävla satanister".
Citera
2013-05-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3StepsBack
Ja, om han är skyldig. Om han är oskyldig vore det konstigare om han inte deltog i sökandet.
Iskallt om skyldig så klart. Missade att ta med det.
Citera
2013-05-25, 14:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Om vi går händelserna litet grand i förväg och tänker oss vad som händer när teknikerna undersökt alla fynd, lägenheter, garage etc:

- Antingen finner de spår från KJ och då kan man väl vara rätt säker på att han är GM. Men man kan inte utesluta att det finns fler.

- Eller också hittar man inga spår. Och då kan man väl nästan utesluta KJ som GM eftersom han knappast är så listig och utstuderad att han lyckats göra allt detta utan att lämna spår.
Citera
2013-05-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, alltså har de inte hittat några armar så kan de ju inte veta att händerna saknas, det är ren och skär logik.

Sedan skriver media att de inte ha några tekniska bevis mot honom bara en som påstår sig ha sett honom vid fyndområdet några dagar innan kroppen hittades. Det är definitivt inget bevis och det behöver inte ens vara besvärande beroende på vad han gjorde när han iakttogs.

Att släpa runt på en död kropp till stugan eller föräldrarnas garage för att stycka den är ju även det helt osannolikt utan brottsplatsen är antingen i hans lägenhet eller så är det i någons annans lägenhet.

Jag är dock ganska säker på att när väl teknikerna levererar så kommer det finnas bindande bevis mot KJ, gör det inte det så får han åka hem på måndag för då kommer de förmodligen inte finna några bindande bevis sen heller.
Skrev tidigare att det centrala är ju att hitta mord/styckplatsen och kunna binda GM till den/dessa just vid den tidpunkt som brottet kan antas ha begåtts.
Har detta skett i KJ:s lägenhet så är han sannolikt rökt, har mycket svårt att tro att det går att genomföra en sån operation utan att teknikerna hittar spår efter den.
Sen har vi ju den klassiska med hudavskrap på BO:s naglar också om händerna är funna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in